חדשות בעולם

סליחה נהג מונית, אתה מגיע לחלל?

כחלק מהמאמץ של חברות פרטיות להוביל נוסעים במעבורות לחלל, נאס"א מתקינה מקום חנייה אוניברסלי חדש והוא מיועד לחלליות קטנות ופרטיות שיסיעו את האסטרונאוטים הלוך ושוב מתחנת החלל הבינלאומית. עד כה, תוכנית החלל הרוסית הייתה היחידה שיכולה להסיע אסטרונאוטים הלוך ושוב מתחנת החלל הבינלאומית, והיא תצטרך להתרגל לעובדה שבקרוב המצב הולך להשתנות.

האסטרונאוטים של נאס"א יצאו להליכת חלל אתגרית במיוחד על מנת להתקין את מקום החניה עבור חלליות מסחריות אמריקאיות, או כמו שהן מכונות "מוניות החלל". מפקד המשימה ג'ף ווילאמס ומהנדסת הטיסה קייט רובינס מנאס"א יצאו להליכת חלל במשך שש וחצי שעות בכדי לחבר את רציף החנייה לתחנת החלל. היחידה החדשה, הראשונה מבין שתיים, היא חלק מפרויקט משותף המוערך ב3 מיליארד דולרים בין נאס"א, חברת בואינג וחברת ספייס אקס.

"החוזים נחתמו כבר ב2014", אמרה קאתי לוידרס, המנהלת של תוכנית החלל המסחרית בנאס"א. "כרגע שלושת החברות נמצאות במירוץ להרכיב את מוניות הטיס שלהם ולהתחיל להריץ טיסות ניסיון. גם אנחנו מתכוננים לטיסות המבחן, ושמים דגש על בטיחות הנוסעים".

לנאס"א יש גם מוטיבציה כלכלית להשלים את הפרויקט. ב2013 חתמה החברה על הסכם עם סוכנות החלל הרוסית להסיע אסטרונאוטים לחלל בשווי 424 מיליון דולר. העלות המטורפת של 70.7 מיליון דולרים פר מושב, היא משהו שנאס"א שמחה מאוד להיפטר ממנו, בעזרת מוניות החלל החדשות האמריקאיות.

"בכך שאנחנו מאפשרים לחברות מסחריות להטיס רכבים לתחנת החלל הבינלאומית, אנחנו עוזרים לסלול את הדרך למחקר נוסף של מערכת השמש שלנו", אמר ג'ון קוארט, ראש תוכנית הטיסות המסחריות בנאס"א. "כרגע, הרובוטים שלנו על מאדים עושים דברים נפלאים וכיסו כמות שטח ששווה כמעט למרתון, אמנם בני אדם יכלו להשיג הרבה יותר".


השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים