ביקורות סרטים

שחקן מספר אחת

יש סרט חדש לסטיבן ספילברג ועידו הלמן נהנה ממנו בטירוף. הרכיבו משקפי מציאות מדומה והיכנסו לביקורת.

צילום: Gage Skidmore

אפשר לזלזל בספילברג כמה שרוצים: שהוא זקן, שתהילתו מאחוריו, שהוא מיצה את עצמו, שהוא אומן הקיטש, שכיום יש במאים מתוחכמים ומעניינים יותר ממנו ועוד ועוד. אבל האמת? ספילברג הוא מהבמאים היחידים שלמרות שאני לא משתגע עליהם במיוחד אני גם לא מפספס אף סרט שלו. האיש גאון בכול מה שקשור לסחיפת הצופים אל תוך עולמות מרוחקים. אפשר ממש להגיד עליו שהוא הראשון בבידור! (סליחה).

בשנת 2045 (שזה עוד 27 שנים אם אתם סופרים) הנער וייד ווטס מכור, כמו שאר העולם, למשחק מציאות מדומה בשם אואזיס. משחק בו אתה יכול להיות מי שאתה רוצה, מה שאתה רוצה ולעשות כפי העולה על רוחך. ממציא המשחק, ג'יימס האלידיי, משחרר סרטון עם מותו, בו הוא אומר כי החביא באואזיס איסטר אג שמי שיימצא אותה יהפוך לבעלים של האואזיס. ווטס מתחיל לחפש אחר האיסטר אג כשבמקביל ארגון מרושע מנסה להעיף אותו מהתחרות, למצוא את האיסטר אג ולשלוט במשחק.

'שחקן מספר אחת' הוא אחד הבלוקבאסטרים המושקעים, המהנים והסוחפים ביותר שראיתי בקולנוע לאחרונה. ספילברג מגיש הפעם חווית בידור ענקית במיוחד שהיא 140 דקות עמוסות בכול טוב של אקשן, הומור, הרפתקאות, מתח והנאה בלתי פוסקת.

קודם כול, הסרט מתרחש ברובו בתוך האואזיס וזהו מקום ממש יפיפה. האנימציה הממוחשבת מדהימה, האפקטים מרשימים מאוד והכול מרגיש שם אמיתי לחלוטין. זה סרט האנימציה ש'טינטין' מ-2011 היה צריך להיות.

הסרט מלא גם באקשן. ספילברג מזכיר שהוא אחד מבמאי האקשן הטובים שיש וממלא את 'שחקן מספר אחת' בסצנות אקשן מדהימות, מלהיבות ומהנות מאוד. לקראת הסוף אפילו יש סצנת אקשן ענקית במיוחד שגרמה לי כמעט למחוא כפיים.

צילום: pennuja

את הסרט שווה לראות באיימקס בתלת מימד. למרות שהוא לא נעשה במחשבה לתלת מימד (הסרט צולם בדו מימד ולאחר מכן עבר המרה בפוסט פרודקשן) הסרט מספיק מרהיב, רועש וצבעוני בשביל שיהיה שווה למרות הכול לראות אותו על מסך גדול מאוד עם משקפיים מצחיקות.

אך למרות הכול 'שחקן מספר אחת' הוא לא סרט מושלם. ספציפית רוב הבעיות שלו מתגלות בעיקר בסוף המערכה השלישית כאשר כמויות הקיטש מתחילות לזלוג ברמות לא נדיבות והסרט מתחיל להימשך ולהימשך מעבר למתי שהוא היה צריך להיגמר.

אבל אלו זוטות. בסופו של דבר 'שחקן מספר אחת' הוא סרט מושקע, סוחף ומהנה בטירוף ששווה לראות על המסך הכי גדול שיש, לזהות את הרפרנסים וליהנות מכול דקה מה-140 שלו. עכשיו אם תסלחו לי אני ארכיב את משקפי המציאות מדומה שלי ואכנס לתוך האואזיס. מחכים לי שם!

Article author

שחקן מספר אחת

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים