לייף סטייל

קנאביס: החומר הפעיל הנדיר שאינו THC

בצמח הקנאביס קיימים שלל חומרים פעילים כאשר THC הוא המפורסם מביניהם, אבל מה עם כל היתר?
הכירו את ה- THCV, קנבינואיד חשוב שמצריך עוד מחקר.

צילום: rexmedlen

כשאנו חושבים על קנאביס, לרוב מביני דבר יחשבו על החומר הפעיל THC, האחראי על חלק ניכר מסגולותיו של הקנאביס ועל כל ה-"הייפ" שמתלווה אליהן.

למי שלא מכיר, THC הוא קיצור של Tetrahydrocannabinol, תרכובת כימית המצויה בצמח הקנאביס, השייכת למשפחת הקנאבואידים ונקראת גם מארינול (Marinol). בין השפעות ה-THC נכללות עייפות ("סוטול"), תחושת אופוריה, פה יבש וקצב לב מהיר בעת מנוחה, פעילות מוטורית מופחתת, דיבור קטוע ולפעמים אף הרגשת עילפון בעמידה או בישיבה. למרות אסוציאציות שליליות בעבר, דובר רבות על יתרונותיו הרבים בטיפול במחלת האלצהיימר, עצירת גידולים, והקלה על סימפטומים חמורים אחרים.

 ה-THCV  נכנס לתמונה

אך ה-THC אינו החומר היחיד שניתן להפיק מהקנאביס, רחוק מכך. הכירו את ה-THCV, חומר פסיכו-פעיל קנאבואידי שעדיין יחסית נדיר בשוק. גם המחקר בעניינו עדיין לא מוצה עד הסוף, ולכן לא ניתן לדעת את ההיקף המלא של יכולותיו ויתרונותיו.

לעומת ה-THC, החומר הפעיל THCV מיועד להקלת סיפטומים עבור מחלות ומצבים נפוצים כמו: חרדה ופוסט טראומה, סכרת סוג 2, מחלת הפרקינסון, והשמנת יתר. מדובר בחומר המגיב באופן חזק מהיר ואינטנסיבי יותר מה-THC, ותחושת ה"היי" ממנו מתוארת כ"ראש צלול ופסיכודלי". יתרה על כך חלק מההשפעות של ה-THC אינן מופיעות בעת השימוש ב-THCV.

צילום: Visualhunt.com

קנאבואידים נדירים

נראה שבמקומות רבים בעולם לומדים להעריך את יכולות הריפוי המצויות בקנאביס באמצעות בחירת הקנאבואיד המתאים ביותר. ישנם קנאבואידים רבים שניתן להפיק מהצמח, וכיום ידוע על כ-113 בנמצא. חלקם מסתבר נדירים יותר מאחרים, כמו למשל הקנאבואיד CBD או בשמו הרפואי Cannabidiol, או DELTA 8 THC  כאשר מיותר לציין שלכל קנאבואיד השפעות מגוונות משלו.

צילום: Gamma Man

 


קנאביס: החומר הפעיל הנדיר שאינו THC

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים