מדע וטכנולוגיה

אל תיסעו בלעדיהן – 5 מערכות בטיחות שהן MUST

העולם המוטורי התקדם בצעדי ענק בתחום הבטיחות הפאסיבית והאקטיבית בשנים האחרונות. יש כבר טכנולוגיות שמבחינתנו חייבות להיות בכל רכב, אז אילו חידושים כבר זמינים? ולאילו ניאלץ לחכות עוד כמה שנים?

רק לפני כמה עשרות בודדות של שנים, היה נחשב רכב לבטיחותי אם רק היה מוכיח כי עובי הפח שלו עבה יותר משל האחרים, חלקי פלסטיק סופגי אנרגיה היו מושא ללעג ובכלל, ההתייחסות לנושא היתה די שולית לעומת עניינים "חשובים" כמו נפח מנוע וביצועים. עם הזמן, הבינה תעשיית הרכב כולה כי המשאב החשוב ביותר שלה היה ונשאר הלקוחות עצמם. כיום השיקול הבטיחותי הוא מהראשונים כאשר ניגשים לבחור רכב חדש ואבזור בטיחותי הוא כבר כזה שהפך להיות מגניב בפני עצמו, המשלב טכנולוגיות קצה ואפילו יכול לחסוך כמה שקלים לנהגים אשר מתקינים אותם, בדמות הפחתה או הנחה ברכישת ביטוח מקיף או חובה, עקב הוכחה סטטיסטית כי חלקן באמת מסוגלות להפחית את מספר תאונות הדרכים ובעקבות כך גם את התביעות אשר מייקרות את פוליסות הביטוח.

בכתבה הבאה נסקור 5 מערכות בטיחות. נפתח בסקירה לגבי המערכות הקיימות בכל רכב ונמשיך ביקרות, החכמות ואלה שעדיין אפשר למצוא רק ברכבי יוקרה מסויימים ועדיין רחוקות כמה שנים מהתקנה בכל משפחתית.

אבזור החובה:

הרבה מים זרמו בנחלי הגולן מאז אמירתו של שר התחבורה דאז, יצחק קורפו, כי בזמן תאונה מספיק לתת קונטרה להגה עם הידיים. ככל שעובר הזמן, עוד אביזרי בטיחות נכנסים לרשימת אביזרי החובה לרכב המיובא לארץ. העניין התחיל בחגורות בטיחות והמשיך למערכת ABS, כריות אוויר, מערכת בקרה אלקטורונית או ממוחשבת ליציבות הרכב ורק לאחרונה, מערכות התרעה לפני תאונה. מערכות אלה, כל אחת בתורה, הציגה מספרים משכנעים אשר בבוא הזמן מנעו תאונות רבות או שהפחיתו במידה ניכרת את הפגיעה הפיזית כתוצאה מתאונה. סביר להניח כי בחלוף הימים נראה מערכות נוספות ברשימת אבזור החובה הבטיחותי וכל המרבה הרי זה משובח.

מצלמת אינפרא אדום:

אביזר בטיחותי פשוט יחסית וחכם אשר מחלחל את דרכו למספר גדול של רכבים חדשים. המערכת עושה שימוש במצלמת אינפרא אדום, בה קליטת התמונה מבוססת על פליטת קרינת החום של עצמים ולכן אינה מושפעת מתאורה חיצונית. ביכולתה להתריע על אדם, חיה או מכשול כלשהו כאשר הוא אינו בטווח התאורה. מצלמה סטנדרטית לא תעשה זאת, איכותית ככל שתהיה.

תצוגה עילית AR:

אחד האתגרים הגדולים העומדים בפני קברניטי עולם הרכב, הוא השארת תשומת הלב של הנהגים בכביש ולא בשפע הטכנולוגי שמנסה להסיח את דעתו משם בכל רגע נתון. אחד הפתרונות הישימים לכך מגיע מעולם התעופה ובפשטות מעביר את המידע מהצגים מושכי תשומת הלב לשמשת הרכב, למקום בו תשומת הלב צריכה להיות ממוקדת ובלי להסתיר את הנעשה על הכביש. כיום פריט זה נמצא במגוון רכבים, חלקם לא בהכרח יקרים ואף ניתן להתקנה חיצונית קלה יחסית.

תאורת לייזר אדפטיבית:

במילים פשוטות, הדבר הבא בעולם התאורה. חסכונית יותר ב-30% לעומת תאורת LED, מפיצה אור הדומה יותר לאור יום (ולא כחלחל) ומסוגלת להגיע למרחק של כ-600 מטר. בנוסף, הן קטנות יותר, מה שיאפשר למעצבי הרכב להגיע לעיצובים חדשים שעד עתה לא היו ישימים. בנוסף, שימוש בטכנולוגיה קיימת, יאפשר לנו פחות "משחק" עם התאורה כדי לא לסנוור. במקום זאת, התאורה תדע לכוון את עצמה למקום בו היא לא תסנוור נהגים אחרים ועם זאת, תאיר למרחק הרב ביותר. בטיחותי וחכם.

כרית אוויר לאוטו:

רצית משהו עתידני? בבקשה. בזמן שכולם מתייחסים לכלי הרכב כאל מבנה מוגדר, קמו מתכננים ושאלו למה לשנות את מבנהו בזמן תאונה ובכך להגן גם על הרכב עצמו וגם על היושבים בבתוכו בו זמנית? התוכנית פשוטה להסבר, כרית אלסטית אשר תיפתח מחלק מסויים ברכב אשר מיועד להיפגע בתאונה. באופן זה, עוצמת הפגיעה תרד משמעותית ואיתו ירד הסיכוי לפגיעה משמעותית ביושבי הרכב. האתגר, לאתר מצב בו התאונה ודאית ולמנוע לחלוטין פתיחת שווא אשר עלולה להיות בעלת תוצאות הרסניות.

לסיכום, לפני שרצים לחפש את ביטוח רכב מקיף הכי זול, אולי כדאי לעצור רגע ולחשוב איך בכלל למנוע את התאונה הבאה באופן אקטיבי. מערכות הבטיחות החדשות אשר כבר זמינות בכלי רכב רבים באמת יכולות לצמצם את הסיכוי לתאונה ואת הפגיעות הפיזיות של היושבים ברכב. בכלל, השוואת ביטוח מקיף אונליין אולי אפילו תגלה לך כי האבזור הבטיחותי ברכב אפילו אירגנה לך הנחה קטנה בביטוח. נסיעה בטוחה.


אל תיסעו בלעדיהן – 5 מערכות בטיחות שהן MUST

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים