שווה בדיקה

איך לצאת לחופש כלכלי? טיפים והמלצות חשובות

הדרך לעצמאות אינה פשוט ודורשת המון אבל התוצר הסופי – החופש, האושר והגאווה לראות את פרי עבודתכם משגשג הופך את הכול למשתלם. אז איך בעצם אתם מתחילים? איך פורצים את הגבולות ויוצאים אל החופש בצורה הנכונה והטובה ביותר?

רבים מחפשים אחר החופש הכלכלי – החופש לנהל ולהגשים חלומות על ידי הקמה של עסק.

קודם כל הכי חשוב לזכור – תבחרו רק מה שעושה לכם טוב!

ברגע שאתם מחוברים ונהנים מהתחום רק דברים טובים יכולים לצאת. במקום ללכת ל"סתם" עבודה אתם בעצם הולכים אל עבר הגשמת החלום תוך עשייה מהנה ומעצימה. התשוקה שלכם תוביל אתכם להשקיע יותר ויותר, ומה הכי טוב? שאתם בכלל נהנים מכל ההשקעה הזו.

אז אחרי שמצאתם מה שעושה לכם טוב, וזה לא כל כך פשוט, הנה כמה דברים חשובים שיעזרו לכם בדרככם החדשה אל עבר ההצלחה:

קביעת חזון – החזון של העסק הוא בעצם המוטיב אשר מניע אותו קדימה ויהווה זרקור שיאיר ומצפן שיכוון אל העתיד, אל החופש ואל הכיוון והאופן בו יעשו הדברים בעסק. החזון חשוב מאין כמוהו כי גישוש בחשיכה לא רק מעכב את השגת המטרות אלא בסוף אתם עלולים למצוא עצמכם מועדים ומאבדים את הכיוון והחופש אליו אתם כמהים.

קביעת מהות – מהות העסק באה להזכיר לכם מה המטרה של העסק, במה הוא עוסק ומה הערך אותו הוא נותן ללקוחותיו. המהות מונחה על ידי החזון ויחד יוצרים את תחילתו של ה-DNA הייחודי של העסק והוא חשוב מאין כמוהו. ה-DNA של העסק שלכם לא רק יעזור לכם להבין טוב יותר את העסק ועל פיו לקבוע את המטרות ושלבי ההתקדמות, אלא הוא יבהיר ללקוחותיכם מי אתם ומה מייחד אתכם בעולם.

הכנת תכנית עסקית – אז חזון ומהות כבר יש, כאמור ה-DNA הראשוני קיים אז השלב הבא הוא הכנת תכנית עסקית. תכנית עסקית זו בעצם מפת דרכים המובילה אל עבר השגת מטרותיו של העסק גם מבחינה אסטרטגית וגם מבחינה כלכלית. התכנית נועדה להשיט אתכם בין הגלים אל עבר חוף מבטחים בו אתם יודעים כי העסק שלכם מנוהל באופן חכם, מסודר ומאורגן. בתכנית יפורט קודם כל מה העסק – באיזה תחום הוא עוסק, מי לקוחותיו, מה מטרותיו, הדרכים בהן יושגו מטרות אלו, וכמובן התכנית תציג תחזית כלכלית מפורטת לפעילות העתידית.

צריכים תכנית עסקית? חברת GONOGO מתמחה בבניית תכניות עסקיות לעסקים מכל סוג.

הכנת תקציב עבודה – אחרי תכנית עסקית מסודרת, חשוב לעבוד בצמוד לתקציב עבודה מפורט המסתמך על התחזית הכלכלית של התכנית. היצמדות לתקציב תאפשר שליטה מלאה בעסק ותייצר מודעות מלאה לכל המתרחש בעסק – גובה ההוצאות, גובה הכנסות, מספר לקוחות וכו'. השליטה המלאה בעסק תעניק לכם סדר ותחושה של מעט שקט נפשי (בכל זאת מדובר ב-"ילד שלכם" אז שקט לא באמת יהיה כי מי לא דואג לילד שלו) וכי אתם לחלוטין יודעים ושולטים בכל המתרחש בעסק ויכולים לנתב את עצמכם ואותו בהתאם.

ייעוץ – אז נכון שאתם וודאי מכירים ובקיאים בתחומכם, הרי זו התשוקה שלכם, אבל שווה תמיד להתייעץ ולהיוועץ. ייעוץ עם בעלי מקצוע מתחומים מגוונים, למשל כלכלנים, מאפשר זווית ראייה חדשה "ונקייה" על העסק והתחום שיכולה להאיר לכם דברים שאולי לא חשבתם עליהם. חוץ  מייעוץ עם בעלי מקצוע, ניתן גם להתייעץ עם אנשים בתחום דומה או שעברו תהליך דומה וכך ללמוד מהטעויות, להבין כיצד הם פעלו ולברור את הדרך הנכונה והטובה עבורכם. עם זאת, חשוב לזכור שאומנם ניסיונם רב אך ייתכן שבטנם מלאה ואז דווקא עדיף לפנות אל מי שיכול להביט ולייעץ באופן אובייקטיבי ולהציע לכם דרכי פעולה חדשות שאולי יפתיעו אתכם.

אז זה די ברור כי יציאה לחופש כלכלי זה כלל לא מהלך פשוט וכמובן שלא לכולם זה מתאים ונכון. מהלך שכזה, כפי שכבר הבנתם, דורש השקעה רבה, שלעיתים מובילה להקרבה ואם נודה באמת, להיות תמיד עם "יד על הדופק" לגבי העסק זה די מתיש. אבל אם כבר מצאתם את התשוקה האמתית שלכם ואתם מאמינים בעצמכם ושאתם מסוגלים לרתום את תשוקתכם אז השמיים הם באמת הגבול וגם אותם לעיתים עוברים.

ההחלטה לפרוץ את גבולות "המוכר והידוע" ולהפוך לעצמאי היא לא קלה אבל מהרגע שבחרתם בדרך זו חשוב לפעול ולהתנהל נכון על מנת שבאמת תוכלו להגשים את עצמכם ולהוביל את עצמכם ואת העסק שלכם אל עבר ההצלחה, העתיד והחופש שלכם!


איך לצאת לחופש כלכלי? טיפים והמלצות חשובות

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים