מדע וטכנולוגיה

הדור החדש של הקעקועים – מסך מגע בעובי העור

קעקוע
צילום: pixabay

מעבדת המדיה של MIT מחזיקה מזה מספר שנים כבעלת המוניטין הרב ביותר, בכל הנוגע לאוונגרד הטכנולוגי בעמק הסיליקון ובנוף האקדמי בארה"ב. דוגמא לא רעה למעמד זה הגיעה לאחרונה בדמות פיתוח הנושק לגמרי למרחבי המגניבות. בואו להכיר את DuoSkin פיתוח יצירתי מבית MIT וגוף המחקר של תאגיד מיקרוסופט, שמחבר בין עולם הקעקועים ועולם הממשקים. DuoSkin הוא סוג של קעקוע זמני (מהסוג המכונה flash tattoos) אותו מייצרים מרדיד זהב דקיק (חומר ידידותי לעור) ומעצבים באופן המאפשר לו לשמש כממשק שליטה בגאדג'טים שונים: סמארטפון, נגן מדיה וכו'.

כלומר, באמצעות מגע אצבע באחד מן הכפתורים הנכללים בעיצוב הקעקוע ניתן להעביר הוראה כלשהי באופן אלחוטי (בתקשורת בתקן NFC) להתקן אלקטרוני קרוב. תכונה חביבה נוספת של DuoSkin הוא יכולתו לשנות את צבעו בהתאם לטמפרטורת הגוף. לקונספט החדשני אחראית דוקטורנטית אמריקאית בשם סינדי האסין-ליו קאו (Cindy Hsin-Liu Kao) שהחליטה לנסות ולשלב אסתטיקה אופנתית ועדכנית אל תוך הפיתוח הטכנולוגי.

את ה-DuoSkin ניתן לייצר בקלות יחסית, לאחר שרטוט והדפסת סקיצת הקעקוע על נייר, חותכים בזהירות את רדיד הזהב בהתאם לעיצוב שנקבע. בשלב הבא, בהתאם לשימוש המיועד לקעקוע מטמיעים ברדיד רכיב NFC דקיק. העברת הקעקוע לעור גם היא פשוטה למדי גם היא ונעשית באמצעות הצמדת רדיד הזהב לאיזור המבוקש בגוף לכמה שניות.

את הקעקוע החדשני יצרה קאו בשלושה מודלים שונים, האחד הופך את הקעקוע למשטח מגע בדומה לזה הקיים בכל לפטופ, השני משנה את צבעו בהתאם לטמפרטורת הגוף והשלישי מאפשר לשגר מידע המוטמע בקעקוע להתקן אלקטרוני קרוב.

 


השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים