ביקורות סרטים

פוקימון: הבלש פיקאצ'ו

ישנם האומרים כי קללה רובצת על סרטים המבוססים על משחקי קונסלות, האם יצליח פוקימון: הבלש פיקאצ'ו לשבור את הקללה?

צילום: Charley Lhasa

מההתחלה משהו בסרט הזה נראה שונה ומלהיב, המותג פוקימון קיים עודמ-1996, נכון לעכשיו אנו מדברים על עשרים ואחת עונות, עשרים ושניים סרטי אנימציה, אלפי משחקים לקונסולות וכמובן משחק אחד בנייד שהטריף את כל העולם. אז כמובן שהוליווד במוקדם או במאוחר יחליטו להעלות את הגרסה שלהם למסך הענק, רק נשאר לדעת במה יתמקדו התסריטאים, ובכן, מה דעתכם על סיפור בלשי בכיכובו של פיקאצ'ו בדיבובו של ראיין ריינולדס? לא מה שחשבתם, נכון?

השראתו המרכזית נובעת ממשחק בעל אותו השם, טים גודמן, צעיר בן 21 בחיפושים אחר אביו שלכאורה הוכרז כמת על ידי המשטרה, ביחד איתו מצטרף שותפו של אביו, פיקאצ'ו בעל יכולות דיבור. במסעם יתקלו ביצורים צבעוניים, מקומות מופלאים ותגליות מרעישות.

חשוב להבהיר כי בסך הכול מדובר בתוצר נגיש וכלל לא מזיק: מאחורי המצלמה יש את רוב לטרמן שאינו זר לסרטי ילדים מסוג זה, בין עבודותיו ניתן למנות את צמרמורת, מפלצות נגד חייזרים ואת תפוס ת'כריש. לטובתו אגיד כי פוקימון: הבלש פיקאצ'ו מצטיין בבניית עולמו, העולם של פוקימון שופע בדמיון ופלא, האפקטים על הפוקימונים מרשימים עד כדי כך שיתעורר בכם הרצון לזנק לתוך המסך ולחבק את כולם.

הסרט מכוון קודם כל למעריצים הוותיקים, שבאים להנות מפיסת נוסטלגיה מעברם, ולילדים קטנטנים שסחבו או נסחבו על ידי הוריהם לבידור יחסית קליל, מה שמשאיר את כל אלו שלא משתייכים לאף אחת מן הקבוצות להסתכל על זה כסרט הרפתקאות סטנדרטי, שמביא איתו עלילה דלה, המסתורין סביב היעלמות אביו של הדמות הראשית לאט לאט נהפכת צפויה והרמזים באים כאשר נוח לתסריטאי וכלל אינם מורגשים מרווחים.

צילום: Adam Purves (S3ISOR)

ההומור לטעמי לא היה מספיק חזק, כל כך קיוויתי כי ישחקו יותר עם האבסורדיות של הרעיון, אך רק מידי פעם גיחכתי. אך כמו שצוין לעיל, אינני קהל היעד של סרט זה. ההומור כאן נשען על כתפיו של ראיין ריינולדס, הוא מנסה את מיטבו, עם זאת, האמת הכואבת היא שאין לו הרבה עם מה לעבוד כאן.

פוקימון:הבלש פיקאצ'ו הוא לא בהכרח סרט רע, כנראה זאת הייתה טעות מצידי לחשוב על פי הפרמיס שייקחו יותר סיכונים ופחות ייצמדו לנוסחה מסוימת. אני מניח כי אפשר להנות ממנו מתוך נוחיות ביתכם כאשר יצוץ בכבלים, בדיוק כמו סדרות האנימציה של פוקימון.

Article author

פוקימון: הבלש פיקאצ'ו

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים