שווה בדיקה

מטבחים מעוצבים – איזה סגנון מטבח מתאים לבית שלכם ?

המטבח הוא כמובן אחד האזורים החשובים ביותר בבית. מעבר לעובדה שבו מכינים את האוכל, שבו ניתן לשוחח עם בני הבית על בסיס יומי וכו', המטבח הוא בד"כ המקום הראשון שאליו אנו נכנסים אחרי שעברנו את מפתן הדלת.

אם מדובר במקום כ"כ חשוב, צריך גם לעצב אותו בהתאם, עיצוב שישלב גם בין הצורך הפרקטי שלנו, אולם גם בין ההעדפות האישיות וטעמנו העיצובי בבית ובכלל. מסיבה זו צירפנו סקירה קצרה של 3 סגנונות העיצוב המובילים היום: מטבח כפרי, מטבח מודרני ומטבח לבן, ולצידה טיפים שימושיים להשגת העיצוב הרצוי בקלות.

מטבח כפרי – ללא ספק מדובר בשם עולה בתחום עיצוב המטבחים, הודות לרצון של אנשים רבים להחזיר לבית את תחושת הביתיות, החמימות והרוגע שאפיין בתים בעבר. בהתאם, העיצוב הכפרי מאופיין בצבעים חמים, גימורים יצירתיים, דקורציות וכן, שימוש נרחב בעץ ושאר מוטיבים מהטבע. עיצוב מטבחים כפריים בד"כ מתחיל מהארונות, בהם בשונה מהמטבח המודרני בו נעסוק בהמשך, ניתן להוסיף צורות מעוגלות יותר ומעוצבות (גימורים כבר אמרנו?). כמו כן, צבע הארונות (וכמו גם הקירות וכד') יהיה בגוונים רכים של תכלת, טורקיז, בז' וכד'. השיש יוכל להיות בצבע כהה יותר, אולם לא שחור או אפור. כדי לחזק את האווירה הכפרית, ארונות קיר בסגנון וינטג' יתקבלו בברכה וכן, גם כלים, אביזרים וריהוט מעץ או קש יעשו את העבודה היטב.

מטבח מודרני – מטבח מודרני הוא ללא ספק ה"מלך" של המטבחים המעוצבים בעידן הנוכחי מכמה סיבות: ראשית, בשונה ממה שנהוג לחשוב, ניתן להשיג אותו בתקציב נוח ובקלות. שנית, הוא מאוד פרקטי הן מבחינת אחסון והן מבחינת ארגון. בנוסף, הוא מקנה לחלל מראה נקי, פתוח ומסודר, מה שוודאי רצוי על ידי רבים. במטבח הכפרי הצבעים השולטים בד"כ יהיו לבן ושחור, אולם ניתן להשתמש גם בצבעים אחרים כמו גווני חום, שיש וכד'. בכל מקרה, מה שחשוב הוא לשמור על גימור נקי וקווים ישרים, כלומר במטבח מודרני לא נמצא שולחן עגול במטבח, לא נמצא יותר מדי כלים שאינם מסודרים בתוך הארונות וגם הארונות בעצמם יהיו מרובעים ומעוצבים בצורה נקייה יחסית ופשוטה. בכלל, מטבחים מעוצבים בסגנון מודרני יהיו קלים לתפעול ולארגון. אגב, תוספות טכנולוגיות למיניהן יתקבלו בברכה ורק יוסיפו למראה החדשני של המטבח. המשטח למטבח המודרני פעמים רבות יהיה באותו צבע של המטבח כולו, או בצבע המנוגד באופן ישיר לצבע המטבח\הארונות.

מטבח לבן – המטבח הלבן מהווה נישה בפני עצמו הודות לביקוש הרב בקרב לקוחות לסגנון זה. ככלל, לא מדובר בסגנון אחיד, שכן מטבחים מעוצבים לבנים יכולים להיות גם בסגנון כפרי וגם בסגנון מודרני, כשהדגש הוא בשמירה על אחידות הצבע הלבן ועל הבולטות שלו. הדרך המומלצת לעיצוב מטבחים לבנים היא לבחור בארונות ושיש בצבע לבן, כשכל שאר המוטיבים במטבח יהיו בצבע קרוב המשתלב בו, כמו קירות בצבע קרם או ורדרד בהיר, כלים דקורטיביים על משטח העבודה בצבעי פסטל בהירים ועוד.

לסיכום, זכרו שלא משנה באיזה סגנון מטבח אתם בוחרים, איכות חומרי הגלם והאביזרים היא זו שתסייע לכם לשמור עליו שלם, נקי ומעוצב לאורך שנים.

 


מטבחים מעוצבים – איזה סגנון מטבח מתאים לבית שלכם ?

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים