איך לתחזק את הגינה
תרבות ופנאי

איך לתחזק את הגינה בצורה ידידותית לסביבה

הרבה תחומים בחיים שלנו הופכים לירוקים בכל יום. ניתן לראות כי ניכרת מגמת עלייה למודעות בדבר חשיבותה של שמירה על איכות הסביבה וקיימות, וזה נכון במידה רבה גם לתעשיית הגינון. שנים רבות הזנחנו את נושא השמירה על איכות הסביבה גם בסביבה הפרטית שלנו, ועכשיו לשמחתנו זה משתנה.

הרבה תחומים בחיים שלנו הופכים לירוקים, בד בבד ניכרת מגמת עלייה למודעות בדבר חשיבותה של שמירה על איכות הסביבה וקיימות וזה נכון במידה רבה לתעשיית הגינון. שנים רבות הזנחנו כציביליזציה את נושא השמירה על איכות הסביבה גם בסביבה הפרטית שלנו ולשמחתנו, כל זה אכן משתנה.

באופן ספציפי, גננות אורגנית היא גננות שעושה את המיטב על מנת לצמצם את הפגיעה בסביבה האקולוגית ובאורגניזמים המתקיימים בה. על מנת לעסוק בגננות ירוקה יותר, כדאי להשתמש בין היתר בכלי גינון נטענים, לעשות שימוש בתאורה סולארית ולמחזר את מי המזגן לצורך השקיה.

כלי גינון נטענים

כלי גינון נטענים משתמשים בסוללות חשמליות במקום בחומרים שמזהמים יותר את הסביבה, כגון בנזין. אלו כלים ירוקים וידידותיים יותר – וגם מרעישים פחות ונעים יותר לעבוד איתם. כלי גינון נטענים מהווים בנוסף גם אופציה זולה יותר בעבור הגנן. היתרונות שלהם הם אכן רבים. סוללות חשמליות מזהמות משמעותית פחות מהתחליפים הקלאסיים, הן בריאות יותר גם לאדם וגם לסביבה, ואין סיבה שלא להשתמש בכלי גינון נטענים. זה נכון למסורים, מפוחי עלים, גוזמי גדר חיה, חרמשים ועוד. מעבר לכלי גינון, קיימים כלי עבודה רבים אחרים שניתן לקנות בצורה נטענת.

תאורה סולארית

על יתרונותיה הרבים של האנרגיה הסולארית כבר דובר רבות, וכנראה שגם עוד ידובר רבות, עד שהיא תחדור לכל תחומי החיים שלנו באופן ניכר. אנרגיה סולארית היא האנרגיה הירוקה מכולן. השמש נמצאת בכל מקום, ובפרט באזור שלנו – המזרח התיכון. חוסר ניצול האנרגיה האדירה, החינמית והבריאה הוא בגדר טעות גדולה. זה כבר שם, זה בריא, זה ידידותי לסביבה – למה שלא ננצל את ההזדמנות? תאורת גן סולארית היא דרך נפלאה לקבל את האנרגיה שאנחנו צריכים. במהלך היום הנורה נטענת, ובמהלך הלילה היא עושה את שלה.

מחזור מי המזגן לצורך השקיה

מים שניתן למחזר את השימוש בהם חומקים מאיתנו לא מעט פעמים. לעיתים איננו מבינים את ההזדמנות שנקרת בדרכנו להשתמש במים זמינים שנמצאים ממש מתחת לאף. מי המזגן בהחלט ראויים להשקיה של הצמחייה בגן. בעיקר בקיץ, כאשר המזגן עובד שעות נוספות, כדאי לנצל את האפשרות הזאת. זאת דרך טובה גם לשמור על הסביבה וגם לחסוך בכסף. ניתן להניח דלי מתחת למי המזגן ואז להשתמש במים להשקיית הגינה. במהלך החורף ניתן לעשות את אותו הדבר עם מי הגשמים.

ריסוס אורגני

מומלץ לרסס את הגינה כמה שפחות, ואם כבר מרססים, אז להשתמש בחומרי ריסוס והדברה יותר ירוקים וידידותיים לסביבה. תחליפים אורגניים שכאלה קיימים במקרים רבים וכדאי מאוד להשתמש בהם גם עבור הסביבה וגם עבור האורגניזמים שמתקיימים בה, וזה נכון כמובן גם לבני האדם.


איך לתחזק את הגינה בצורה ידידותית לסביבה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים