ביקורות סרטים

החסד של לוצ'יה

עלילת החסד של לוצ׳יה עוסקת (באופן מפתיע) בלוצ'יה, מודדת במקצועה שבזמן שגרת עבודתה, מתגלה בפניה הבתולה מריה ומורה לה לבנות כנסיה באתר המיועד למרכז מסחרי.

התעניינותי הראשונה בסרט החסד של לוצ'יה, נבעה קודם כל בשל השתתפותה של השחקנית הישראלית הדס ירון, שמאז בכורתה הגדולה בסרט למלא את החלל, היא משחקת בשלל פרויקטים בינ״ל. בקריאה מעמיקה של העלילה היה לו פוטנציאל להיות סרט ייחודי, מעורר מחשבה ומהנה. עלילתו עוסקת סביב לוצ'יה, מודדת במקצועה שבזמן שגרת עבודתה מתגלה בפניה הבתולה מריה ומורה לה לבנות כנסיה באתר המיועד למרכז מסחרי.

אגיד כך, בסופו של יום אני מכבד את הסרט יותר מאשר מחבב, הוא בלתי צפוי, קטעי ההומור שלו למרות היותם מעטים הצליחו להוציא ממני גיחוך פה ושם, והמשחק בכללי, במיוחד של שני השחקנים הראשיים, הוא חביב ונגיש. בעייתי היחידה כאן היא העובדה שהסרט לא מרגיש שלם, למרות שהבמאי והתסריטאי ג'אני זנאסי מצליח לנצל את המירב מהסיטואציות הקומיות, הדרמה עצמה לוקה בחסר. כאשר הגעתי לסיום הסרט ונוכחתי כי הדמות הראשית עברה שינוי, כל מה שיכולתי לחשוב היה: "זה הכול״?

יש כאן הרבה דיבורים על אמונה ועד כמה הדבר הזה חשוב לנו בחיי היום יום ועל שחיתות במדינה ,עלילה צדדית העוסקת בבתה של לוצ'יה שלא הולכת לשום מקום, כל אלו ועוד יוצרים יצירה מבולגנת המתקשה לאחוז בכל אחד מן הרעיונות שהבמאי מציג ומראה אותם ברפרוף (ארבעה תסריטאים עבדו על סרט זה).

במובן מסוים הסרט הזכיר לי את "ברוס הגדול מכולם" עם ג'ים קארי, דמות אשר פוגשת אישיות תנכ"ית עוברת מסע שיגרום לשינוי נקודת מבטה על חייה. הסרט של קארי היה יותר יצירתי, כאשר החסד של לוצ'יה בקושי מגרד את הפוטנציאל היצירתי שלו (אני גם לוקח בחשבון כי התקציב כנראה היה שונה), הסרט של קארי הרגיש יותר מגובש עם אמירתו על לכבד את מה שיש לך בכאן ועכשיו, כאשר החסד של לוצ'יה רחוק מגיבוש אמירתו ומשאיר את קהל צופיו מנותק.

החסד של לוצ'יה מכיל בתוכו רעיון מעניין אך לא מספיק מגובש, בדרכו האישית הוא מהנה, הוא לא סרט חובה ועם ליטושים נוספים היה יכול להיות פי שניים יותר טוב מהתוצר הסופי.

Article author

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים