ביקורות סרטים

עלובי החיים (2019)

הגבולות של צדק ואי צדק נעלמים בדרמה המשטרתית "עלובי החיים (2019)" | דיווח שלישי מפסטיבל קאן

צילום: Visual Hunt

למרות השמות הגדולים הנמצאים בפסטיבל קאן (טרנס מאליק, קוונטין טרנטינו, קן לואץ 'ועוד) , לעיתים אלה סרטי הביכורים עליהם שומעים בפעם הראשונה המצליחים להשאיר רושם יותר גדול. הדוגמא הכי זכורה היא סרטו של הבמאי ההונגרי לאסלו נמש, "הבן של שאול". נכנסתי לסרט מבלי לדעת הרבה, רק כי הוא מבוסס על סרט קצר של אותו במאי. התוצאה הסופית אולי לא מרשימה, אך מספיק נגישה ומבדרת לקהל הרחב.

הסרט מבוסס על המהומות בצרפת בשנת 2005. מתחילתו מציג הבמאי את צרפת כמעין חבית נפץ העלולה להתפוצץ בכל רגע בשל המתיחות הרבה בין קבוצות אתניות שונות והיחידה ללוחמה בפשעים המנסים בדרך זו או אחרת להחזיר את השקט במחוז.

למרות שזירת התרחשותו בצרפת, יש בו משהו אוניברסלי שניתן לעבדו בכל מדינה אחרת. סצנות המתח של עלובי החיים (2019) לא היו מביישות את אלו בהוליווד. סיום הסרט מראה לנו כי אולי קיימת אפשרות אחרת בהתמודדות עם קונפליקטים מכל הסוגים שאיננה כרוכה באלימות ופונה לכיוון של תקשורת והבנה של התמונה הגדולה. למרות שזה לא נעשה בצורה הכי מעודנת, קשה שלא להתכחש עד כמה התוצאה אפקטיבית. ועדיין הדרך לשם היא די סטנדרטית בגלל שהדמויות לא מרגישות מפותחות מעבר לתיאורן הכללי. דמויותיהן של השוטרים הם אולי הדבר הכי קרוב לדמויות שלמות. אחת מהסצינות האהובות עליי כללה הפוגה מכל האלימות, וההצצה על חייהם האישיים של השוטרים מחוץ לתפקידם.

צילום: Visualhunt.com

אמירתי הבאה היא מעין חטטנות קטנה. למרות סיומו האפקטיבי, לסרט היו שתי אופציות להסתיים מבחינתי היו יכולות להיות אפקטיביות באותה המידה. עשר הדקות האחרונות שלו מובילות לסיומו האמיתי, והן עומדות בפני עצמן כסרט המרגיש שונה מאוד ממה שחווינו במהלך השעה האחרונה.

"עלובי החיים" מתקשה להתעלות מעבר דרמת שוטרים טיפוסית ועדיין הוא לא בגדר החמצה. כאשר יצוץ בשירותי הסטרימינג תוכלו לצפות בו מנוחיות ביתכם.

Article author

‎תגובה אחת

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים