שווה בדיקה

מתי כדאי להתייעץ עם עורך-דין מומחה ללשון הרע

פתחת את הפייסבוק וגילית שפורסם בגנותך פוסט? יצאת מדלת הבית וראית על לוח המודעות של הבניין מודעה משפילה שכתב עליך השכן? הגעת למשרד ולא האמנת למראה עיניך כשקראת את המייל המעליב שהבוס שלך שלח לך?

 פרצו לחשבון הפייסבוק שלך? גילית שהעתיקו תמונות מהסמארט-פון שלך? פתחת את קבוצת הווטס-אפ של הורי הגן או בית-הספר וחשכו ענייך למקרא המילים הנוראיות? גילית שמתחרה עסקי שלך מפיץ שקרים שפוגעים בפרנסתך? הגישו נגדך תלונת שווא למשטרה? פנו לבוס שלך או לממונה עליך והפיצו שקרים פוגעניים? כרעם ביום בהיר קיבלת פנייה מגוף תקשורת שביקש את תגובתך לכתבה או לאייטם שעתיד להתפרסם בקרוב? נדמה שהיום שלך יכול היה להתחיל טוב יותר, אולם מה שבטוח הוא כי הגיע הזמן להיוועץ בעורך-דין מומחה ללשון הרע.

עו״ד בן קרפל

תביעות לשון הרע והגנת הפרטיות הן תביעות מיוחדות ביותר. מדובר בתביעות שמופיעות כמעט בכל שדות המשפט; החל מסכסוכים מסחריים, עובר דרך סכסוכי עבודה ומשפחה, וכלה במשברים תקשורתיים שנולדים לפתע כתוצאה מההבנה שעומדת להתפרסם כתבה טלוויזיונית פוגענית. לכן, עורך-דין מומחה לדיני לשון הרע חייב להיות הרבה מעבר למומחה בעניינים משפטיים. עורך דין ללשון הרע חייב להבין את מרקמי היחסים העדינים בין הצדדים האמוציונאליים לתביעה, הוא חייב להיות מומחה בהתנהלות תקשורתית, מומחה בניהול משברים, מומחה בניהול משא-ומתן ומומחה בבניית אסטרטגיה.  

בנוסף, כפי שכולנו יודעים, חלק ניכר מן הסכסוכים המשפטיים – בעיקר בלשון הרע והגנת הפרטיות – עברו להתנהל בזירה האינטרנטית; בפייסבוק וביתר הרשתות החברתיות. לכן, עורך-דין המתמחה בלשון הרע, מוכרח להבין בצורה מעולה את העידן המודרני ואת התהליכים המתרחשים במרשתת; שאחרת הוא יימצא בחיסרון יחסי משמעותי ויפגע בלקוחותיו.

לעיתים, לא פשוט כלל לזהות את הסיטואציה בה נפגע שמך הטוב או נפגעה זכותך לפרטיות מוגנת. כמו כן, לא פעם, הרגע בו אחת מן הזכויות כאמור נפגעה, הוא רגע אחד מאוחר מידי; רגע בו לא ניתן עוד להשיב את המצב לקדמותו.

אם כן, ניתן לסכם זאת כך, בכל סכסכוך מודרני – מהקלים והפשוטים ביותר ועד לסכסוכים המורכבים במשק, עורך-דין מומחה לדיני לשון הרע יכול להיות "שובר השוויון" במערכה. בסוג מסוים של תביעות והליכים, עורך-הדין עוסק בטענות משפטיות ובייצוג בפני-ערכאות בלבד. אך בתביעות והליכים לפי חוק איסור לשון הרע וחוק הגנת הפרטיות, עורך-דין מומחה ללשון הרע עוסק בחתירה לתוצאה מסויימת; חתירה להשיג ללקוח את התוצאה הטובה ביותר.

חשוב ביותר לפנות ליעוץ מיד כאשר מתגבשת התחושה שמשהו לא מתנהל כשורה. קריטי לזכור כי ההתנהלות בשלבים הראשונים עשויה או עלולה להכריע ולקבוע את גורל התיק כולו. עורך-דין בעל מומחיות אמיתית וניסיון מוכח בלשון הרע והגנת הפרטיות מיד ידע לכוון אותך, להרגיע, ולהסביר מה הצעד הבא שיש לנקוט בדרך אל השגת המטרה.

בן קרפל משרד עורכי דין מתמחה בדיני לשון הרע והגנת הפרטיות. לצוות המשרד ניסיון רב והצלחות מוכחות בייצוג תובעים ונתבעים בתביעות שעילתן הוצאת לשון הרע.

נפגעת או נתבעת? פנה למשרדנו לקבלת ייעוץ משפטי ובדיקת זכויותיך. בטלפון: 072-2221780 או במייל: [email protected]


השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים