מדע וטכנולוגיה

מוכרנית הצ'טבוט שמאיימת לכבוש את העולם

הצ'טבוט ההודי השאפתני נמצא כבר בשלבי פיתוח מתקדמים.

צילום: ProSmile

בעוד רוב העולם העסקי מהופנט ע"י שלל אפליקציות, רוב החברות עדיין לא הפנימו את ההבדל הקטן: אפליקציות וצ'טבוטים הם ממש לא אותו הדבר. למעשה, תהליך הפיתוח של צ'טבוט שונה מאפליקציה ומתבצע באופן חזרתי לשיפור תמידי, לכן הציפייה מצ'טבוט להיות מסוגל לספק את כל התשובות כבר ביום הראשון אינה ריאלית, יש צורך באורך רוח אצל כל חברה שמעוניינת להשתמש בצ'טבוט בשורותיה.

היי ניקי

ניקח לדוגמה את המיזם ההודי, NIKI.AI. חברת הסטרט-אפ מבנגלור שבדרום הודו, מפתחת את ניקי, שהיא בעצם צ'טבוט המתנהג בתור מוכרנית, איתו ניתן לשוחח, לעדכן אותה בדרישות הלקוח וכל זאת בשפה אנושית שמרגישה לנו מאוד טבעית, ממש כמו לדבר לאדם אחר. ניקי כבר משמשת את החברה למגוון יישומים במגוון רחב של תחומים. רק כדי למנות כמה מהם: מוניות, אוטובוסים, הזמנת נסיעות לחול, הזמנת מלונות. בנוסף היא מאפשרת לספק מידע על חשבונות, חיובים ועוד.

צילום: PublicDomainPictures

איך הם עושים את זה?

בפשטות, הצ'אטבוט מקבל את המידע על בסיס מה שנספק לו, כל מקרה לגופו. ברגע שהמשתמש מבקש למשל לרכוש מוצר או למכור אותו, מתחיל תהליך שיש צורך לטפל בו באופן מסוים, וכך אותו נוהל מוזן לצאטבוט על מנת שיוכל לפתור בעצמו את הבעיה. הדבר לא קל מסתבר, מפני שתהליכים כמו מכירה למשל, הם מורכבים במיוחד ודורשים התייחסות למשתנים רבים שעשויים לצוץ ולהשפיע על מהלך השיחה כמו למשל האם השיחה היא בעלת גוון אישי וכך הלקוח יהיה מרוצה יותר במהלכה.

זכרון גורלי

עוד דבר שקיים אצל ניקי, הוא מנהל דיאלוגים, שתפקידו לזכור את ההקשר של השיחה (במקרה ושכחתם) וכך מזכיר ועוזר לדברים להתבצע, בדרך זו אין צורך להשתמש בעוד אפליקציות, הכל נמצא אצל ניקי בזכרון. אה כן, היא גם זוכרת כל טעות כתיב, וגם חצאי מילים. ניקי, כמו רוב הצ'טבוטים העתידים לבוא, היא שילוב של NLP (שפה טבעית) ו-ML (למידת מכונה) וניתנת לשילוב בקלות במגוון מערכות הפעלה, פלטפורמות צ'ט ואפליקציות.

היי ניקי…


השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים