מדע וטכנולוגיה

הולכים אחורה? אמריקאים מעדיפים זיהוי מבוסס סיסמה על פני זיהוי ביומטרי

ססמה

אמריקאים מעדיפים זיהוי ע״י שם משתמש וסיסמא על פני אמצעי זיהוי ביומטריים.

צילום: pixabay

בעידן בו אנו חיים כיום נראה שקצב השינויים במירוץ אל הקדמה נהיה מהיר יותר ויותר, במיוחד בכל הנוגע לתחום הטכנולוגי, הסלולרי החדשני של היום הוא הגרוטאה "אני לא מאמין שאתה עוד משתמש בזה" של מחר. הריצה המהירה קדימה אינה כמובן חוק טבע אלא תולדה של נסיבות תרבותיות ובראשן כנראה השיווק האגרסיבי מבית היוצר של תאגידי הטכנולוגיה אשר תחת אמתלת "עולם טוב יותר" מעודדים אותנו לרצות בהתאוות מתמדת את הדבר הבא.

אל מול מגמת ההתקדמות ההולכת וגוברת, משמח לראות מעת לעת גם התנגדות , קבוצות מסוימות של אנשים בוחרים שלא להיכנע לרוח הזמן. עדות מעניינת לתופעה הנ"ל אפשר למצוא בממצאי מחקר חדש על פיו מרבית המשתמשים בארה"ב מעדיפים לדבוק בשיטה הישנה והמוכרת של ביצוע הזדהות באמצעות שם משתמש וססמה, ובוחרים שלא לאמץ את עולם הזיהוי הביומטרי ובראשו, זיהוי מבוסס טביעות אצבע.

המחקר נערך בקרב כ-1,000 אמריקאים מגילאי 18 ומעלה (ביוזמת שירות דוא"ל בשם – mail.com) והעלה כי 58 אחוז מן האמריקאים מעדיפים לבצע הזדהות מול מערכות המחזיקות במידע אישי ופרטי עליהם באמצעות שם משתמש וססמה ואינם בוטחים בשיטות זיהוי ביומטריות (זיהוי מבוסס טביעות אצבע, מבוסס סריקת עין וכו'), על אף שאלה מוצגות ומשווקות על ידי תאגידי הטכנולוגיה כאמצעי זיהוי אמין יותר המספק הגנה טובה יותר. 42% מהנשאלים ענו כי הם אינם מעוניינים שחברות מסחריות ישמרו אצלן את פרטי הזיהוי הביומטרי שלהם.

למרות הקושי לבטוח בשיטות הביומטריות, הנחה סבירה למדי היא כי מדובר בהתנגדות זמנית בלבד וכי אם נרצה או אם לא, בקרוב ניאלץ להיפרד מססמת -12345 שליוותה אותנו במשך שנים.

 


השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים