טבע וחיות

מחזה עוקצני – עקיצת יתוש בצילומי תקריב

אם אתם מפחדים מעקרבים, עכבישים או כל חיה אחרת בטבע, כדאי שתדעו קצת יותר על אחת החיות הכי קטלניות בטבע, יתוש. עקיצות יתושים הורגות אלפי בני אדם מידי שנה, הפגיעים ביותר הם נשים וילדים. היתוש הוא אחד החרקים המסוכנים ביותר בטבע.

אז מה הופך את היתוש לחיה כזו קטלנית?

יתושים ״תוכננו״ בכדי לעקוץ, הצורך לעקוץ הוא השרדותי. נקבות היתוש הן שעוקצות, כיוון שהן זקוקות לדם בשביל לייצר ביצים ובכדי לבנות מעין בריכת מים קטנה בה יטילו אותן. למעשה כאשר חושבים על עקיצת יתוש נוטים לחשוב על פעולה פשוטה, אך כאשר מסתכלים מקרוב ניתן לראות שיש לה שש זרועות שונות. שתי זרועות משוננות משמשות כמעין מסור איתו הן חותכות את העור, לאחר מכן היא מחדירה שתי זרועות נוספות מתחת לעור עליהן יש רצפטור שתפקידו לזהות דם. מרגע שזיהתה את הדם זרוע אחת משמשת לשתיית הדם, לאחר שהתמלאה היא מפרידה בבטנה בין המים לדם ואז פולטת טיפות מים על מנת לאפשר לדם נוסף להכנס. כאשר התמלאה לגמרי היא מפרישה על הפצע חומר שגורם לגירוד בכדי שנמשיך לפצוע את עצמנו וכך הפצע ישאר פתוח ונגיש עבורה.

לסיכום,

לפעמים משאירה היתושה הפתעה לא נעימה, כמו וירוס או מחלה שנשאה בזרועותיה והעבירה לגוף שלנו ולפעמים אנחנו מוחצים אותה לפני 🙂

Mosquitoes-bites

Article author

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?

לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים