מדע וטכנולוגיה

מירוץ בריטניה המדומיינת, מה קורה שמשלבים בין אופני כושר למציאות מדומה?

אחד האתגרים הגדולים באימון על אופני כושר הוא התמודדות עם השיעמום וחוסר התוחלת ברכיבה מאומצת לשום מקום. כדי לנסות להתמודד עם האתגר מציבים מכוני כושר מסכי טלוויזיה להנאת הרוכבים, מוזיקה קצבית ולעתים גם מאמן עם אוזניות ונטייה להתלהבות מוגזמת. ועדיין, למרות כל אלה נראה שהבעיה עדיין לא קיבלה פתרון ראוי. נסיון להציב אלטרנטיבה חדשנית הגיעה לאחרונה מאת מפתח משחקי מחשב אוסטרלי בשם ארון פוזי.

פוזי, רוכב חובב המתגורר כיום בסקוטלנד, פיתח אפליקציה עבור משקפי מציאות דומה מבית סמסונג המאפשרת לו לרכוב לאורכה ולרוחבה של בריטניה (בגרסת המציאות המדומה) בעודו יושב על אופני כושר המוצבים בביתו.

איך זה עובד? המציאות המדומה המוצגת לרוכב נבנתה באמצעות תמונות ששואבת האפליקציה משירות Google Street View אותן היא מבנה לכלל תמונת תלת מימד ריאלסטית, במקביל באמצעות התקן בלוטות' מקבלת האפליקציה מידע על מהירות הרכיבה ומכוונת את המידע המוצג לרוכב בהתאם.

כדי להמחיש את תכונות האפליקציה שפיתח יצא פוזי למסע רכיבה לאורכה של בריטניה המדומיינת אותו הוא מתעד בסרטוני וידאו המלווים בהצגת האתגרים והבאגים בהם נתקל במהלך הפרויקט, ואכן באופן לא מפתיע, הפרויקט היומרני מעט מתאפיין גם בכשלים טכניים אחרים ולכך התייחס פוזי באחד הסרטונים: "כמו שאתם רואים יש לזה כמה… בעיות. אבל עדיין מדובר בפתרון טוב יותר מכל אלטרנטיבה קיימת אחרת״. בכתבה שפורסמה בעניין באתר CNET, סיפר פוזי: "אני רוכב על אופני כושר כבר שנים, כחצי שעה מדי יום, זה די מונוטוני ומזה זמן אני חולם על היום בו הטכנולוגיה תאפשר להפוך את החוויה הזו לכיפית יותר. היום הזה הגיע״.


השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים