לייף סטייל

מתיחת בטן – האם קיימים סיכונים?

מתיחת בטן היא הליך כירורגי יעיל להפליא המאפשר להסיר עודפי עור באזור מרכז הגוף, להעלים שומן מיותר, להדק את השרירים ובאופן כללי להקנות לבטן מראה חטוב ומושך. הניתוח הפופולרי השתכלל במידה ניכרת בשנים האחרונות, ובהתאם אחוזי ההצלחה בו גבוהים מאוד.

מתיחת בטן היא הליך כירורגי יעיל להפליא המאפשר להסיר עודפי עור באזור מרכז הגוף, להעלים שומן מיותר, להדק את השרירים ובאופן כללי להקנות לבטן מראה חטוב ומושך. הניתוח הפופולרי השתכלל במידה ניכרת בשנים האחרונות, ובהתאם אחוזי ההצלחה בו גבוהים מאוד. יחד עם זאת, כמו בכל ניתוח גם כשמבצעים מתיחת בטן, ואפילו אם מגיעים אל כירורג פלסטי מנוסה במיוחד, עדיין ייתכנו סיבוכים אפשריים וישנה רמת סיכון מסוימת. בעמוד זה תוכלו לקרוא על הסיבוכים והסיכונים שעלולים להתרחש אחרי מתיחת בטן, וכך להחליט האם לבצע את הניתוח באופן מושכל ועל סמך תמונת מצב מלאה.

תופעות לוואי וסיבוכים אפשריים

במסגרת ההיערכות לקראת ניתוח מתיחת בטן נערכת פגישת ייעוץ עם הכירורג הפלסטי. במהלך מפגש זה מסביר המנתח מה הוא עומד לבצע במסגרת ההליך הכירורגי, כיצד הוא יתנהל וגם מה יתרחש בתום הניתוח: תופעות לוואי נפוצות, סיבוכים אפשריים וגם סיכונים. חשוב להבחין בין תופעות לוואי, סיבוכים וסיכונים. תופעות לוואי הן חלק מההחלמה של הגוף, סיבוכים הם התרחשויות בלתי רצויות שחשוב לתת להן מענה ואילו סיכונים הם מצבים נדירים שבכל זאת חשוב להיות מודע לאפשרות (הקלושה) שהם יתרחשו.

הסיבוכים העיקריים האפשריים (חשוב לציין כי הסיכוי נמוך, אבל קיים):

* סרומה – הצטברות של נוזלים באזור המנותח. הפתרון בדרך כלל הוא ניקוז.

* א-סימטריה – מאחר שאין דרך לדעת בוודאות כיצד יגיב הגוף לפעולות השונות המתבצעות במסגרת מתיחת בטן, אין גם דרך להבטיח ב-100% שלא תיווצר א-סימטריה. במידת הצורך ניתן לבצע ניתוח נוסף לתיקון המצב.

* כאבי בטן ממושכים – בדרך כלל הכאבים הם באזור הצלקת, אם כי ייתכן כאב שלא מרפה גם במיקום אחר. לרוב ניתן לבצע ניתוח קטן שמשחרר את העצב שמייצר את תחושת הכאב.

* פגיעה עצבית – וכתוצאה מכך נימול או רגישות יתר. בדרך כלל מדובר על מצב זמני (אם כי כזה שעלול להימשך מספר חודשים).

* צלקות לא אסתטיות – כאמור, אין דרך לדעת בוודאות כיצד יגיב הגוף לפעולות השונות וגם לא לחתכים שדרכם מבוצעות אותן פעולות. בהתאם גם אין דרך לדעת בוודאות כיצד ייראו הצלקות. צלקות בולטות הן סיבוך נדיר, כשחשוב להדגיש שלא מדובר במצב שמסכן את הבריאות אם כי בהחלט מדובר בפגיעה אסתטית. מי שחשוף במיוחד לסיבוך זה הם המעשנים, כך שכדאי להפסיק לעשן לפני שמבצעים ניתוח מתיחה בבטן, ועוד המלצה שמצמצמת במידה ניכרת את הסיכוי להצטלקות לא מוצלחת היא להגן על האזור מפני חשיפה לשמש.

תופעות לוואי שכיחות יותר הן נפיחות מסוימת, כאב קל ושטפי דם נקודתיים. התופעות חולפות מעצמן תוך מספר ימים ואינן מסכנות את המנותחים. אם ישנה תופעה חריגה, או שהתופעות לא נעלמות גם לאחר פרק זמן סביר, יש לפנות לרופא המנתח כדי להבין מהי הבעיה ולמצוא לה פתרון.

סיכונים בעקבות מתיחת בטן

ישנם שני סוגים של סיכונים לאחר ניתוח מתיחת בטן – אלה שנובעים מהניתוח עצמו ומהשינויים באזור הבטן, ואלה שהם תוצאה של ההרדמה. בכל מקרה חשוב להזכיר שהסיכוי להיווצרות המצבים הבאים הוא קלוש, ושברובם המכריע של המקרים המטופלים זוכים לשיפור דרמטי במראה החיצוני ובדימוי העצמי.

* נמק בבטן התחתונה – נמק הוא אזור נרחב יחסית שאינו מחלים כפי שמצופה ממנו. בדרך כלל תידרש כריתה של אותו אזור.

* נשימה לא תקינה – מתיחת בטן עשויה להגביר את הלחץ בתוך איבר זה. הסיבה לכך היא הידוק השרירים והדחיפה של האיברים הפנימיים כלפי מעלה, כך שהם לוחצים על הסרעפת. ניתן לטפל בבעיה עם חמצן, ולתת לגוף להסתגל למבנה החדש שלו.

* זיהום – סיכון שחובה לטפל בו בהקדם, לרוב באמצעות אנטיביוטיקה.

הסיכונים כתוצאה מההרדמה כוללים ירידה חדה בלחץ הדם, נזק למיתרי הקול או בחלל הפה, חסימה של נתיבי אוויר ותגובה אלרגית חריפה לחומרי ההרדמה. לפני הניתוח מתבצעת פגישה גם עם הרופא המרדים, ובין השאר היא מאפשרת לאיש המקצוע לבחון את ההיסטוריה הרפואית של המטופלים ולמזער את הסיכוי כי משהו ישתבש בהרדמה.

עוד על מתיחת בטן תוכלו לקרוא בקישור הבא:

https://www.drklein.co.il


מתיחת בטן – האם קיימים סיכונים?

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים