תרבות ופנאי

פוקר: להכיר את חוקי המשחק

ייתכן שלימדו אתכם את חוקי המשחק באופן חפוז ובלתי מקצועי, אך אם אתם מעוניינים להיכנס ברצינות לעולם הפוקר, להרוויח וליהנות מתחושת ההימור הממכרת, זה הזמן להכיר את הכללים מקרוב.

סביר להניח ששיחקתם פוקר לפחות פעם או פעמיים בחייכם. אולי בתור ילדים ישבתם בלילות הקיץ החמים והימרתם על מטבעות פלסטיק כחולים ואדומים, או שהזדמן לכם בחייכם הבוגרים לשחק פוקר בחופשה זוגית תוך הפלגה על גבי יאכטה מפוארת ולהפסיד כמה מאות שקלים. ייתכן שלימדו אתכם את חוקי המשחק באופן חפוז ובלתי מקצועי, אך אם אתם מעוניינים להיכנס ברצינות לעולם הפוקר, להרוויח וליהנות מתחושת ההימור הממכרת, זה הזמן להכיר את הכללים מקרוב.

על המשחק

אחד הסוגים הנפוצים ביותר של הפוקר הוא פוקר טקסס הולדם. סוג פוקר זה שונה מאחיו בכך שבמהלך המשחק, כל הקלפים גלויים לעיניהם של השחקנים. במסגרת המשחק הזה, כל שחקן מקבל לידיו הן קלפים אישיים והן קלפים הגלויים לעיניהם של שחקנים אחרים, הנקראים גם "קלפי קהילה".

אז איך משחקים?

משחק הפוקר נחלק לכמה שלבים שכדאי להכיר:

שלב ראשון: כל שחקן מקבל 2 קלפים אישיים והשחקנים עורכים את סיבוב ההימורים הראשון.

שלב שני: הדילר "שורף" קלף ופותח 3 מבין הקלפים המשותפים של הקהילה. לאחר מכן עורכים סבב הימורים שני. בשלב זה כל אחד מהשחקנים יודע מהם הקלפים החזקים של חבריהם, אך הם אינם יודעים דבר לגבי הקלפים האישיים שיכולים להטות את הכף.

שלב שלישי: הדילר שורף קלף אחד ומוסיף קלף אחר אל הקהילה. מתקיים סבב הימורים נוסף.

שלב רביעי: הדילר שורף עוד קלף ומחלק קלף משותף אחרון למשחק זה. בשלב זה מתקיים סבב ההימורים האחרון למשחק. השחקנים האחרונים שנותרו עדיין במשחק חושפים את כל הקלפים שבידם ומתגלה מי ניצח – בהתאם לקומבינציות המנצחות.

סיבוב נוסף: המנצח גורף את הכסף (אם מדובר בשני מצחים, הכסף מתחלק ביניהם), ולאחר מכן מתחיל סיבוב משחקים נוסף שמהלכו מחלק הדילר את הקלפים מחדש.

הסדרות המנצחות

לא ניתן לדבר על חוקי הפוקר מבלי להזכיר את הסדרות המנצחות שהופכות את המשחק למאתגר יותר:

  • רויאל סטרייט פלאש – רצף של קלפי פוקר החל מ-10 ועד אס המופיעים באותו צבע. מדובר בצירופים החזקים והנדירים ביותר הקיימים במשחק.
  • סטרייט פלאש – רצף של קלפים באותו צבע אשר אינם מתחילים מ-10 ומסתיימים באס. בדומה לרויאל סטרייט פלאש, גם זה צירוף נדיר למדיי.
  • רביעייה – 4 קלפים בעלי ערך זהה בתוספת קלף. לדוגמה, רצף של 4 מלכות וקלף 10 תלתן אחד.
  • פול האוס – שלישיה וזוג. לדוגמה, שלוש שמיניות ושתי עשיריות.
  • פלאש – חמישייה של קלפים באותו צבע ובאותה צורה, אך היא אינה כוללת רצף.
  • סטרייט – לקלפים המתקבלים יש רצף, אך הם אינם בעלי אותה הצורה ואינם מאותו צבע.
  • שלישיה – קלפים מאותו סוג. לדוגמה, שלוש מלכות בצבעים שונים.

לסיכום, משחק פוקר טקסס הולדם הוא אחד המשחקים הממכרים והמאתגרים ביותר. עם זאת, לפני שאתם נכנסים לעובי הקורה ומתחילים להמר באמת, חשוב ללמוד את הכללים ולתרגל מעט עם חברים.


פוקר: להכיר את חוקי המשחק

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים