תרבות ופנאי

"פרזיטים״ יפתח את פסטיבל הקולנוע ה-36 ירושלים

אז למה ניתן לצפות במהדורה ה-36 של פסטיבל הקולנוע ירושלים? | אור פז עם הפרטים הראשונים.

מהדורת 2019 של פסטיבל הקולנוע ירושלים תפתח בין התאריכים 25/7/19 – 4/8/19.

ב-26/6 הוכרז כי סרט הפתיחה אשר יוקרן באירוע החגיגי בבריכת הסולטן, הוא הזוכה הגדול בדקל הזהב האחרון, "פרזיטים" של הבמאי הקוריאני בונג ג'ון – הו ("רכבת הקרח", "המארח" ו"אוקג'ה" בין היתר).

דרמה קומית זאת מגוללת את סיפורה של משפחה ענייה, שכל אחד מבניה מסתנן בתורו לאחוזתה של משפחה עשירה, תוכניתם משתבשת והפרזיטים נסחפים אל מערבולת הלוקחת את הצופים אל מחוזות מלאי דמיון ושיאים שגרפו תשואות ומחיאות כפיים שלל פעמים מאז בכורתו בפסטיבל קאן.

הנהלת הפסטיבל כתבה על הסרט כך: "בונג ג'ון-הו הוא מיוצרי הקולנוע המרתקים של דורנו, במאי ייחודי המפליא למזג ז'אנרים וסגנונות שונים לכדי יצירות קולנוע חכמות וסוחפות. סרטיו הם חגיגה אינסופית של אמנות הקולנוע, וכך גם במקרה של 'פרזיטים', סאטירה חברתית מושחזת המטפלת בסוגיה חברתית גלובאלית באופן מקורי ומאיר עיניים, עם שפע של יצירתיות והברקות עלילתיות וסגנוניות. אנו גאים לפתוח את הפסטיבל השנה עם סרטו של בונג, ובטוחים כי גם הקהל הישראלי יישבה בקסמו של הסרט כמונו וכמו אלחנדרו גונזלס איניאריטו וצוות השופטים בקאן שהעניק לו את הפרס בתמימות דעים נדירה".

הסרט מופץ בישראל על ידי סרטי נחשון וחברת רד קייפ ויעלה לאקרנים בארץ במהלך חודש אוגוסט.

במסגרת אירוע הפתיחה בבריכת הסולטן יוענק מטעם הפסטיבל פרס מפעל חיים לכתריאל שחורי, שיסיים השנה את תפקידו כמנכ"ל קרן הקולנוע הישראלי לאחר שני עשורים. הפרס מוענק לשחורי על שנים רבות של פעילות חסרת תקדים למען קידום ופיתוח הקולנוע הישראלי, במסגרתה טיפח רשת קשרים בינלאומית ענפה שהביאה את הסרטים הישראלים לבמות החשובות והיוקרתיות בעולם.

השנה בין היתר יוענקו לראשונה פרסים באדיבותה של קרן ירושלים לזוכה התחרות הבינלאומית והפרויקט העלילתי הטוב ביותר בפיצ'פוינט. שני פרסים חדשים יוענקו לסרטי ביכורים מהארץ ומחו"ל מטעם ארגון GWFF. כמו כן, יתקיים לראשונה במסגרת הפסטיבל פיצ'ינג לקולנוע עצמאי ישראלי קצר בשיתוף עם קרן גשר, הנושא פרס חסר תקדים של רבע מיליון ש"ח מענק הפקה.

הפסטיבל ישיק השנה את ה "סטודנט-פס" המעניק הטבות במחיר מוזל לסטודנטים בימי הפסטיבל בין התאריכים עשרים ושמונה ביולי עד האחד באוגוסט כגון: כניסה חופשית לכל סרטי הפסטיבל וכן כניסה להופעות חגיגיות של טונה, רד בנד שמארחים את מארינה מקסימיליאן, סטנד-אפ של תום אהרון, קונצרט לייב של "בחזרה לעתיד" בליווי התזמורת הסימפונית ירושלים, מסיבות, מפגשים עם יוצרים מהארץ ומחו"ל, הסדרי לינה מיוחדים בירושלים ועוד המון הפתעות – וכל זה בתשעים שקל בלבד. הפרויקט בשיתוף ובתמיכת הרשות לפיתוח ירושלים ומטרתו לאפשר לסטודנטים מהארץ ומהעולם להנות מחווית פסטיבל הקולנוע ירושלים במחיר סמלי בלבד.

יוקרנו השנה בפסטיבל למעלה ממאתיים סרטים משישים מדינות שונות, ממיטב פסטיבלי הקולנוע מרחבי העולם (קאן, ברלין, ונציה, סאנדנס ועוד). הסרטים יוקרנו בסינמטק ירושלים ובנוסף בלב סמדר, שני אולמות במתחם יס פלאנט, בתאטרון ירושלים, בגן הבונים ובמקומות נוספים בהמשך. אירועי הפסטיבל יכללו בין השאר מפגשים עם יוצרי קולנוע מובילים מן הארץ והעולם וסדנאות מקצועיות בתחום הקולנוע.

התוכנית המלאה של הפסטיבל תתפרסם באתר הרשמי החל מהשביעי ביולי.

Article author

"פרזיטים״ יפתח את פסטיבל הקולנוע ה-36 ירושלים

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים