שווה בדיקה

ארבעה סוגי ביטוחים חשובים לעסקים

הסביבה העסקית מחייבת כל יזם או מנהל להיות במיטבו. צריכים להיות ערים להזדמנויות עסקיות אבל גם להיערך לאיומים.

צילום: stevepb

איומים אינם מגיעים רק מצד חברה מתחרה או יבואן של מוצרים מחו"ל. איומים יכולים להיות גם בשל אירועים בלתי צפויים. יש איומים שפוגעים בעסק מתוקף אסון או תאונה. יש מצבים שבהם עסק עומד בפני תביעת פיצויים או נזיקין. איך מתגוננים? בעזרת ביטוח לעסקים קטנים או בינוניים. ולמען האמת, יש בנמצא כמה וכמה סוגים של ביטוחים חשובים ונציג להלן ארבעה מהם.

ביטוח המשרד וביטוח המבנה

מבנה העסק עלול להינזק מגורמים שונים. לכן, ביטוח עסק שמעניק פיצוי כאשר המבנה ניזוק הינו חשוב ביותר. ביטוח מסוג זה מתאים למכלל של עסקים קטנים ובינוניים, מכל הסוגים. זה יכול להיות למשל משרד של עורך דין או משרד של  סוכן ביטוח. זה יכול להיות גם מרפאה של וטרינר, קליניקה של מטפל ברפואה משלימה, מרפאת שיניים, מוסך וכיוצא באלה. מבנה יכול להינזק בשל שריפה, בשל רעידת אדמה, בשל פריצה. נזק שעלות שיפוצו יכול להסתכם בעשרות ואפילו במאות אלפי שקלים – בשביל זה חשוב מאוד שיש ביטוח.

ביטוח תכולה וביטוח מלאי

מלבד ביטוח למשרד, למבנה העסק, לקירות, לגג, לנזק בשל הצפות, יש עוד ביטוח שהינו מקיף ונרחב יותר. זהו ביטוח שמשלים את הסיכון לנזק למבנה וכאן מדובר על נזק לתכולה. קצר חשמלי, למשל, שמוביל לשריפה, יכול להרוס את הריהוט במשרד. פריצה עלולה להביא לכך כי מלאי שנמצא בחנות נגנב. על מנת שבעל עסק קטן או בינוני לא יעמוד בפני שוקת שבורה, חשוב לבטוח תכולה ו/או מלאי. עוד נציין כי לעסקים מתחום התעשייה, קיימת אפשרות להרחבות כדוגמת ביטוח שבר מכאני. זהו פתרון חשוב עבור מפעלים, סדנאות ועסקים מתחום הייצור והתעשייה.

ביטוח לעולים הדיגיטלי: ביטוח סייבר

לא רק נזק לרכוש מוחשי עלול להזיק לעסק. בעולם הדיגיטלי, כאשר מאגרי המידע של העסק מהווים משאב חשוב ביותר, כדאי להכיר גם את ביטוח הסייבר. ביטוח שכזה יכול להוכיח את עצמו למשל בשעה שגורם זדוני פורץ למאגרי המידע של העסק ועושה בהם שימוש. ביטוח כזה יכול להוכיח את עצמו במקרים שבהם גורם זדוני מזיק למידע השמור במחשבי העסק או בשרתים ויש צורך להשקיע כסף בהזמנת מומחי מחשבים לצורך שחזור מידע ותיקון הנזקים.

ביטוח אחריות מקצועית  

בעל עסקים שנותן שירותים שונים עלול לעמוד בפני תביעה של לקוחות. תביעה מצד לקוח אשר טוען כי בעל המקצוע נהג באופן רשלני, מוטעה או לקוי והזיק לו בשל פעולה שעשה או אשר נמנע מלעשות. ביטוח אחריות מקצועית חשוב ביותר למגוון עצמאיים ועסקים קטנים עד בינוניים. בין היתר, עבור עורכי דין, רואי חשבון, רופאים, מאמנים, פסיכולוגיים. בכל מקצוע שבו עלולה להופיע פתאום וללא התראה תביעה בשל רשלנות חשוב שתעמוד לרשותכם פוליסת ביטוח ייעודית וטובה.


השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים