ביקורות סרטים

המתים אינם מתים

אם חשקה נפשכם בסרט מקורי, בועט, חצוף ולתרום לקולנוע אמריקאי עצמאי ומשובח, עזבו הכול עכשיו ולכו לראות את הסרט בקולנוע.

צילום: dtstuff9

ג'ים ג'רמוש הוא אחד הבמאים הכי אנדרייטד שפועלים כיום בקולנוע האמריקאי העצמאי. אומנם באייטיז ובניינטיז הוא היה פופולרי אבל בשנים האחרונות נוטים להתעלם ממנו וזה ממש עצוב. כמה מהסרטים המופתיים מאוד של הבמאי המוכשר הזה נוצרו בעשור הנוכחי (אני מדבר על 'רק האוהבים שורדים' ו'פטרסון'. אם לא ראיתם אותם תנו לעצמכם צ'אפחה ורוצו לראות).

עכשיו מגיע סרט חדש של ג'רמוש: קומדיית זומבים! הסרט פתח את פסטיבל קאן וזכה לקטילות מצד המבקרים והצופים, שהכתירו אותו כאחד החלשים של הבמאי. עצם העובדה שסרט כזה בא לארץ זה בגדר נס ואפשר לראות את זה גם בהפצה המאוד מצומצמת שלו בארץ. אז אם חשקה נפשכם בסרט מקורי, בועט, חצוף ולתרום לקולנוע אמריקאי עצמאי ומשובח, עזבו הכול עכשיו (כולל את קריאת הביקורת הזאת) ולכו לראות את הסרט בקולנוע.

אם בכול זאת אתם רוצים פירוט אז רק אספר לכם שהסרט הוא על פלישת זומבים לעיירה מנומנמת בארה"ב. כול אחד מהאנשים שם מתמודד עם הזוועה בדרכו הג'רמושית, כלומר באדישות למדי. זה כולל שלישיית שוטרים, חבורת היפסטרים שבאה ללון בעיירה, מנהלת חדר מתים מוזרה ועוד ועוד.

בשיא הכנות אין לי מושג מה גרם לכול כך הרבה אנשים לקטול את הסרט הזה. בעייני מדובר בסרט שממשיך את רצף הסרטים האדירים של ג'רמוש. כמו כול סרטיו, גם הסרט הזה מיועד לקהל מצומצם מאוד שידע להעריך את הסגנון הייחודי של הבמאי. אם אתם יודעים שאתם נכנסים לסרט של ג'רמוש צפוייה לכם חוויה.

נתחיל מהקאסט המדהים של הסרט. הסרט כולל את אדם דרייבר, ביל מארי, קלואי סוויני, סלינה גומז, סטיב בושמי, טילדה סווינטון, טום וויטס, איגי פופ ועוד המון. כולם נותנים הופעות משובחות מאוד שנותנות חשק לעוד. נכון, מספר ההבעות המצטבר של כול הקאסט בסרט לא עולה על 15 אבל למרות זאת הם מצליחים לתת עומק, נפח ונשמה לדמויות שהם מגלמים. כשהשוטרת בגילומה של קלואי סוויני נלחצת בצורה מאופקת אפשר להאמין לה.

'המתים אינם מתים' הוא בין השאר טייק מאוד מעניין על הז'אנר המאוס של סרטי הזומבים. אין בו אלימות מוגזמת בטירוף (אבל עדיין יש, לתשומת לב הרגישים לעניין), אין בו סצנות אקשן ופעלולים מופרכים לאללה, אין בו נאומים חוצבי להבות על איך מביא הלילה את האפוקליפסה ואין בו את המשפחה שמנסה לשרוד את היום תוך כדי חידוש הקשר ביניהם. למרות שיש זומבים העולם ממשיך להסתובב, האנשים חיים את חייהם והכול נמשך כרגיל. כול אחת מהדמויות לוקחת את האפוקליפסה כמו שהיא רוצה. זה חידוש מאוד מוצלח לז'אנר שמראה שלג'רמוש בהחלט יש את זה.

אבל חוץ מכול אלה הסרט הוא תענוג. ההומור היבש שכה אופייני לג'רמוש מצחיק מאוד, האווירה כיפית ומטורפת בצורה מאופקת, יש המון רפרנסים לסרטים שיעלו חיוך אצל הסינמפילים שבקהל ובכללי נראה שכולם נהנו לעשות את הסרט הזה.

אל תקשיבו לקטילות, 'המתים אינם מתים' הוא בדיוק מה שאתם יכולים לצפות מקומדיית זומבים בבימויו של ג'ים ג'רמוש. בקיץ כה עמוס בבלוקבאסטרים בינוניים וחסרי נשמה הסרט הזה הוא כמו ברזייה באמצע המדבר. רוצו לראות, פשוט רוצו לראות (אבל קודם תראו את 'המוסד', כן?).

Article author

המתים אינם מתים

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים