חוות גידול מריחואנה כללי
לייף סטייל

הדשא של השכן ירוק יותר.. אבל אם הוא מסריח ממריחואנה?

בית משפט פדרלי קבע: ניתן לתבוע חוות המריחואנה על כך שנודפים ממנה ריחות קיצוניים.

צילום: Neon Tommy

שכנים של דיירי חוות מריחואנה, יוכלו לתבוע אותם על ריחות קיצוניים והפרעות אחרות שיכולים לגרום נזק לנכס שלהם. כך קבע לאחרונה בית המשפט הפדרלי לערעורים בארה"ב. הפסיקה של בית המשפט הפדרלי הגיעה בעקבות תביעה בקולורדו של בעל חוות סוסים את שכנו, בעל חוות גידול מריחואנה.

הבעלים של חוות הסוסים הנקראת "הרייליז" תבע לראשונה ב-2015, בטענה שחוות גידול המריחואנה מורידה את ערך הנכס שלו משמעותית בעקבות פליטת "ריחות רעילים" ומשיכת מבקרים לא רצויים. בית המשפט המחוזי דחה את תביעתו הראשונית של רייליז, וחוות המריחואנה נפתחה רשמית ב-2016.

סוסים כלליצילום: faungg

בעל חוות הסוסים לא התייאש וערער על הפסיקה של בית המשפט המחוזי, ופאנל של שלושה שופטים הסכים שהתביעה שלו צריכה להישמע. אמנם השופטים אמרו שאין באפשרותו של רייליז לתבוע את מדינת קולורדו על כך שאפשרו את הקמת החווה מלכתחילה, ואין לדון בחוקיות הקנאביס במדינת קולורדו בהקשר לתיק, אלא רק בנזקי רכוש שיכולים להיגרם בעקבות חוות הגידול.

מקרה חוות הסוסים נגד חוות המריחואנה בדרום קולורדו, הוא מקרה מעניין מכיוון שבעל חוות הסוסים מנסה להשתמש בתקדימים משנות ה-70 שנפסקו בשביל להלחם בפשע המאורגן. לטענתו חוקים שנחקקו נגד סחיטה מצדיקים את תביעתו, ושבעל חוות המריחואנה למעשה סוחט אותו בנזקים, ולכן הוא צריך לקבל פיצויים מחוות המריחואנה על נזקיו. מתנגדים למריחואנה בקולורדו רואים בחוקי הסחיטה הפדרליים, וההשוואה לפשע המאורגן דרך חוקית להיאבק בלגליזציה במדינה בצורה חוקית.

בית גידול מריחואנה כללי צילום: eggrole

למעשה נוצר פה תקדים משמעותי במאבק נגד מריחואנה בקולורדו. אנשים פרטיים יוכלו לתבוע עסקים וחוות בכדי לסגור אותם אחד אחרי השני, ובכך להיאבק בהחלטת המדינה להפוך את התעשייה לחוקית בקולורדו. "זהו ניצחון ענק עבור המתנגדים לתעשיית המריחואנה", אמר בריאן ברנס, עורך דינו של רייליז בעל חוות הסוסים. הבעלים של חוות המריחואנה לא מיהר לתת את תגובתו, ולא היה ניתן להשיג את עורך דינו.

כעת, התיק יחזור לבית המשפט הפדרלי בו נפסל ב-2015, שם ידונו הצדדים ותתקבל הפסיקה. רבים בקולורדו עוקבים אחרי המשפט בסקרנות לראות כיצד יסתיים, כיוון שיכול להשליך על תעשיית המריחואנה הדומיננטית מאוד במדינה. בכל אופן, התקדים על קבלת התביעה לדיון כבר נעשה. ותיקים כמו זה יוכלו להישמע בבתי משפט ברחבי המדינה. 


הדשא של השכן ירוק יותר.. אבל אם הוא מסריח ממריחואנה?

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים