טבע וחיות

גן החיות העצוב בעולם – למעלה מ-250 חיות שרויות בסכנה קיומית

כלוא מאחורי סורגים, מפוחד ובודד יושב האריה בגן החיות, במחוז ״תעז״ בתימן קרועת המלחמה. האריה שואג באומללות מתוך הכלוב שלו והוא לא לבד, נמצאים איתו יתר בעלי החיים שהושארו לגווע למוות בגן החיות.

בעיצומן של תקיפות אוויריות ופגזי טנקים, קבוצה קטנה של מתנדבים חוצה את קו החזית בכל יום כדי ללכת ולטפל בבעלי החיים בגן החיות. באסם אל חאכימי, 25, היה בעלים של אינטרנט קפה וסטודנט להנדסה תעשייתית לפני המלחמה, אבל עכשיו הוא עוזר לשנטל ג'ונקרגו וויקטוריה ג'ונר קרוז מארגון הצלה לבעלי חיים בשם "SOS Zoo and Bear Rescue Group" לגייס כספים מתורמים ברחבי העולם כדי לנסות ולהציל את 266 החיות בגן החיות מלגווע למוות.

ad_211228300-e1467179775566

אחד האריות במצב הגרוע ביותר

צילום: Caters

עלויות הטיפול יקרות מאוד, הסכום המוערך של 3,300 דולר מספיק רק בכדי להאכיל ולהעניק עזרה רפואית לאריות ולנמרים בלבד. בנוסף יש לזכור כי גן החיות הוא ביתם גם של קופים, צבאים, סוסים, ציפורים וזוחלים, עובדה שמייקרת מאוד את סכומי הכספים לטיפול בחיות הפגועות. לפני שהתרומות החלו להיאסף 12 אריות ו-6 נמרים כבר מתו מרעב. בשנה האחרונה נאספו כמעט 70 אלף דולר.

באסם עובד כעת בארגון ממחוז תעז בתימן, הוא חוצה באופן לא ייאמן את קו החזית בכל יום כדי לעזור לחיות. הוא מספר כי "גן החיות נמצא כחמישה קילומטרים מקו החזית. לפני כחודשיים, חיל האוויר הסעודי הפציץ טנק של המורדים החות'ים ליד גן החיות ורסיסים שהתעופפו מהפיצוץ הרסו את כלוב הנחשים".

"רבים מחבריי נהרגו במלחמה, בגן החיות עצמו אין סכנה, אבל אנחנו צריכים לחצות את קו החזית ונמצאים בדיוק באמצע בין שני צבאות לוחמים. חבר שלי נהרג כשהוא הולך לידי".

אריה שרוע בכלוב בגן החיות תעז

צילום: Caters

"בעלי חיים הם יצורים חיים בדיוק כמונו, יש להם את הזכות לחיות בחופש. אני עוזר לחיות בגלל שאני בן אדם ואני לא יכול לראות את בעלי החיים סובלים ככה ומתים מרעב בלי לעשות שום דבר. זה החובה שלנו כבני אדם".

באסם, שהיה מעורב במחאות כנגד השחיתות בממשלה בתימן לפני המלחמה, אמר שהוא גם נהנה מהעבודה בגן החיות: "יש סייחה אחת קטנה שאני ממש אוהב, למרות שהיא בודדה היא תמיד רצה עד אלי מעודדת ומלאת אנרגיות, היא עדיין אוהבת את החיים. כמובן שרבים מבעלי החיים ממש עצובים, כשאני נעמד לפני הכלוב, ואני שומע את השאגה העצובה של האריה ואני רואה את המבט המיואש שעל פניו, זה שובר לי את הלב. המלחמה הזאת נכפתה על הציבור התימני ואנחנו משלמים את המחיר שלה, ובעלי החיים הם הקורבנות העיקריים בגלל שהם לא יכולים לעשות שום דבר חוץ מלחכות למותם בכלוב. העולם חייב לפעול למען שלום, להפעיל לחץ על כל הצדדים של הקונפליקט בתימן ולעצור את המלחמה הלא הגיונית הזאת".

נמר מדבר בגן החיות בתעז

צילום: facebook/SOS Zoo and Bear Rescue

גיוס התרומות נועד בהתחלה להעביר את החיות מחוץ למדינה, אמנם זה נראה כמו מטרה רחוקה מדי מבחינת העלות שלה, לכן החליטו לטפל בבעלי החיים במקום. "היו לנו קשיים עם ההיגיינה בגן החיות, אז היינו חייבים להשתמש בכסף כדי לנקות בצורה יסודית אחרת היו נגרמים זיהומים בקטריאליים לאריות" מספרת שנטל, מתנדבת משוודיה.

"כשהמלחמה הכתה באזור תעז, הפסיקו להגיע מבקרים וגן החיות נסגר, אף אחד לא קיבל משכורת והצוות פשוט עזב", הסבירה שנטל, "אז הטיפול בבעלי החיים הדרדר לחלוטין, האנשים פה נכלאו למלחמה ובעלי החיים נוטים להיות נמוך בסדר העדיפויות מן הסתם".

כמו כן הוסיפה שנטל כי "באסם הפך להיות מנהל הפרויקט המקומי שלנו למרות שלא היה לו שום קשר לגן החיות לפני כן, הוא פשוט רצה לעזור לבעלי החיים".

 

לחצו כאן כדי לתרום לארגון:


השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים