החומה הסינית מהחלל
חדשות בעולם

החומה הגדולה של סין: האם באמת רואים אותה מהחלל?

אחד המיתוסים הנפוצים בעולם הוא שרואים את החומה הגדולה של סין מהחלל. אך בעוד אנחנו נאחזים בשמועות, מסתבר שסין כבר ויתרה עליהן.

צילום: skeeze

חומות הן באופנה בימים אלו, אך הסינים עשו זאת קודם. החומה הגדולה, שנבנתה מאבנים, אדמה ולבנים במשך למעלה מ-1,000 שנים, שופצה, הורחבה והתוואי שלה תוקן, על פי התרבות הפופולארית ניתן לראות אותה מהחלל. החומה נבנתה בצדה הצפון מזרחי של סין ומתפרשת על פני כ-8,851 ק"מ מצטברים (או "10,000 לי" לפי האמרות הסיניות, יחידת מידה סינית מסורתית שאורכה השתנה לאורך ההיסטוריה), ונועדה למנוע חדירת פולשים מונגולים ומנצ'ורים.

החומה המקורית נבנתה על ידי קיסר סין הראשון צ'ין שה-חואנג משושלת צ'ין, המאה ה-3 לפני הספירה, אך ממנה לא נותר כמעט דבר. החומה ששרדה עיקרה נבנה במאה ה-15 לספירה בתקופת שושלת מינג, והיא מורכבת מחומה מעשה ידי אדם, חומת הגנה טבעית (כמו הרים ונהרות) ואף חפירים, למניעת מעבר פולשים. החומה הוכרזה בשנת 1987 כאתר מורשת עולמית על ידי אונסק"ו.

חומת סיןצילום: 3dman_eu

לגבי הסיפור האורבני האם ניתן לראות אותה מהחלל, על פי חוקרים, כבר במאה ה-18 החלה להתגבש אמונה שניתן לצפות בעין בלתי מזוינת מהירח בחומה הגדולה של סין (מכתב שנשלח על ידי סוחר עתיקות אנגלי בשנת 1754 מעיד על אמונה זו). הטענה אף הופיעה בגיליון משנת 1923 של נשיונל ג'יאוגרפיק. על פי ספרי "הידעת?" מסוגים שונים ניתן יהיה אפילו לראות את החומה ממאדים. אך האם הטענה נכונה?

מבחינה מדעית כשאדם נמצא על הירח, בהתחשב במרחקו של הירח מכדור הארץ (כ-384 אלף ק"מ), ובהתחשב ברוחבה של החומה, היא תיראה רחבה כשערת אדם לצופה מהירח. קרי, בעין בלתי מזוינת לא ניתן יהיה לחזות בה. כמו כן, אף אסטרונאוט או קוסמונאוט לצורך העניין שהיה על הירח, לא העיד שראה את החומה משם.

החומה הסיניית מהחללצילום: souravdas

למעשה, למרות שהממשלה הסינית התעקשה להאמין בכך עד שנות ה-2000, נראה שאף במעבורת חלל המקיפה את כדור הארץ מגובה "נמוך" של כ-1000 ק"מ בלבד, קשה להבחין בחומה, מבין ההרים והנהרות בצפון סין. למרות דיווחים שסתרו את ההנחה הזו, ממשלת סין הסכימה להסיר את המיתוס מספרי הלימוד רק בשנת 2003, כשהטייקונאוט הסיני הראשון, יאנג ליווי, חזר לקרקע והודה שלא הצליח להבחין בחומה הגדולה, גם כשמסלול סיבובו היה קרוב לכדור הארץ. וכך האגדה האורבנית נשברה סופית.

קראו עוד כתבות, מאמרים וחדשות בעולם מבית אתר באמפר

Article author

החומה הגדולה של סין: האם באמת רואים אותה מהחלל?

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?

לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים