ביקורות סרטים

קינג ארתור: אגדת החרב

לאחר שהעביר את אווירת 'ספרות זולה' אל לונדון ויצר גרסה משלו לשרלוק הולמס, גיא ריצ'י נותן את הפרשנות הקצבית שלו לאגדת המלך ארתור. אז מה אתם אומרים, שווה לראות או שכבר עדיף לראות את 'סנאץ' שוב?

צילום: Visualhunt

אז מסתבר שזה לא סרט על הקמת בורגר קינג, באסה.

אתם בוודאי מכירים את אגדת המלך ארתור. שמעתם סביר להניח על אקסקליבר ועל אבירי השולחן העגול. קרוב לוודאי שראיתם את גרסת דיסני לסיפור ב'החרב באבן', ראיתם את הסרט הכושל של ג'רי ברוקהיימר מ-2004 או ראיתם את הסדרה 'מרלין'. אבל קרוב לוודאי שאף פעם לא ראיתם את המלך ארתור כול כך מודע לעצמו כאילו היה דדפול של ימי הביניים.

בסרט הנוכחי, ארתור (צ'ארלי האנם החתיך) בורח וגדל בסמטאות לאחר שאביו נרצח ע"י דודו (ג'וד לאו) שבינתיים הפך למלך אנגליה. לאחר שארתור מושך את החרב מהאבן מתברר כי הוא הולך להיות המלך הבא של אנגליה. בעזרת כמה חברים ארתור מכריז מלחמה על המלך הנוכחי של אנגליה,ובדרך זו, צבאו מנסה להגשים את הנבואה. אין אגב קטע בסרט בו ארתור מתעלף ופוגש סוריקטה וחזיר יבלות.

מעיון באתר 'עגבניות רקובות' אפשר לחשוב ש'קינג ארתור' הוא מתחרה ראוי לצד 'יחידת המתאבדים' על תואר הבלוקבאסטר הגרוע של השנים האחרונות. לא, ממש לא. האמת שמאוד נהנתי מהסרט אבל זה למרות לא מעט בעיות שיש במהלכו.

העיקרית שביניהן היא הטון. סצנת הפתיחה מאוד אפלה ומזכירה משהו בין סרט של זאק סניידר לסרטי 'הארי פוטר' המאוחרים. לאחר מכן יש סצנה קצבית וערוכה מגניב ממש כמו ב'סנאץ' וכך זה רוב הסרט. על כול 3 סצנות מגניבות בסגנון המוכר של גיא ריצ'י, יש סצנה אפלה או רצינית שבה מתרחש משהו לא מגניב, או שארתור לומד דברים חדשים על עצמו בשיא הרצינות. הצפייה ברוב הסרט מרגישה לפעמים כמו לאכול עוגת שוקולד עם פלפל וזה טעים כמו שזה נשמע.

גם השחקנים ברובם לא מדהימים. אומנם צ'ארלי האנם חתיך ורואים שהוא מנסה לתת אופי לארתור, אבל מנגד יש את ג'וד לאו בתפקיד המלך הרשע שלא עושה כלום בסרט מלבד להביע פרצופים מאיימים או כועסים. שאר השחקנים בסרט נעים בין 'לא רע' ל'לא משהו'.

צילום: iconicsummer

אבל למרות כול זה, לא הכול רע בממלכת קמלוט הקצבית. סצנות האקשן חביבות ומבוימות בצורה מספקת. הבדיחות מאוד מצחיקות (גיא ריצ'י הזה יודע להצחיק), יש המון סצנות משעשעות של מודעות עצמית, ומעל הכול הסרט בכללי כיפי מאוד.

לא, 'קינג ארתור' לא משתווה ליצירת המופת האמתית של גיא ריצ'י 'סנאץ'. הוא גם לא משתווה אפילו לצמד סרטי 'שרלוק הולמס' שעשה אבל באמת שאין מה לקטול את הסרט הזה משל היה פרק חדש בסדרת 'חמישים גוונים של אפור'. 'קינג ארתור' הוא בלוקבאסטר כיפי שעושה את העבודה ומצליח להעביר בהנאה רבה שעתיים באולם קולנוע ממוזג. נראה שיש מה לחכות לגרסת הלייב אקשן של 'אלאדין' שאותה גיא ריצ'י יביים עבור דיסני.

Article author

קינג ארתור: אגדת החרב

‎תגובה אחת

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים