ביקורות סרטים

אקס מן: הפיניקס האפלה

איך איך סרט הפרידה מהמותג הקולנועי הוותיק של האקס מן? בואו רק נאמר שעידו חזר עם מסקנות חותכות.

צילום: dephelis

לא יודע אם שמתם לב, אבל סרטי ה'אקס מן' מלווים אותנו כבר כמעט שני עשורים, מאז שנת 2000. כבר כמעט שני עשורים שיוצאים כול כמה שנים סרטים חדשים על חבורת המוטאנטים הצעירים עם הכוחות המיוחדים. הרמה של הסרטים לא אחידה, יש כמה שהם ממש אדירים ('לוגאן', 'אקס מן ההתחלה') וכמה שעדיף לא לדבר עליהם ('אקס מן 3', 'מקורות האקס מן וולברין') אבל האקס מן תמיד היו שם.

בינתיים סדרת הסרטים המצליחה שברה כול קונטיוניטי אפשרי. לנסות להבין מה המספר של כול סרט בסדרה או לנסות להבין איפה ממוקם כול סרט על הטיימליין של הסדרה זה כאב ראש עד כדי בלתי אפשרי. כול סרט בסדרה סותר את קודמו ויוצר סמטוחה חדשה. לכן אולי כדאי שניפרד כבר מהסדרה הזאת עם 'אקס מן: הפיניקס האפלה'.

אם ראיתם את 'אקס מן 3' או קראתם את הקומיקס אתם בטח תכירו את העלילה של 'הפניקס האפלה': במהלך משימה בחלל ג'ין גריי נדבקת במעיין סוג של קרינה שהופכת אותה לבעלת כוחות מאוד מיוחדים שגורמים לה להיות רעה ולשלוט בכול דבר שרק תרצה. חברי האקס מן נאלצים לאחד כוחות ולהילחם בחברתם לחבורה שיוצאת כעת נגדם.

ל'אקס מן: הפיניקס האפלה' באתי בלי ציפיות בכלל. מה כבר אפשר לצפות מסרט מספר למיאכפתכבר בסדרה שלמעטים עוד משנה מה קורה בה. יש בסרט דברים טובים: סצנות האקשן מבוימות בצורה סבירה פלוס, אפשר לראות מה מתרחש בהן והן מצליחות לעניין. האפקטים לא רעים ורואים (בניגוד לתועבות כמו 'השתיקה' של נטפליקס) שהצליחו לסיים לעבוד עליהם בזמן.

אבל מכול בחינה 'הפיניקס האפלה' הוא, המממ, לא סרט טוב. ראשית כול, למרות הקאסט המאוד מרשים, אף אחד מהשחקנים בסרט לא נראה שהוא רוצה להשתתף בסרט הזה. נראה שממש הביאו אותם לסרט בכוח. בין אם זה ג'יימס מק'אבוי וג'ניפר לורנס שמתווכחים ביניהם בצורה עייפה, מייקל פסבנדר שכבר לא מאמין למילים שיוצאות לו מהפה וג'סיקה צ'סטיין בתפקיד כה אנמי ששכחתי שהיא הייתה בסרט הזה בכלל.

שום דבר בסרט לא נראה כאילו השקיעו בו מחשבה. התסריט מרגיש כאילו נכתב על אוטומט, הסצנות המרגשות לא מרגשות והסרט לא נותן תחושה של פרידה מהפרנצ'ייז שליווה את חובבי הקומיקס כמעט שני עשורים אלא יותר של 'יאללה בוא נגמור עם זה כבר'.

'אקס מן: הפיניקס האפלה' הוא סרט חצי כוח שמומלץ בעיקר למעריצים ממש כבדים של המותג ולא ייספק את מי שבא לראות סרט גיבורי על ראוי. לכו לראות את 'הנוקמים: סוף המשחק' שוב או משהו כזה.

Article author

אקס מן: הפיניקס האפלה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים