ביקורות סרטים

שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי

אחד הסרטים הטובים של השנה הגיע לקולנוע ולעידו הלמן יש רק מילים חמות להגיד על הסרט החדש בכיכובה של פרנסס מקדורמנד.

יש שלושה שלטי חוצות מחוץ לעיירה אבינג שבמיזורי. שלושה שלטי חוצות ענקיים שבמשך שנים רבות לא פרסמו כלום בכניסה לאבינג שבמיזורי. הם עומדים שם, נטושים ובוכים. מחכים שמישהו ישתמש בהם כבר.

ובכן, כול זה הולך להשתנות בפתיחת הסרט כאשר האמא הגרושה מילדרד האריס (פרנסס מקדורמנד) מבקשת ממשרד הפרסום של העיירה לפרסם על שלטי החוצות הללו. הבת שלה נאנסה ונרצחה והשוטרים לא עושים כלום בנידון כבר לא מעט זמן אז היא משתמשת בשלטי חוצות בכניסה לעיירה כדי להזכיר למשטרה שיש להם מקרה רצח דחוף לחקור. השלטים מעוררים סערה בתקשורת המקומית וכול שוטר לוקח את זה אחרת. בעוד מפקד המשטרה וילובי (וודי הארלסון) לוקח את זה קשה, השוטר דיקסון (סם רוקוול) לא מתייחס לכול הסערה הזאת ברצינות.

וזאת רק ההתחלה של אחד הסרטים הטובים של השנה.

את 'שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי' (שייקרא מעכשיו ששמל"ם כי וואו השם הזה ארוך) ביים מרטין מקדונה שזהו סרטו השלישי באורך מלא בסך הכול. סרטו הראשון 'ברוז' הייתה מעשיית פשע טרנטינואית שנונה ומבדרת מאוד שמתרחשת בברוז' שבבלגיה. סרטו השני 'שבעה פסיכופטים' הייתה מעשיית פשע מודעת לעצמה ומשעשעת מאוד גם כן (אם כי פחות מ'ברוז'). עכשיו האח לבית מקדונה חוזר עם דרמה קומית שנונה מאוד שלא תשאיר אתכם אדישים.

ל-'ששמל"ם' יש תסריט מבריק מאוד המהתל בצופים לא פעם. הוא נע בין קומדיה לדרמה ולהפך בלוליינות מרשימה. רגע צחקתי ורגע לאחר מכן הגיעה סצינה שגרמה לי להזיל דמעה (וכך במשך כול ה-115 דקות של הסרט). אין רעים וטובים מוחלטים ב-'ששמל"ם'. השוטרים לא מוצגים כנבלים מוחלטים שלא אכפת להם מכלום וגם האמא לא מוצגת כטלית שכולה תכלת. כול אחת מהדמויות הראשיות מקבלת פיתוח עמוק לכול צד ועל הצופה להחליט בעד מי הוא: מילדרד האריס או השוטרים? לא בחירה פשוטה האמת, והסרט דואג להבהיר זאת כמה פעמים לכול אורכו.

צילום: Menage a Moi

על הסרט, מלבד הבימוי המשובח של מרטין מקדונה, מנצח קאסט שחקנים מרשים במיוחד. פרנסס מקדורמנד המלכה נותנת את מה שהיא בלי ספק הופעתה הקולנועית הטובה ביותר מאז 'פארגו' ובהחלט ייתכן שהיא תקבל על כך את האוסקר השני שלה. היא קשוחה, היא לא נותנת לשום דבר לעצור אותה אבל גם יש לה רגשות מורכבים והיא נשברת לא פעם. וודי הארלסון וסם רוקוול נותנים הופעות נהדרות בתפקידי נציגי החוק שלא יודעים מאיפה כול הסערה התקשורתית הזאת נחתה עליהם. גם שאר השחקנים בסרט (ביניהם פיטר דינקלג' מ'משחקי הכס') נותנים הופעות משובחות.

אחרי שנה כול כך עמוסה בסרטים בינוניים מרענן ממש לראות בקולנוע סרט שנון, כיפי ומבריק כמו 'שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי'. אני שמח שהסרט הזה מועמד מוביל לזכות באוסקר ואין לי עוד מה להוסיף מלבד לכו לראות.

Article author

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים