מדע וטכנולוגיה

צ'אטבוטים – העתיד כבר כאן

אז מהם הצ'טבוטים שעתידים להחליף את האפליקציות שאנו מכירים כיום?

צילום: OpenClipart-Vectors

מה זה צא'ט…בוט?

לפי השם, שילוב בין רובוט לבין צ'ט. טוב, לא בדיוק רובוטים אלא יותר אפליקציות שמיועדות לבוא באינטראקציה עם בני אדם, באמצעות טקסט כתוב. מאז ומתמיד האדם פיקד על המכונה באמצעות פקודות, והדבר לא שונה גם בתקשורת מול הצ'טבוט. פקודה אופיינית היא השאילתה שאנו רגילים לבצע בעצמנו במנועי החיפוש.

הצ'טבוט מקבל קלט כלשהו, סורק את בסיס הנתונים שעל השרת, מבצע התאמות ומחזיר פלט כלשהו. הרובוט פועל לפי תחומים מוגדרים מראש, כלומר, כאשר אנו בוחרים רהיט, הרובוט יבין את המונחים "שולחן" "ערסל" ו-"ספה" כמונחים מאותו התחום ויוכל לספק לנו מידע.

צילום: OpenClipart-Vectors

צ'טבוטים "כלליים"

כמובן, שאנו כבני אדם, שואפים לקבל תשובות באופן רב-תחומי ומגוון, ולא תמיד מעוניינים לדלות את המידע ממספר גורמים. כדי לחסוך זמן ואנרגיה, כאן נכנס לתמונה הצ'טבוט ה-"כללי". מדובר בסוג של צ'טבוט שיודע לתת תשובות מכמה תחומים. לדוגמה: "מצא לי תיק בצבע כחול" ו-"איזה יום היום?" הן שתי סוגי שאלות לא קשורות האחת אל השניה ועדיין, הצ'טבוט החכם בעל הבינה המלאכותית יוכל לספק לנו תשובות לגבי שתיהן יחד.

האפליקציות החדשות

הצ'טבוט הוא בעצם אפליקציית מסרים משודרגת, המכילה טכנולוגיות בינה מלאכותית ו-Deep Learning וצפוי להכנס לפעולה כבר בשנה הקרובה בכל החברות הגדולות כמו לדוגמא מיקרוסופט, בנוסף כבר לפני שנתיים הוצגו הצ'טבוטים החברתיים בכנסים והם כבר בדרכם לרשתות החברתיות כגון פייסבוק, WeChat, Kik ועוד רבות.

זהו חידוש דרמטי המתבטא בשינוי קו המחשבה האנושי, ובאותה נשימה מסמל את סיום תקופת האפליקציות שעתידות להיזנח.

צילום: DirtyOpi

מבחן טיורינג – עושים טסט לצ'טבוט

האם יצליח הצ'טבוט לעבור את מבחן טיורינג? בפשטות, המבחן בודק אם לצ'טבוט ישנה היכולת להבדיל בין אדם לבין מכונה בעת האינטראקציה. מושיבים אדם ומכונה על 2 מחשבים ויוצרים שיחת ועידה יחד עם הצ'טבוט. אם הצ'טבוט הצליח לקבוע היכן יושב אדם והיכן יושבת המכונה – הניסוי הצליח והטסט עבר.

כפי שניתן כיום לראות, הצ'טבוטים סוללים אט-אט את הדרך לרובוטים אינטיליגנטים שעשויים להיות קרובים אלינו יותר מתמיד. מה שנראה עד לא מזמן כחלום רחוק עתה קורם עוד וגידים וייתכן שנופתע מוקדם מהצפוי.


השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים