מדע וטכנולוגיה

הנדסת תוכנה או מדעי המחשב? מה יותר ישתלם לכם ללמוד

לימודי מחשבים

תחום ההייטק נחשב כיום לתחום נחשק, אשר טומן בחובו משכורות מרשימות, תנאי עבודה טובים ואפשרות להתקדם ולהתפתח. כך יוצא, שיותר ויותר צעירים, מעוניינים להשתלב בתחום זה, ומתלבטים מה הכי כדאי להם ללמוד, בכדי להבטיח לעצמם עבודה בתחום.

רגע לפני שמתעמקים בתחום, חשוב להבין את ההבדל המרכזי הטמון ביניהם. הנדסת תוכנה כשמה, מציעה תואר בהנדסה – B.Sc, ומדעי המחשב מקנים תואר B.A – למרות שגם בתחום זה קיימים מסלולי לימוד של 4 שנים אשר מקנים את התואר B.Sc.

שיעורי מחשבים פרטיים

אז להלן סקירה קצרה של כל אחד מהתחומים אשר תאפשר להבין את ההבדלים, ולקבל את ההחלטה הנבונה ביותר לגבי כל אחד מהתחומים.

לימודי הנדסת תוכנה

משך הלימודים: לימודי הנדסת מחשב אורכים 4 שנים, כאשר בסוף מסלול הלימודים, הבוגרים זוכים לקבל תואר B.Sc.

השתלבות בתעשייה: לימודי הנדסת תוכנה, מתמקדים בעיקר בנושאי טכנולוגיית הפיתוח ויישומם בפועל, כאשר מטרתם להקנות לתלמידים כלים אשר יסייעו להם להשתלב בתעשיות השונות הקשורות לתחום ההייטק. על פי נתונים יש דרישה רבה לבוגרי הנדסת תוכנה, ורובם מצליחים להשתלב בצורה מהירה יחסית בעבודה בתעשיות השונות, וכבר עם השתלבותם הראשונית בעבודה הם מתחילים ליהנות ממשכורות יפות.

לימודי מדעי המחשב

לימודי מדעי המחשב מתמקדים בלימודי עקרונות היסוד של מערכות מחשב ותוכנות כמו: מערכת הפעלה, אלגוריתמים ועוד.

משך הלימודים: הלימודים אורכים ברוב המקרים 3 שנים ומקנים לבוגרים תואר B A כאשר במקרים רבים ניתנת האפשרות להרחיב את הלימודים ל-4 שנים, ולקבל תואר ראשון במקצועת המדעים B.Sc.

השתלבות בתעשייה: גם לבוגרי תואר ראשון במדעי המחשב, יש ביקוש בתעשיות השונות ואפשרות להשתלב בתחום ההייטק, אך יחד עם זאת, חשוב לדעת כי על פי נתונים בוגרי תואר זה נחשבים פחות מבוקשים מאשר בוגרי תואר הנדסת תוכנה. יחד עם זאת, לאחר צבירה של מספר שנות ניסיון בעובדה, הם יכולים להשוות את שכרם לשכרם של בוגרי לימודי הנדסת תוכנה.

ההבדלים בין שני התחומים

חשוב לציין שמבחינת הלימודים, ישנם הרבה קורסים ושיעורי תכנות באינטרנט אשר חופפים בין השניים, רק שבהנדסת תוכנה תכנית הלימודים הינה רחבה יותר, וכוללת גם נושאי לימוד מעולם ההנדסה. מעבר לכך, מדעי המחשב הינו תחום שיתאים יותר עבור אנשים שאוהבים לעבוד לבד – העבודה בפיתוח היא אינדיבידואלית.

לעומת זאת, הנדסת תוכנה, מהווים לימודים אשר יתאימו לאנשים אשר טובים בעבודה קבוצתית – העבודה של מהנדסים נעשית בצוותים. אז כל מי שמתלבט בין הנדסת תוכנה או מדעי המחשב, צריך לקחת בחשבון את התועלות של כל אחד מהמקצועות, להבין עם עצמו למה הוא יותר מתחבר, ולאיזה סוג של עבודה הכישורים שלו (כמו גם האישיות שלו) מתאימים יותר, ובהתאמה לבצע בחירה בתחום הלימודים האופטימאלי בין שתי האפשרויות המדוברות.


השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?

לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים