לייף סטייל

מהפכה בבית – טיפים לגיוס הבית לאורח חיים בריא

אף אחד לא זקוק לעוד כתבה שתזהיר מפני הסכנות הכרוכות באורח חיים לא בריא. חוץ מזה שבריאות היא הטרנד הכי חם עכשיו, כולנו רוצים לקום בבוקר לשינוי מרענן ולחיים טובים יותר. אבל איך לסחוף אחרינו את כל הבית לשינוי בדרך נכונה? כל הפרטים בכתבה הבאה

מי מכם הקוראים שנוהגים לעשן, צורכים באופן קבוע אלכוהול, נהנים ממאכלים עתירי שומן או חובבי מתוקים, אתם יודעים מה יכול להיות "המחיר" הבריאותי – לחץ דם גבוה ושאר מחלות שנגרמות עקב אורח חיים לא בריא. בכל הרעות החולות הללו, אגב, ניתן גם לטפל על ידי תוספי תזונה שמסייעים להחזיר לגוף שלנו את מה שחסר לו. אבל גם מי שרק ממליח קצת יותר מהרצוי, לוקח אוטומטית כדור נגד כאב ראש, וחי ברמות מתח גבוהות – למעשה אינו מנהל את אורח החיים הבריא הרצוי. אז מאיפה להתחיל?

נרצה לציין שהעצות שמופיעות בהמשך הן כלליות ונועדו לעזור לכם לגבש תוכנית שמתאימה עבורכם ועבור בני ביתכם, אין דרך אחת נכונה וממילא כולנו שונים. בבית אחד המטרה תהיה להפוך למשק-אוטרקי-אורגני, באחר רק לאכול פחות אוכל מעובד. משפחה אחת תצטרך לקחת בחשבון אלרגיה לשקדים-טבעיים, אפילו שהם מקור נהדר לחלבון ולוויטמין E, אחרת תזדקק להכוונה של רופאת המשפחה או דיאטנית ולחיזוק בתוספי תזונה.

זכרו שמהפכות לא קורות ביום, ויש מקום לגמישות והתאמה לצרכים שלכם. הדרגתיות היא שם המשחק, לא רק כדי לשכנע את הילדים שחזה עוף בגריל לא פחות טעים משניצל מטוגן, אלא גם שתבינו שההרגלים שלכם ותיקים מההעדפות הקולינריות שלהם.

נחזור לנושא המחלות שניתן למנוע, אז איך מורידים לחץ דם? אדום הוא צבע המזונות שכדאי להוסיף לתפריט: סלק, עגבניה וכרוב סגול מסייעים מאוד בהורדת לחץ-הדם ובהגנה מפני מחלות-הסרטן. מוכנים לכמה עצות נוספות?

צעד אחד בכל פעם

אחרי שתגדירו לעצמכם את היעד הסופי, יהיה לכם נוח יותר לבנות תוכנית תזונתית ריאלית שתתאים לכל המשפחה. איך עוברים מהמצב הקיים לרצוי? בצעדים קטנים. השינויים צריכים לקחת בחשבון את לוח-הזמנים שלכם, את טעמם של הילדים וכדאי לבצע התאמות קלות בכל פעם. אם נניח החלטתם להכניס מנות מדגנים וקטניות, שלבו אותם בהדרגה באותן הארוחות הרגילות, נניח סיר אורז שחציו מלא וחציו לבן. אם לחילופין אתם נוהגים לאכול מוצרי מזון מעובדים – שניצל או פיצה לתנור – מצאו את הזמן, הכוח והמתכון להכין אותם בבית, זה תמיד יהיה טעים יותר ובריא יותר.

אפרופו צעדים קטנים, אין מנוס מלעסוק באיזושהיאאאאא פעילות גופנית, כשכל אחת שתבחרו בה תהיה טובה יותר משום דבר. צעידה נמרצת, פעילות בעלת אופי אירובי, שחיה, יוגה – מצאו את הנישה שלכם ושלבו אותה בלו"ז השבועי שלכם. אם יש לכם אפשרות ללכת ברגל או לרכב על אופניים ממקום למקום, נסו להפוך את זה לשגרה החדשה.

הקשבה ואיזון

החיים המודרניים כוללים הרבה רעש בראש, ואלו מקשים עלינו להקשיב לגופנו וצרכיו. כשהגרון יבש זה אומר שחצינו קו-אדום בכל הנוגע להשקייתו והבטן שנדבקת לגב פירושה ששוב שכחנו לאכול מסודר. אתם לא צריכים לעבור מידית למשטר של 3 ארוחות עיקריות ו-3 ארוחות ביניים ביום, אתם יכולים להתחיל בללעוס לאט. הקדישו תשומת לב וספרו 20 ביסים לפני שאתם בולעים, תחושת השובע תגיע במועד הנכון מעצמה. "ילד טוב משאיר צלחת ריקה", אותה אפשר מראש לא להעמיס בנוסח שבת בבוקר במלון-הכל-כלול.

השקו את גופכם בלפחות 2 ליטר מים ביום, והעדיפו משקאות טבעיים ולא מומתקים. אם קפאין הוא כמו אוויר לנשימה מבחינתכם, אל תעקרו אותו מהתפריט, העדיפו מדי פעם תה-ירוק או חליטת עשבי-תיבול – גם הם עניין של טעם, אבל גם טעם הוא דבר נרכש.

תן לשים את הראש על פד-העכבר

כל שנכתב עד כה חשוב מאוד, אך שום דבר לא יהיה שלם ללא מנוחה, הגוף שלכם זקוק לשעות השינה שלו וגם המוח שלכם צריך לפעמים לעבור למצב "תת-מודע". אם מקום העבודה שלכם מאפשר לכם להגניב Power Nap של עשר דקות, גג רבע שעה, תגלו שאתם חוזרים ממנה כמו חדשים, ואם לא הקפידו פשוט לעשות מדי פעם הפסקות: צאו לנשום אוויר בחוץ או סתם לסיבוב בין הקומות.

שילוב בין תזונה, פעילות גופנית ומנוחה הם ״השילוש הקדוש״ של אורח חיים בריא, כל מה שנותר לכם הוא להחליט מה אתם עושים עם המידע הזה.


השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים