חדשות בעולם

קצת פולקלור ארגנטינאי: 10 מקומות שחייבים לבקר בהם בבואנוס איירס

חוץ מהמלכודות התיירותיות, יש בבואנוס איירס עוד כמה מקומות שאסור לכם לפספס אם אתם מבקרים בה.

צילום: soyalexreyes.com

בסוף שנת 2014 ביליתי כ-10 ימים בבואנוס איירס, בירתה של ארגנטינה, וזכיתי להכיר מקומות וסיפורים שלא הרבה מכירים. כולנו מכירים את הצדדים התיירותיים יותר של העיר, ואת האטרקציות שאליהן נמשכים זרם והחיילים והחיילות שזה עתה גזרו את החוגר. בכתבה זו תוכלו למצוא עשרה מקומות (ועוד קצת) שחייבים לראות בבואנוס איירס כדי לחוות אותה במלואה.

צילום: talber

1. קניון רקולטה – קולנוע ארגנטינאי ובינלאומי
אם אתם רוצים לראות איזה סרט ארגנטינאי משובח עליכם לדעת שבבואנוס איירס בתי הקולנוע נמצאים רובם ככולם בתוך קניוני ענק. קניון רקולטה הוא העדיף לדעתי מכיוון שנמצא במיקום מרכזי, ליד בית הקברות של רקולטה, באזור נוח ונגיש בתחבורה ציבורית, ליד הרבה מקומות בילוי אחרים ומציג מגוון גדול של סרטים. בנוסף המקום מאפשר חוויית קניות טובה ויש בו חנויות שוות רבות. היתרון בבית הקולנוע הזה, הוא שלא מדובבים את הסרטים הבינלאומיים שמוצגים שם, אז אפשר לראות אותם בשפת המקור!

2. הופעות תיאטרון ברחוב קוריינטס
בעיקר תיאטרון האופרה ותיאטרון הגרן רקס הם מקומות שצריך לבקר בהם פשוט כדי לסמן וי. אלו שניים מהתיאטראות הגדולים והפופולריים בארגנטינה. כל האומנים הגדולים חולמים להגיע לשם, והמופעים הפופולריים אשר רצים לפעמים עונות שלמות, מועלים שם. כך למשל כל קיץ כריס מורנה מעלה בגרן רקס את המופע השנתי של הסדרה הנוכחית שלה- קטנטנות, פינת אור, פלוריסיינטה, כמעט מלאכים ועוד. באופרה גם הופיעו כמה מהשמות הגדולים ומופעי ענק כמו אספרנסה מיה ועוד. הם ממוקמים ברחוב קוריינטס, רחוב התיאטראות של בואנוס איירס, אחד מול השני, ובביקור אחד אפשר לראות את שניהם. כרטיסים אפשר לקנות אונליין באתרים של המקומות.

צילום: (3)

3. Fuerza Bruta
ליד בית הקברות ברקולטה, ישנו מופע המקור הארגנטינאי פוארזה ברוטה, מופע שמועלה כבר למעלה מ-10 שנים ומקורו בבואנוס איירס. המופע זכה להצלחה רבה, הועלה גם באוף-ברודווי בניו יורק באופן סדיר, ויצא בעבר לסיבוב הופעות שכלל גם את ישראל. הלהקה מופיעה מספר פעמים כל שבוע ולעתים נעזרת בכוכב אורח לתפקיד הראשי. בין היתר המופע הוצג בפרק מפורסם של America's Next Top Model מבית היוצר של טיירה בנקס בעונה ה-10 של הסדרה. לשים לב לבוא עם נעליים נוחות – הקהל זז ממקום למקום במהלך ההופעה.

4. בית הקברות
ממוקם ליד קניון רקולטה, ליד פארק קטן ותיאטרון. מדובר באתר עלייה לרגל המוני, בין היתר בגלל שכל אנשי התרבות, הפוליטיקאים, המנהיגים והמנהיגות של ארגנטינה קבורים שם, כולל אוויטה פרוני. הקבר של אוויטה הוא האתר הכי פופולרי: למרות שיש מפה בכניסה לבית הקברות הוא בנוי כמבוך ויכול מאוד לבלבל. בשלב מסוים פניתי לאיש אחזקה, ועוד לפני ששאלתי איפה הקבר, הוא כבר הצביע לעברו. עד כדי כך הם מורגלים לאנשים שמגיעים רק כדי לראות את אוויטה..
כמובן שבית הקברות הוא גם אתר מזמוזים לצעירים, אז תתכוננו למצוא נערים ונערות מסתודדים ליד קברים ומביטים בכם בהתרסה.
הכניסה חינם, זה אתר מורשת, אבל הוא נסגר בשעה 17:00 על השנייה, בלי חריגים. שלא תפספסו. טיפ קטן: אם אתם בקטע של Hard Rock Cafe, תוכלו למצוא אותו בצדה הימני של הכניסה לבית הקברות, מהצד השני של קניון רקולטה, בתוך קניון קטן יותר אך יוקרתי.

צילום: alfonso7

5. גני פלרמו והפלנטריום
אלו גנים יפהפיים שממוקמים ליד הגנים היפניים שגם כן שווים ביקור. אבל הכי חשוב- אל תשכחו לראות הקרנה בפלנטריום ולהישאר אחריה לתצפית טלסקופ (עד 23:00 בערך). אם אתם סתם רוצים לטייל, לחשוב ולקבל השראה, הגנים האלו הם המקום המושלם עבורכם. עם דוכני צ'וריסו ותחבורה ציבורית מאוד נגישה בכל שעות היממה, משפחות מטיילות, אגמים וציפורים ייחודיות. ממש כיף!
בנוסף, אל תלכו לשם רק כדי לטייל, אלא גם בשביל ההופעות, במיוחד אם אתם מגיעים לארגנטינה בתקופת הקיץ, שם תזכו לחזות בכמה הופעות של הכוכבים הגדולים ביותר של ארגנטינה, ולעתים אף של אמריקה הלטינית,כן כן, בחינם. כך למשל בקיץ 2014 העירייה הזמינה את ריקי מרטין להופיע בפלרמו במופע שנכחו בו כ-60 אלף איש.

6. La Trastienda
אם אתם מחפשים מקום טוב לצאת אליו בעיר, לשתות ולראות הופעה טובה, זה המקום בשבילכם. ממוקם ליד בית הפרלמנט (הבית הורוד), זה מוסד רוק ופופ וותיק, ומשאת נפשם של אמנים ואמניות רבים. מציע מגוון הופעות במחירים משתלמים, מקום בילוי לצעירים וצעירות ארגנטינאים שבאים להנות ממוזיקה טובה ומגוונת. הפקה ברמה גבוהה, מיקום מרכזי ונוח בתחבורה הציבורית, שפועלת 24 שעות ביממה.

צילום: kevin dooley

7. מסעדת Hola Jacoba
אם אתם מחפשים אוכל כשר וביתי, וקצת קרבה לבית, חוץ מבית חב"ד, יש בבואנוס איירס קהילה יהודית גדולה בשכונת "אונסה", ומסעדות בשכונת פלרמו השיקית. נתקלתי בה במקרה כשהתרוצצנו ברחבי פלרמו בגשם זלעפות עם נעליים רטובות. בעלת המקום המקסימה תשמח לתת המלצות על מקומות לבקר בהם, לכל מי שמעוניין להתערות קצת בקהילה היהודית הגדולה שקיימת שם. אז נכון, החומוס לא באמת חומוס, והפיתות קצת מוזרות, אבל הקרעפלך אחלה והם מפנקים בחלות טריות על פי המסורת היהודית. מומלץ ללכת בשישי, ואז יפנקו אתכם בחלת שבת 😉

צילום: matcuz

8. השוק של סן טלמו והשכונה הסינית
מעולה לשופינג. פתוח בימי ראשון בלבד בשכונה הכי עתיקה בבואנוס איירס (לפלות לטענת אחד מנהגי המוניות המעטים שאיתם נסעתי בעיר). בין המציאות שמצאתי שם: ספר וינטג' על הקולנוע הארגנטינאי, כלי למאטה ב-50 פסו בלבד (לעומת 100 בממוצע בחנויות לתיירים), ומגוון פיצ'פקעס למתנות ומזכרות.
Barrio Chino נולד כתוצאה מהגירה סינית משמעותית ב-20 השנים האחרונות, שאפילו הולידה סרט ארגנטינאי עלילתי מאוד מצליח על התופעה הייחודית של הקהילה הסינית הגדולה בלבה של בואנוס איירס בשם Un Cuento Chino. כמובן שכל הפיצ'פקעס (צ'וצ'ריאס) שקונים בחנויות של הכל בדולר קיימים גם שם, ובשפע אדיר, כולל אטרקציות תיירותיות כמו אוכל סיני, שער כניסה לשכונה עם כיתוב סיני גדול מימדים, פסלי דרקונים, וחנויות שמוכרות תרבות סינית להמונים.

צילום: D-Stanley

9. שכונת בוקה
אם השכונה הסינית והשוק בסן טלמו מומלצים בעיקר בגלל השופינג, שכונת בוקה מומלצת גם בגלל זה, אך בעיקר בגלל היופי שלה והחוויה ללכת בה. חובה לבקר באיצטדיון ולעשות פוזות עם הפסל של מראדונה בחנות שממול, וחובה לשמור על התיק שלכם ולצאת משם עד 16:00. זו לא שכונה ידידותית לתיירים שלא משגיחים על התיק שלהם ונשארים לארוחת ערב. במיוחד שימו לב לאופנועים (ארגנטינה ידועה בתופעת הגנבים על האופנועים, מוטוצ'ורוס).
החיסרון של השכונה: צריך לדעת לסנן את המגנטים לתיירים ולא ליפול במלכודות כמו מסעדות שמחייבות על הסכו"ם או מוכרות עליונית בתפירה "ידנית" במחיר מופקע. אפשר למצוא הרבה דברים טובים שם לקנייה, ורק ההליכה ברחוב עם העצים הסרוגים מפעימה כשלעצמה. זו שכונה כל כך יפה, אבל כשחושבים מעבר ליופי, אלו אנשים עניים שגרים בפחונים ומבהירים באופן עוצמתי עד כמה ארגנטינה היא עדיין מדינה עם אפליה מעמדית ברורה.

צילום: manutalaixa

10. La Continental – הפיצה הכי טובה בעולם.
זו רשת פיצריות שממוקמת ברחבי העיר. אני הייתי כמעט כל ערב שלישי בסניף שמתחת להוסטל ששהיתי בו על Av. de Mayo. עם בצק עבה וגבינת מוצרלה משובחת, חצי quilmes (בירה ארגנטינאית מומלצת), טלוויזיות שדלוקות תמיד על ערוץ הספורט ומלצרים שנראים קשוחים אבל תמיד יזרמו לשיחה מעניינת, ביליתי שם כמה מהערבים המהנים יותר וניהלתי כמה מהשיחות המרתקות. ממליצה בחום!

צילום: GRAPHICALBRAIN

Article author

קצת פולקלור ארגנטינאי: 10 מקומות שחייבים לבקר בהם בבואנוס איירס

‎תגובה אחת

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים