שווה בדיקה

נהיגת חורף בישראל: על חשיבותם של פסי האטה ונהיגה בטוחה

הגשם הראשון כבר שטף את ארצנו הקטנטונת אבל ממטרי הגשם הכבדים כנראה עוד לפנינו. במרבית ימי השנה הקיץ שולט אצלנו, ולכן, כשהחורף סוף סוף מגיע, אנו מוצאים שאנו פחות מורגלים בנהיגה המותאמת לתנאי החורף.

החורף דורש מאתנו להיערך לנהיגה זהירה בכמה מישורים: מודעות וערנות הנהגים על הכביש, תנאי הדרך ותקינות הרכב והצמיגים. אז לרגל החורף שכבר כאן ריכזנו עבורכם מה מומלץ לעשות בכל אחד מהמישורים הללו.

הכי חשוב – סעו לאט

נהיגה בגשם כאשר הכביש רטוב, מורידה את אחיזת צמיגי הרכב בכביש ועלולה לגרום להחלקה של הרכב. הגשם מציף את הכביש, נוצרות שלוליות ונאגרים מים. במצב שכזה חובה לנהוג לאט ובזהירות, לפחות 20 קמ"ש פחות מהמהירות המותרת. לא רק בגלל האחיזה הרפויה של הרכב על הכביש אלא גם על מנת לאפשר למים להתנקז החוצה מהצמיג.בנוסף חשוב מאד להימנע מבלימות פתע וכן לשמור על מרחק גדול מהרגיל מהרכב שלפנינו.

בנוסף, הראות בגשם לקויה וכל מטח מים על השמשה מפחית אותה אפילו יותר מקשה עלינו לראות גורמים בלתי צפויים בנהיגה כמו רכב עומד, הולכי רגל, עץ שנפל וכדומה. על כן יש לשמור על ערנות גבוהה, ללא הסחות דעת כמו שימוש בטלפון הסלולארי ולהימנע מבלימות חרום. גם במקרים הנ"ל, מהירות נסיעה איטית תגביר את הבטיחות ותסייע במניעת תאונות

פסי האטה יגבילו את מהירות הנסיעה

אחרי שהבנו שנהיגה איטית היא מרכיב חשוב לנהיגה בטוחה בחורף, נבין כיצד להתאים את הדרך לנהיגה שכזו. נהיגה בדרכים עירוניות ודרכים פנימיות בתוך ישובים ושכונות מגורים, צריכה להיות איטית תמיד ובפרט כשהכביש רטוב. במקומות אלו נמצאים לרוב הולכי רגל ובהם ילדים. לא נעים לאף אחד לקבל שפריץ של מים מרכב שנסע במהירות על הכביש. אך חשוב מכך, רכב שיאבד שליטה ויחליק על הכביש, אם נסע במהירות גבוהה מדי, הופך לסכנת חיים של ממש. אחד האמצעים היעילים להפחתת מהירות והגברת נהיגה זהירה ואיטית יותר היא להתקין פסי האטה בכביש. פסי האטה התגלו כיעילים ביותר להאטת מהירות כלי הרכב, וכפועל יוצא, מפחיתים את מספר תאונות הדרכים והנפגעים.

פסי האטה מורידים את מהירות כלי הרכב באמצעות הרעדה במידה והוא עובר עליו במהירות גבוהה. על כן נהג שיצפה בפס האטה לפניו, יפחית את מהירות נסיעתו על מנת להפחית את עוצמת הרעידה ולהימנע מתחושת אי הנוחות.

בדקו את תקינות הרכב שלכם

זה הזמן לגשת למוסך ולבדוק את תקינות הצמיגים, הבלמים, המגבים ואורות הרכב. יש לוודא שצמיגי הרכב שלכם אינם שחוקים והחריצים שלהם בעלי עומק מינימלי של 3.5 מ"מ לפחות. דאגו שבמוסך יבדקו את תקינות הבלמים של הרכב, יחליפו את מגבי השמשה וידאגו שדוושות הבלם והגז שלכם אינן מחליקות. כמו כן, דאגו שהפנסים שלכם תקינים על מנת שיראו אתכם היטב.

שיהיה לכולנו חורף בטוח וחמים. סעו בזהירות!


נהיגת חורף בישראל: על חשיבותם של פסי האטה ונהיגה בטוחה

0 Comments

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים