שווה בדיקה

איך לנקות אחרי שיפוץ או אכלוס באותה יעילות כמו חברת ניקיון

חומרי ניקוי חזקים

חומרי ניקוי חזקים יעשו עבורכם את העבודה, אבל אם לא תקפידו לבדוק שהחומר מיועד למשטחים שאתם רוצים לנקות, אתם עלולים להסב להם נזק בלתי הפיך. המאמר הבא יעשה לכם סדר בבלאגן ויציג עבורכם אלו חומרי ניקוי דרושים עבור כל אזור בבית.

נניח והבית שלכם עבר שיפוץ משמעותי וכעת אתם מעוניינים לנקות ולהבריק אותו. יכול להיות שפשוט עברתם לדירה חדשה, ובואו נודה באמת – אינכם יודעים מי חיו בה לפניכם ועד כמה הם הקפידו על ניקיון, אסתטיקה והיגיינה. ניתן לשכור חברת ניקיון שתשקיע יותר או פחות, וכמובן שזה כרוך בתשלום ניכר.

לעומת זאת, אם קונים חומרי ניקיון מעולים במקומות הנכונים, ובפרט כאשר מדובר בחומרים חזקים מהרגיל – ניתן לנקות את הבית באותה יעילות כמו חברת ניקיון.

הברקת רצפות

חכו רגע לפני שאתם ממשיכים לקרוא: נכון, חומרי ניקוי חזקים, כלומר, כאלה שלא ניתן למצוא בסופר אלא בטמבוריות או באינטרנט, יעשו את העבודה, אבל אם לא תקפידו לבדוק שהחומר מיועד ספציפית למשטחים שאתם רוצים לנקות – אתם עלולים להסב נזק בלתי הפיך. לכן יש לעשות רשימה של כל החומרים ממנו עשויים המשטחים בבית ואז לרכוש את החומר שמיועד ספציפית למשטח זה.

ניקיון והברקת רצפות

קיימים חומרים מרוכזים וחזקים שמיועדים להשגת תחושה של בית חדש בזכות ניקיון. כאמור: לסוגים שונים של אריחים יש חומרים שונים שמיועדים לניקיון ולהברקה שלהם, ויש הבדל בין אריחי קרמיקה, שיש, אבן וגרניט פורצלן. אם אחרי השיפוץ יש שאריות עיקשות וכתמים של חומרים כגון מלט וצבע, ניתן להשתמש בחומרי ניקיון ייעודיים להסרה שלהם. הרי אם חברות ניקיון משתמשות בהן, אין כל סיבה שאתם לא תצליחו לשים את ידכם עליהם. בעלי דירות רבים פשוט לא מודעים לקיום החומרים.

ניקיון המטבח

אין ספק שהמטבח מצריך תחזוקה ושמירה על רמה גבוהה של היגיינה. ניתן לרכוש חומרי ניקיון מיוחדים לניקוי של שלל מכשירי החשמל במטבח. אם רוצים לנקות ולהבריק את משטחי הנירוסטה, כמו למשל בכיריים ובתנור – קיים חומר מיוחד גם לזה. כשרוצים להסיר שומנים עיקשים משתמשים במסירי שומנים. כמובן שיש לנקוט במשנה זהירות כאשר עובדים עם חומרים מסוכנים כאלו. מה הכי חשוב לנקות? את הקומקום. מתי בפעם האחרונה פתחתם אותו לא כדי למזוג מים אלא כדי לראות מה קורה? רוב הסיכויים שישנה עכשיו אבנית צפה בקומקום שלכם או דבוקה לדפנות. אבנית מזיקה לבריאות ולכן כדאי לפחות פעם בחצי שנה לרכוש מסיר אבנית ולתת לו לעשות את העבודה.

ניקיון המקלחת והשירותים

לא בטוח שיש איזור שדורש יותר ניקיון מאשר האזור הזה. קיימים חומרי ניקיון להסרה יעילה של אבנית, לחיטוי החלל, לנטרול ריחות רעים ולהחלפתם בריחות טובים ולהברקה וניקיון של כל חלל המקלחת והשירותים. באופן פרטני, חומר מלבין הוא חומר שניתן לעשות בו שימוש רב לניקוי ולחיטוי גם החלל הזה וכל אזור אחר בבית. בינינו – אין תחליף לאקונומיקה. עובש הוא גם דבר שיודע לתת את אותותיו, ובפרט בחדר המקלחת כשאין בו סירקולציה טובה, וכדאי להחזיק בחומר שבעזרתו ניתן להסיר עובש בקלות.

כדאי גם להחזיק חומר כימי חזק שאיתו ניתן לפתוח סתימות. אבל, גם במקרה הזה, שימו לב שהחומר מתאים לצנרת שלכם, וודאו את הפרטים לפני הרכישה, כי לא אחת קרה שהוזמן חומר שלא מתאים לצנרת והוא פשוט יצר בה חורים כך שתקלה פשוטה כמו סתימה יצרה תקלה גדולה יותר של חורים בצנרת והצפת המטבח.

ניקיון של עץ

אם בבית שלכם יש פרקט או רהיטים כלשהם שעשויים מעץ, קיימים חומרי ניקיון שיעזרו לכם לנקות ולהבריק אותם, כך שהם יהיו במצב של "כמו חדש". פרקטים שונים בעלי גימורים שונים מצריכים שימוש בחומרי ניקיון שונים, לכן מומלץ לשים לכך לב בעת הרכישה. שימו לב, ששימוש לא נכון במים עלול לנפח את הפרקט ולהרוס אותו ולכן אל תציפו אותו – אלא נגבו אותו.

מגב, מופ ומטלית

זה לא נגמר רק בחומרי ניקיון. לא פחות חשוב להחזיק ציוד איכותי שיאפשר לנו להשתמש בהם באופן אידיאלי. כל בית חייב להחזיק מגב, מופ ושורה של מטליות. המטליות ישמשו לניקיון של רהיטי עץ, מכשירים חשמליים ואינספור פריטים וחפצים אחרים, וקיימות מטליות גם לניקיון הרצפה. גם את השימוש במגב ובמופ אתם וודאי כבר מכירים. ברשת מסתובבים לא מעט מוצרים מסוג זה ברמה ירודה. לכן יש לבצע רכישה ממקור אמין ולא להסתכל רק על מחיר המוצר.


השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים