ביקורות סרטים

רצח כתוב היטב

כאשר הסופר הידוע הארלן תרומביי נמצא מת באחוזתו מיד לאחר יום הולדתו, הבלש המסוגנן בלאנק מגויס לחקירה באופן מסתורי, על מנת לחשוף את האמת מאחורי מותו בטרם עת של הסופר.

ראיין ג'ונסון הוא אחד הבמאים הכי מוכשרים, מבריקים ולא מוערכים מספיק שעובדים כיום בהוליווד. הוא פרץ עם הפילם נואר המודרני והמשובח שלו 'בריק', המשיך עם הסרטים הנהדרים לא פחות 'האחים בלום', 'לופר' והגיע לפסגת התהילה עם 'מלחמת הכוכבים: אחרוני הג'דיי'. סרט שכול כך הצליח שמצד אחד דיסני נתנו לג'ונסון לעשות טרילוגיית 'מלחמת הכוכבים' חדשה אבל מצד שני גרם להמוני מעריצים לכעוס נורא.

רגע לפני שראיין ג'ונסון יישתעבד למכונה המשומנת של דיסני שוב, הוא עשה את 'רצח כתוב היטב' (באנגלית קוראים לזה 'סכינים החוצה' אבל אתם יודעים איך זה עם תרגומי שמות לעברית), מחווה לספרי הבלשים של אגתה כריסטי.

כאשר הסופר הידוע הארלן תרומביי נמצא מת באחוזתו מיד לאחר יום הולדתו, הבלש המסוגנן בלאנק מגויס לחקירה באופן מסתורי. ממשפחתו הלא-מתפקדת של הארלן ועד הצוות המסור שלו, על בלאנק לנווט ברשת של הסחות דעת ושקרים על מנת לחשוף את האמת מאחורי מותו בטרם עת של הארלן.

היו ל'רצח כתוב היטב' המון כוונות טובות ואני בעדו במאה אחוז. נדיר לראות סרט כה מסוגנן ומקורי בקולנוע כיום. הבעיה היא שאיך אגיד זאת בעדינות, מדובר בסרט לא מדהים.

'רצח כתוב היטב' לא לוקח את עצמו ברצינות לרגע וזה מבורך. מהמשחק המוקצן של השחקנים ועד לעיצוב המשובב נפש נראה שכולם באו להנות. העניין הוא שהסרט הרבה פחות חכם, שנון ומצחיק ממה שהוא חושב שהוא באמת. הדיאלוגים יותר מתאמצים להיות מצחיקים מאשר באמת כאלה, הדמויות לא מעוררות שום רגש והעלילה לא מעניינת יותר מדי. כשהגיע הפתרון של התעלומה לא הייתי בשוק אלא אמרתי 'נו, אז?'.

הסרט מתהדר בקאסט ענק הכולל את דניאל קרייג, טוני קולט, כריס אוונס, מייקל שאנון ועוד ועוד. אף אחד מהם לא נותן הופעה מעבר לסבירה פלוס. נכון, תמיד כיף לראות את טוני קולט ואת מייקל שאנון אבל באמת שכבר ראיתי הופעות יותר טובות שלהם.

'רצח כתוב היטב' הוא הסרט הכי חלש של ראיין ג'ונסון עד כה. קומדיית מתח סבירה פלוס שאפשר לראות וסביר להניח שאתם תהנו ממנה אבל באמת שאני לא מבין את השבחים המוגזמים שהיא קיבלה. מקווה שטרילוגיית 'מלחמת הכוכבים' שג'ונסון ייעשה תהיה יותר טובה.

Article author

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים