מדע וטכנולוגיה

האם ניתן לגלוש באינטרנט באנונימיות?

אם נמאס לכם שכל פעולה שאתם מבצעים באינטרנט מתועדת ונרשמת, הכתבה הזו בשבילכם.

צילום: Wendelin Jacober

כולנו מבלים שעות רבות מול מסך המחשב או הסלולרי כשאנחנו מחוברים לאינטרנט. האינטרנט מאפשר לנו גישה לחברים ולשירותים הנחוצים לנו מסביב לעולם. עם זאת, האם הרגשתם פעם שהמחשב עוקב אחריכם? האם נכנסתם בפעם הראשונה לאתר ולאחר מכן ראיתם את אותו אתר מפורסם על קיר הרשת החברתית שלכם? כמעט כל פעולה שאנו מבצעים באינטרנט מאפשרת למספר עצום של ארגונים מסחריים וגורמים אחרים לגלות עלינו כמות עצומה של מידע, כמו היכן אנחנו נמצאים, מידע על המכשיר הסלולרי שבידינו ואפילו התקנת קוקיס (Cookies) – סוג של תוכנה העוקבת אחרי תנועותינו ברשת.

8260147091_47338c7872_zצילום: AnonymousMXPT

ישנם אנשים רבים שהדבר אינו מפריע להם וישנם רבים עוד יותר שאינם מודעים לעניין אך עם זאת, מספר גדול של אנשים אינם שמחים כלל שכל חייהם הדיגיטלים מתועדים על ידי גורם חיצוני, על אחת כמה וכמה במדינות עם משטרים אפלים המשתמשים במידע שנאסף על מנת להתערב בחיי התושבים. למזלנו, ישנן דרכים לגלוש באנונימיות ברשת והן מומלצות לקוראים שעוסקים בריגול או כאלו שפשוט נמאס להם לקבל פרסומות המיועדות להם אישית.

למי שרוצה להתחיל לגלוש באנונימיות יחסית ובמהרה מומלץ להוריד ולהתקין את הדפדפן Tor. זהו דפדפן המחבר אתכם לפרוטוקול גלישה אנונימי המשנה את כתובת ה – I.P של המכשיר ממנו אתם גולשים (ישנן גרסאות למחשב או למכשירים מבוססי אנדרואיד) ומאפשר לכם לגלוש מבלי חשש. עם זאת, ספק האינטרנט שלכם עדיין יוכל לדעת שאתם משתמשים ב Tor ולמי שחשובה אנונימיות מוחלטת, מומלץ לצפות בסרטון הבא ואף להרחיב את הקריאה באתרים pcworld.com ו Thetechhacker.

 


השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים