שווה בדיקה

שוק ההון למתחילים דברים שכדאי לדעת

שוק ההון הוא תחום דינמי, מורכב ומעניין, בעל רלבנטיות לכל אדם בישראל. זאת משום שאת כספי החסכונות של האזרחים, הנצברים בקרנות הפנסיה וקופות הגמל השונות, משקיעות החברות המנהלות, בשוק ההון. בנוסף, באמצעות בניית תיק השקעות מגוון וחכם, ניתן לסחור במניות בבורסה, לטווח ארוך או קצר ולהרוויח סכומי כסף גבוהים בשקעה מינימלית.  

צילום: Tumisu

שוק ההון הוא תחום דינמי, מורכב ומעניין, בעל רלבנטיות לכל אדם בישראל. זאת משום שאת כספי החסכונות של האזרחים, הנצברים בקרנות הפנסיה וקופות הגמל השונות, משקיעות החברות המנהלות, בשוק ההון. בנוסף, באמצעות בניית תיק השקעות מגוון וחכם, ניתן לסחור במניות בבורסה, לטווח ארוך או קצר ולהרוויח סכומי כסף גבוהים בהשקעה מינימלית.  

יחד עם זאת, כמו בתחומים רבים בחיים, גם פה אין קיצורי דרך. אם אתם רוצים להצליח ולמנף את שוק ההון לטובתכם הכלכלית, ההמלצה היא לצבור כמה שיותר ידע תיאורטי לצד ניסיון מעשי. לימודי שוק ההון, הם דרך מצוינת להעמיק בנושא בצורה מקצועית, להבין את מאפייני השוק, ההיסטוריה, המגמות הקיימות והצפי לעתיד, כך שההתנהלות שלכם בשוק ההון תהיה יותר נכונה, זהירה ומחושבת.

באיזו אסטרטגיה כדאי לבחור?

כאשר מדובר על השקעה לטווח ארוך, ויש ברשותכם סכומי כסף גדולים, ניתן לבחור באגרות חוב ממשלתיות, הנחשבות כהשקעה בטוחה יותר לעומת מניות, אולם התשואה שלהן נמוכה יותר. מי מכם שמעוניין באופציה בטוחה, המקנה תשואה יותר גבוהה, יכול לבחור בהשקעה בסל מניות בו יש מספר חברות. בצורה זו, במידה שאחת המניות יורדת, עדיין יש את שאר החברות.

השקעה לטווח קצר במניות, הנעשית באופן יומיומי, מאפשרת להגיע לרווחים גבוהים במהירות אולם היא כרוכה בנטילת סיכון. זוהי אסטרטגיה טובה עבור מי שאין ברשותו הרבה כסף פנוי להשקעה, אולם הוא מעוניין להשקיע זמן בלמידה של התחום ומוכן להסתכן.

צילום: geralt

כמה דגשים חשובים

  • על מנת לסחור בשוק ההון באופן עצמאי בצורה חכמה ולהרוויח תשואה גבוהה, חייבים ללמוד כמה שיותר. לימודי שוק ההון כוללים מגוון קורסים מקצועיים, בהם תוכלו ללמוד על שיטות המסחר וההשקעה השונות, ניהול תיק השקעות, ניתוח טכני, ניהול כספים, ניהול סיכונים ועוד. בנוסף, תוכלו לממש את הידע התיאורטי בשטח, על ידי תרגולים מעשיים בכיתות מסחר.
  • לפני שאתם מתחילים להשקיע בבורסה, תוכלו למדוד את רמת המוכנות שלכם, הן מבחינת הידע שצברתם והן מבחינה מנטלית, תוך כדי הכנה של תיק השקעות וירטואלי.
  • חשוב לזכור שלוקח הרבה זמן ללמוד, להתמקצע בתחום ולעשות השקעות מניבות ולכן כאשר אתם מתחילים להשקיע, מומלץ שתעשו זאת מהון כספי נזיל ולא מכספים שחסכתם למטרות אחרות. כדאי גם שתחליטו מראש מהי נקודת הכניסה והיציאה שלכם בכל השקעה ותקפידו לעמוד בכך.
  • לפני שאתם מחליטים להשקיע בחברה מסוימת, חשוב מאוד לבצע עבודת מחקר מקיפה, לאסוף עליה כמה שיותר פרטי מידע, לעקוב אחר ההתנהלות שלה ולבחון אם אתם מאמינים בה מספיק על מנת להשקיע במניות שלה.
  • הצלחה בשוק ההון מצריכה התמדה, סבלנות, השקעת זמן ודורשת נחישות ומוטיבציה גבוהה. כחלק מכך יש לערוך ניתוח בסוף כל יום מסחר ולהכין את עצמכם בצורה מיטבית ליום הבא.

שוק ההון למתחילים דברים שכדאי לדעת

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים