טבע וחיות

אוסטרליה: החיות המסוכנות ביותר ביבשת הדרומית

אם שקלתם לקפוץ לביקור ביבשת הדרומית, כדאי שתכינו את עצמכם לקראת מפגש עם כמה מהחיות המסוכנות בעולם.

צילום: darkday.

כשתחליטו, ואם תחליטו בכלל אחרי הכתבה הזו, לנסוע לאוסטרליה, קחו בחשבון שכמעט כל חיה ביבשת הדרומית, כנראה תנסה להרוג אתכם. האמת, זו לא כזו הגזמה פרועה, ידוע שהחיות הארסיות ביותר בעולם נמצאות באוסטרליה, ולא רק בערבות ובשטחי הפרא, אלא גם בשטחים עירוניים, ולפעמים אפילו.. בשירותים.

5 חיות שמוטב שתשמרו מהן מרחק בזמן ביקורכם באוסטרליה

1. נחשי פיתון
נכון, יש נחשים גם בישראל, וחלקם אפילו ארסיים. אבל הנחש הזה, במיוחד כשהוא מתעורר משנת החורף שלו, יכול לאכול כל דבר, כולל תנינים וקרוקודילים. באמת, הנה תראו סרטון שמוכיח את זה:

יותר מזה, באוסטרליה הנחשים האלו יכולים להיכנס לכל מקום, כמו למשל לחורים במגרשי גולף, תאי שירותים, כלי רכב ועוד ועוד. תיזהרו גם שלא יפלו עליכם נחשים מהעצים ויכרכו את עצמם סביבכם, כבר היו דברים מעולם.

2. עכביש רדבק
אחד מסוגי עכבישי האלמנות. אלמנת הרדבק נחשבת לאחד העכבישים הארסיים בעולם. בהתאם, גם נחש חום נחשב לאחד הארסיים בעולם. לא מפתיע ששניהם נמצאים באוסטרליה. שניהם נחשבים לרעילים ביותר ואף קטלניים לבני אדם (הנחש החום נחשב למספר 2 הרעיל ביותר לבני האדם על כדה"א). ובכל זאת, הסרטון הבא מראה איך הנחש מפסיד לעכבישה (או יותר נכון האלמנה), ממש מתחת למכונית של זוג אוסטרלי:

צילום: dhobern

3. המדוזות
אם אתם רגילים להיעקץ על ידי מדוזות בישראל, אז תשכחו מזה באוסטרליה. לא רק שביקור בים כנראה יבטיח לכם מפגש עם כריש, ורק חלקם לא קטלניים, המדוזות האוסטרליות הן בליגה אחרת. חלקן ענקיות ונראות כמו עיסה לבנה על החוף, וחלקן זעירות ורק נראות "חמודות", כשלמעשה הן הקטלניות ביותר…

צילום: Irene Grassi (sun sand & sea)

צילום: Paul Welding Photography

4. דג האבנון
אם המדוזות והכרישים לא שכנעו אתכם לצאת מהמים, דג האבנון בטוח יעשה את זה. באוסטרליה תוכלו למצוא את הדג הארסי בעולם, דג האבנון, שאם אדם דורך עליו בטעות הוא יזכה למנת רעל קטלנית שעשויה להמית אותו. למרבה הצער, הדג לא זז הרבה ולכן הוא זוכה להסוואה מעולה של אצות, שגורמות לו להיראות כמו אלמוג או אבן. אה ועוד משהו קטן, הוא לרוב נמצא דווקא בקרקע חולית, עד 20 מטר מתחת לפני המים.

צילום: Mal B

צילום: DrTH80

5. תנינים
טוב, אולי לא ארסיים כל כך אבל בהחלט קטלניים לבני אדם. אז באוסטרליה תוכלו למצוא אותם מתרוצצים ברחובות. סתם ככה כי הם יכולים.

צילום: SineadFriel

אז תעשו חיים, תשמרו על עצמכם, ותבחנו טוב טוב את הסביבה. שלא תגידו שלא הוזהרתם..

Article author

אוסטרליה: החיות המסוכנות ביותר ביבשת הדרומית

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?

לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים