ביקורות סרטים

גודזילה: מלך המפלצות

המלך מת, יחי המלך החדש | אור חזר מ-"גודזילה: מלך המפלצות" עם מספר תובנות.

עוד לפני שגודזילה נתפס בעיניהם של האמריקאים כבידור שטותי ולא מחייב, מאז בכורתו בהוליווד בבימויו של המאסטר ליצירת בלוקבסטרים, רולנד אמריך, חשוב להבין את המטען הרגשי שסוחבת עימה הדמות מאז בכורתה הראשונה אי שם ביפן ב-1954. 10 שנים לפני זה בימיה האחרונים של מלחמת העולם השנייה, סבלה יפן ממכה קשה של האמריקאים אשר הפילו שתי פצצות אטום על הירושימה ונגסאקי, מה שהוביל לאחר מכן לכניעה ללא תנאי.

גודזילה היה מטאפורה לשימוש בנשק אטומי, המפיק שלו טען כך: "הנושא של הסרט מהתחלה היה הטרור בשימוש הפצצה, האנושות יצרה את הפצצה ועכשיו הטבע עומד לנקום על האנושות". בקפיצה קלה נעבור לסרט שלשמו התכנסנו, מספר 35 בסדרה ומספר 2 בריבוט המודרני הלא הוא "גודזילה: מלך המפלצות".

בסרטו הראשון לפני 5 שנים, התלוננו רבים מקהל הצופים כי הסרט דל ורחוק מלהיות מעניין, נראה כי האולפנים לקחו זאת בחשבון והקשיבו לשם שינוי למעריצים ודאגו בסרט ההמשך להרבה קרבות ענק בין שלל מפלצות שונות, אך מה המחיר שהם שילמו? ובכן, אם חשבתם כי הדמויות האנושיות בסרט הראשון היו משעממות, רק תחכו ותיראו מה מצפה לכם בסרט זה.

כל ניסיון בפיתוח הדמויות או יצירת קשר רגשי, מרגיש מאולץ וחפוז מידי. בניסיון להגיע כמה שיותר מהר לקרבות המפלצות שעל פניו הם מרשימים בשל היקפם והוויזואליות, למרות שזה אולי ייחשב כסוג של חטטנות אך ממסע הפרסום שלו ציפיתי ליותר עשייה קולנועית אסטטית ומהודקת, כאשר נדמה כי הבמאי מייקל דוהרטי מתקשה למצוא את האיזון העדין בין כאוס לבין ממתק לעיניים.

צילום: AntMan3001

בעניין הדמויות, עזבנו אותכם לשנייה כי חלקם לא מפותחים מעבר לתיאורם הכללי (אתנחתות קומיות, חיילים, מדענים וכ'ו). נתמקד בשלושת הדמויות הראשיות בכיכובם של ורה פרמיגה, מילי בובי בראון וקייל צ'נדלר. לטובת התסריטאים אגיד כי ישנו ניסיון להעניק סיפור רגשי ומשמעותי, שכמו צווין למעלה, נפגע בגלל התמקדות רחבה מידי בסצנות האקשן שמובילות להחלטות לא ברורות של דמויות ודיאלוגים מלאי אקספוזיציה.

אסכם את דברי כך, הסרט פונה לקהל ספציפי ומספק לו אלטרנטיבה לא רעה להתחמק מהחום הנורא אל המזגנים למשך כמה שעות בשביל סרט אקשן קיצי, ׳׳גודזילה: מלך המפלצות׳ נופל בדיוק על המשבצת. ועדיין ישנם מגוון רחב של סרטים נוספים שיצאו במהלך הקיץ.. אולי עדיף לחכות עם גודזילה.

Article author

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים