שווה בדיקה

פונטים – למה הם כל כך חשובים לנו?

אנשים שמבינים בעיצוב גרפי, בדפוס, פרסום ושיווק ובתחומים שקרובים אליהם, מתעסקים לא מעט בכל מה שקשור לאופן בו כל אות וכל מילה נראית, לאופן בו כל פרט ופרט נראה, כיצד הוא מעוצב וכיצד הוא מודפס. כל שאר הפרטים בתוך הכתבה.

צילום: Visual hunt

אנשים שמבינים בעיצוב גרפי, בדפוס, פרסום ושיווק ובתחומים שקרובים אליהם, מתעסקים לא מעט בכל מה שקשור לאופן בו כל אות וכל מילה נראית, לאופן בו כל פרט ופרט נראה, כיצד הוא מעוצב וכיצד הוא מודפס.

בין היתר, הם מתייחסים לא מעט לשאלה באיזה פונטים להשתמש, איזה פונט לעשות את הטקסט הראשי, כותרת או סלוגן, באיזה פונט להשתמש לצורך כתיבת טקסטים קצרים שנמצאים בגוף הפרסום, ובאיזה פונט להשתמש עבור פרטי ההתקשרות והאותיות הקטנות.

על פניו זה אולי נשמע מוזר, הרי בתוך פרסום שלם, מאמר או כל דבר אחר, אנחנו יכולים למצוא אינספור דברים שיכולים להשפיע, כך או אחרת על העיצוב, אז מדוע בעצם צריך להתעכב על פונט של משפט, מילה או אות, האם באמת יש לזה משמעות?

התשובה היא כן. פונטים הם בעלי משמעות רחבה, בהיבטים שונים. לא משנה אם מדובר בטקסט שנועד לשיווק, טקסט שנועד לאינפורמציה כללית, לימודים, תפריט או כל דבר אחר. אפילו אם ניקח ספר או עיתון, הרי שיש חשיבות לפונט בו אנחנו משתמשים עבור כל מי שבוחר לקרוא את הטקסט. יש לו חשיבות בהיבטים שונים.

מדוע יש השפעה לפונט

על פניו, אפשר להניח שיש לאותם פונטים השפעה מאוד גדולה בכל מה שקשור לעיצוב וסגנון בלבד. למשל, כשאנחנו פותחים ספר, אז אנחנו מניחים שיש השפעה לפונט על היכולת של הקורא לקרוא את הספר בצורה נוחה, ברורה, בלי לאמץ את העיניים.

אך יש לפונטים השפעה הרבה יותר משמעותית מזה. יש לשימוש בפונט מסוים ולעיצוב שלו משמעות מאוד גדולה, מבחינה מסחרית, מבחינה כלכלית. בדיוק כמו שכל פרט אחר בפרסום יכול לתפוס לנו את העין ולגרום לנו לרצות מוצר מסוים, כך גם לפונטים יש משמעות מבחינת עיצוב וסגנון, עד כדי כך שהם יכולים להשפיע על היכולת שלנו לרצות לרכוש מוצר מסוים.

למשל, אם הפונט הוא קטן מדי אז סביר להניח שיהיה קשה לאנשים להבין מה את המסר שאנחנו רוצים להעביר, אם הוא יהיה סטנדרטי אז הוא יכול ״לעבור לידם״ מבלי לעורר בהם עניין, אך אם מדובר בפונט משמעותי, רציני, אז סביר להניח שהם יתייחסו אליו וזה יגרום להם עניין.

כיצד בוחרים פונטים

כל החלטה על בחירה של פונט כזה או אחר, היא הרבה פעמים שאלה של עצם הפרסום שלשמו בוחרים אותו. יש הבדל אם מדובר בספר או חוברת עבור ילדים או מבוגרים, לבין פונט שאמור לשמש אותנו לצרכי עיצוב של אריזת מוצר או לצורך שלט פרסום.

זה תלוי באספקטים רבים, אך בראש ובראשונה אנחנו צריכים להתייחס לשאלה, לשם מה הפונט אמור לשמש אותנו, ואיזה מסר אנחנו רוצים להעביר לאנשים שיקראו את הטקסט שלנו.


פונטים – למה הם כל כך חשובים לנו?

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים