ביקורות סרטים

שליחות קטלנית: גורל אפל

ב-1984 וב-1991 הגיחו לעולם שני סרטי 'שליחות קטלנית' הראשונים בבימויו של ג'יימס קמרון. הסרטים הללו היו יצירות מופת ושינו את כללי המשחק של ז'אנר המד"ב והאקשן. עכשיו מגיע 'גורל אפל', האם הסרט הזה יחזיר לסדרה את הכבוד הראוי לה?

צילום: V&A Steamworks - Guy HImber

ב-1984 וב-1991 הגיחו לעולם שני סרטי 'שליחות קטלנית' הראשונים בבימויו של ג'יימס קמרון. הסרטים הללו היו יצירות מופת ושינו את כללי המשחק של ז'אנר המד"ב והאקשן. גילוי נאות: במשך שנים רבות 'שליחות קטלנית 2' היה סרט האקשן האהוב עלי אי פעם עד שהגיע 'מקס הזועם: כביש הזעם'.

כמו כול פרנצ'ייז מצליח, במשך המון המון (אבל באמת המון) שנים ניסו להמשיך את הסדרה. לעשות סרט שלישי שימשיך את הסדרה בכבוד ויכניס לאולפנים עוד קצת כסף. היה את 'עלייתם של המכונות' שהיה לא רע ועם סוף די אמיץ, היה את 'התעוררות' שאני לא זוכר ממנו כלום והיה את 'ג'ניסיס' שהיה כול כך גרוע שלא טרחתי לראות אותו.

עכשיו מגיע 'גורל אפל', הסרט שמשכיח את כול הסרטים שיצאו אחרי 'יום הדין' והפעם הוא בא עם נתונים מבטיחים: ג'יימס קמרון הוא המפיק וטים מילר (במאי 'דדפול' הראשון) הוא הבמאי. האם הסרט הזה יחזיר לסדרה את הכבוד הראוי לה?

לא. ממש לא.

ל'שליחות קטלנית: גורל אפל' יש יותר מדי בעיות. קודם כול הוא ממוחזר. שוב רובוט בא מהעתיד לחסל את אמו לעתיד של מושיע האנושות. הפעם, כנראה כדי לתקוע אצבע בעין של טראמפ, האמא לעתיד היא ממוצא מקסיקני. אין שום חידוש בעלילות הסרט ולעיתים הוא מתנהל כמו רימייק של שני הסרטים הראשונים (והיחידים ששווים משהו) בסדרה.

ומעל הכול מדובר באחד הסרטים הכי גרועים שראיתי השנה. מדובר בסרט עצלני, עייף, עלוב, ארוך כמו הגיהנום ופשוט לא כיף מתחילתו ועד סופו.

סצנות האקשן מבוימות רע: בליל של אפקטים ממוחשבים מתנפל על בליל של אפקטים ממוחשבים. ואם זה לא מספיק, כול סצנה כזאת נמשכת כמו הנצח (הידעתם? להרוג רובוט מחסל מהעתיד לוקח הרבה זמן ומאמצים). התסריט מקושקש, מלא חורים ולא מנסה להסביר שום היגיון העומד מאחורי פעולות גיבורי הסרט. השורות השנונות יותר פתטיות מאשר מגניבות ובנוסף יש מאחורי הסרט, למרות חזרת ג'יימס קמרון לעמדת המפיק, תחושה קשה של ציניות ורצון לחלוב עוד קצת כסף ממותג שהיה כבר צריך למות מזמן.

לא היו לי ציפיות גדולות מ'שליחות קטלנית: גורל אפל׳ אבל הסרט אפילו לא הצליח להתעלות עליהן. סבלתי נורא ב'שליחות קטלנית: גורל אפל' וכמעריץ של הסרט השני אני פשוט כועס ונעלב ששוב הורסים אותו עם עוד המשכון עלוב. חבל על הזמן והכסף שלכם. לכו לראות את 'ג'וקר' או משהו כזה.

Article author

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים