ביקורות סרטים

בייבי דרייבר

ייתכן ומצאנו את הלהיט הגדול של קיץ 2017?

צילום: Gage Skidmore

אם חיפשתם ביקורת שקולה ומאוזנת על 'בייבי דרייבר' במהלכה אני משווה אותו למיטב סרטי האקשן ומרדפי המכוניות של השנים האחרונות, מנסה למצוא מסרים שנוגעים לעידן טראמפ, וקובע כי אדגר רייט איבד את זה, ושעדיף שהוא יחזור לעשות קומדיות עם סיימון פג וניק פרוסט, אז אני ממש מתנצל, לא הגעתם למקום הנכון. פה אני אשתפך על הסרט משל היה סרט גיבורי העל התורן, ואקבע שזהו בלי ספק הדבר הכי כיפי שתוכלו לראות בקולנוע בקיץ הזה.

כי אדגר רייט, תסלחו לי, הוא פשוט קיסר קולנועי. אחרי הצפייה ב'בייבי דרייבר' תהיתי איך שרדתי 4 שנים בלי סרט חדש שלו. בעולם שבו כול 'מהיר ועצבני' מטופש מקבל התייחסות משל היה סרט האקשן האולטימטיבי, מגיע רייט ומראה איך בלי הרבה רעש וצלצולים הוא מצליח לעשות סרטי אקשן כיפיים בטירוף. אם אחרי סצנת הפתיחה של 'בייבי דרייבר' השתכנעתי לראות את הסרט פעם שנייה, הרי שבסופו כבר דמיינתי את עצמי הולך לקולנוע פעם רביעית.

בייבי הוא נהג שודים מוכשר בן 23 עם פני תינוק שעקב טראומה בילדות הוא נאלץ לשמוע כול הזמן מוזיקה. לאחר שהוא פוגש בחורה ממש יפה הוא מנסה לזנוח את חיי הפשע, ולעבור לגור איתה כאדם חופשי. כשהוא נאלץ להשתתף בשוד מועד לכישלון, בייבי חייב להתבגר ולהתמודד עם השלכותיו של מעשי הפשע שלו.

ב'בייבי דרייבר' אדגר רייט מנסה לעשות משהו שונה ממה שעשה עד עכשיו. אומנם הפעם העלילה היא יחסית סטנדרטית ואין בה את התחכום ושילוב הז'אנרים שאפיינו את 'מת על המתים' או את הפסיכיות של 'סקוט פילגרים נגד העולם' אבל באמת שזה לא שינה לי.

בגלל שבייבי שומע כול הזמן מוזיקה, גם הסרט מכיל המון מוזיקה. ב'בייבי דרייבר' יש לא פחות מ-30 (!) שירים קיימים שמשולבים במתרחש בצורה מושלמת. בין אם זאת סצנת הקרדיטים בהתחלה שגרמה לי לדמוע מרוב אושר, סצנות האקשן המגניבות בטירוף שהולכות לצלילי שירים של קווין, או סצנות קומיות שמקבלות ליווי מוזיקלי מפתיע. מאז 'לה לה לנד' לא שמעתי פסקול שמשולב בצורה כול כך מדויקת עם הסרט שהוא מלווה.

צילום: rafiq s

עבודת הבימוי של אדגר רייט פשוט מדהימה. סצנות האקשן מבוימות בצורה סוחפת שמשאירה טעם לעוד והסצנות המצחיקות מבוימות עם תזמונים קומיים מושלמים ודיאלוגים שנונים שגרמו לכול האולם לרעוד מצחוק לא מעט פעמים. גם העריכה הקצבית, סימן ההיכר של סרטי אדגר רייט, תורמת מאוד להנאה הרבה מהסרט.

אך מה שעושה את 'בייבי דרייבר' לסרט באמת מוצלח הן הדמויות. אז כן, התסריט לא הכי מקורי שיש וסביר להניח שהדמויות הן כאלה שכבר ראיתם בעבר, אבל הכתיבה שלהם, התהליכים שהן עוברות ואופן הבימוי גרמו לכך שממש היה לי אכפת מכול דמות: מבייבי ועד לדמות המשנית ביותר.

'בייבי דרייבר' הוא, אני יכול לקבוע כבר עכשיו, הסרט הכי מוצלח של הקיץ ללא תחרות, 113 הדקות הכי כיפיות שאתם יכולים להעביר במזגן עכשיו, וגם הסרט הכי טוב שראיתי השנה. עזבו את מה שאתם עושים עכשיו ולכו לקנות כרטיס לתענוג הזה. אתם עוד תודו לי.

Article author

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים