שווה בדיקה

תמא 38: כל מה שאתם צריכים לדעת

מה זה תמ"א 38? האם צריך עורך דין תמ"א 38 לפני שחותמים על המסמכים של הפרוייקט והסכמת הדיירים? כל התשובות והפרטים החשובים במאמר הבא.

צילום: Free-Photos

תמ"א 38 היא תוכנית מתאר ארצית לחיזוק מבנים נגד רעידות אדמה, המיושמת בשנים האחרונות בערים רבות ברחבי הארץ. בעלי דירות המעוניינים להתחיל תמ"א 38 בבניין שלהם או שכבר נמצאים בשלבים הראשונים של התוכנית, צריכים לדעת שזהו פרויקט בנייה ארוך ומורכב, בו לוקחים חלק גורמים רבים ואשר משפיע ישירות ובצורה מהותית על ההתנהלות היומיומית ועל המשך החיים. זאת, מאחר ובמסגרת ההסכם מוכרים בעלי הדירות את זכויות הבנייה ליזם הפרויקט בתמורה לביצוע עבודות השיקום והבנייה והוספת דירות חדשות בבניין. לכן, בכדי לשמור בצורה מיטבית ומלאה על זכויותיכם החוקיות, חשוב ביותר לקבל ליווי משפטי שוטף לכל אורך התהליך, מאת עו"ד מקצועי ובעל ניסיון ממשי ומוצלח בתחום. בצורה זו, תוכלו להבטיח שהתוכנית תתנהל בצורה תקינה, בטוחה וראויה.

למה חשוב לשים לב?

ניסיון ומקצועיות: משום שזהו פרויקט בנייה ייחודי, מסובך וארוך, כך גם ההסכם המשפטי המעגן את העסקה בין הצדדים, חייב להיות מפורט, יסודי ולהיות כתוב ברמה גבוהה. במסגרת ההסכם המשפטי יש להביא בחשבון התייחסות לשלל היבטים, ביניהם: פירוט התמורה הספציפית שמקבלים בעלי הדירות, קביעת מנגנונים של מתן ערבויות וביטחונות, הוספה של תנאים מתלים בחוזה, הכנסת מפרט טכני מפורט ועוד. לכן, לפני שבוחרים עורך דין, חובה לבדוק כי הוא מחזיק בניסיון בפועל בליווי וניהול של פרויקטים מאותו סוג בדיוק. לשם כך, ניתן להתרשם מהמלצות של בעלי דירות אותם ליווה עורך הדין ולשמוע מהם פידבקים לגבי אופן ליווי התוכנית.

מה כולל הייצוג המשפטי: לפני שאתם מתקשרים עם עורך דין תמ"א 38 חשוב לקבל ממנו הסבר מפורט בכתב, אילו שירותים משפטיים נכללים תחת אחריותו. זאת, על מנת להבטיח ליווי מקיף, רציני ומסור ושמירה מקסימלית על זכויותיכם. כחלק מהייצוג המשפטי, משתתף עורך הדין בפגישות עם נציגות דיירי הבניין, מנהל את המשא ומתן מול היזם והגופים הפיננסיים, אחראי על עריכת ההסכם המשפטי או תיקונו, הכנסת מנגנונים משפטיים הדרושים לשמירת הזכויות, פיקוח על עמידה בלוחות הזמנים, דיווח לרשויות המס השונות, מחזיק אצלו בנאמנות את הביטחונות הכספיים, רושם את הדירות החדשות בטאבו וכן הלאה.

צילום: WilliamCho

איכות השירות וזמינות: בכדי להבטיח התנהלות שוטפת ותקינה של הפרויקט, חשוב לבדוק עם עורך הדין את רמת הזמינות והמחויבות לפרויקט, דרכים ושעות ליצירת קשר, האם יש בעלי תפקידים אחרים שיוכלו לסייע ולהעניק שירות מלבדו ועוד. לאור העומס בו מצויים מרבית עורכי הדין בארץ, זוהי נקודה חשובה אחרת זה יכול לפגום ולעכב את כל ההליך.

שכר טרחה: בעלי הדירות אינם משלמים את שכר טרחת עורך הדין אלא יזם הפרויקט. יחד עם זאת, חשוב לבדוק שאופן התשלום נעשה בהתאם להסכמות המשפטיות וכי גם במידה שהפרויקט אינו מתממש, בעלי הדירות אינם נושאים בכל תשלום.


השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים