לייף סטייל

גמילה מוקדמת מחיתולים: הצבת גבולות או סיבוך מיותר?

גמילה מוקדמת מחיתולים: הצבת גבולות וחיסכון כספי משמעותי, או שדווקא כדאי לתת לילד להחליט לבד אם הוא מוכן? הכתבה שתעזור לכם להחליט.

צילום: CarbonNYC [in SF!]

גיל הגמילה הממוצע בישראל הוא בין שנתיים לשלוש. אמנם, ניסיונות ללמד את הילדים להתאפק ולבקש ללכת לשירותים מתחילים היום הרבה יותר מוקדם ויש לזה כמה סיבות: יוקר המחיר של החיתולים, הדרישות של הגן וכמובן, הלחץ החברתי. המלצה רווחת, אך לא בהכרח נכונה, גורסת שאפשר להתחיל לגמול כבר סביב גיל שנתיים, בדרך כלל באביב, כאשר כבר לא קר ואין סכנה שבגדים רטובים בעקבות פספוס יגרמו להצטננות.צילום: Pixabay

לעתים קרובות, ההורים מתחילים את התהליך בוקר בהיר אחד, כאשר מחליטים לא לשים לילד חיתול, ולהסביר לו שמעכשיו הוא או היא צריכים להתאפק וללכת לשירותים. לרוב, מדובר כאן במלחמת ההתשה, הרי לא כל הורה יסכים להסתובב כל היום ולנגב שלוליות או לאסוף ערימות. לכן, או שהאם תישבר ותחזיר את החיתול, או שתתרוצצו בכל הבית. גם אם בסופו של דבר תצא לפועל הגמילה המיוחלת, יתכן שהמחיר נפשי של שני הצדדים יהיה רב ומיותר.

צילום: PublicDomainPictures

רוצים לדעת מה דעתם של הפסיכולוגים ההתפתחותיים על גמילה מוקדמת? בעיניהם אין קשר להצבת גבולות, אלא פשוט מדובר בשלב נוסף בתהליך התפתחותי. כמו שלא נדרוש מהילד ללכת בגיל חצי שנה, לדבר בגיל 8 חודשים או לקרוא בגיל שנתיים, כך אל לנו לצפות מהילד לבקש ללכת לשירותים לפני שהמוח שלו הבשיל ונוצרו כל הקשרים הסינפטיים הדרושים.

צילום22: kangheungbo

אז מה נכון ומה לא נכון? האם אנחנו מתרצים את חוסר הרצון שלנו להסתובב עם סמרטוט בכל מקום ואנחנו בסה"כ עצלנים ולא אוהבים להתאמץ? תצטרכו להחליט בעצמכם, מי אם לא אתם מכיר את הילד או את הילדה שלהם, יודע בדיוק את היכולות שלהם ולכן גם לזהות את השלב בו הגמילה מחיתולים תהיה אופטימלית.

בשורה התחתונה: תעזבו עצות של אחרים וטרנדים. אם נראה לכם שהילדה מוכנה לגמילה, אז למה לא לנסות? נראה לכם שהילד כבר בן שנתיים וחצי ועדיין לא יודע לבקש ללכת לשירותים להתאפק? תעזבו אותו והכי חשוב, תתנערו מכל לחץ סביבתי, ואם הסובבים יתחילו להלחיץ ולנבא שלעולם לא תצליחו ככה לגמול את הילד, תסבירו להם שעוד לא פגשתם תלמיד כיתה א' או חייל לא שלא נגמלו. תזכרו, אולי אתם לא ההורים הכי טובים, אבל אתם ללא ספק ההורים הכי טובים עבור הילדים שלכם.

Article author

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים