שווה בדיקה

למה כל עסק חייב סליקה היום

עד לפני שנים לא מעטות, היו לא מעט עסקים ובעלי מקצוע שסירבו לעבוד על מערכות סליקה. הם העדיפו שהלקוחות שלהם ישלמו להם במזומן ובמקרים מסוימים (למשל אצל בעלי מקצוע) גם בצ'קים. אך לא באמצעות כרטיסי אשראי. הנחת היסוד שלהם היתה, שזה בזבוז כסף מבחינתם והם מפסידים על כך.

עד לפני שנים לא מעטות, היו לא מעט עסקים ובעלי מקצוע שסירבו לעבוד על מערכות סליקה. הם העדיפו שהלקוחות שלהם ישלמו להם במזומן ובמקרים מסוימים (למשל אצל בעלי מקצוע) גם בצ'קים. אך לא באמצעות כרטיסי אשראי. הנחת היסוד שלהם היתה, שזה בזבוז כסף מבחינתם והם מפסידים על כך. עם השנים הגישה השתנתה, וכיום כל עסק רציני חייב שתהיה לו מערכת סליקה. ביו אם הוא מציע את שירותיו באופן פרונטאלי ועל אחת כמה וכמה אם הוא מציע שירותי און ליין באינטרנט. מערכות סליקה הן היום חלק בלתי נפרד מהאמצעים בהם אמורים להשתמש עסקים אם ברצונם לאפשר ללקוחות שלהם את הגישה הנוחה ביותר לשלם להם עבור שירותים ומוצרים שהם רוכשים מהם.

מה זו מערכת סליקה וכיצד היא עובדת

לפני שנסביר מדוע כל עסק חייב היום להשתמש במערכת סליקה, נסביר בקצרה מה זה וכיצד זה עובד. כפי שניתן להבין, זו מערכת בסיסית לשימוש בכרטיסי אשראי. באמצעות מערכת זו ניתן לאפשר ללקוחות ולכל גורם אחר, לשלם דרך כרטיס האשראי שלו באופן מאובטח, בית העסק משדר את הנתונים שהוא מקבל מהלקוח אל חברת האשראי דרך מערכת הסליקה, החברה שלה שייכת המערכת בודקת את הנתונים, במידה והם טובים, אז בית העסק מקבל אישור, והעסקה מתבצעת.

בסוף כל יום בית העסק משדר את כל הנתונים של כרטיסי האשראי דרך מערכת הסליקה, וזו מעבירה לחשבון שלו את פקודת הזיכוי וכן את פקודת החיוב לחברת האשראי אשר בעזרת הכרטיס שלה שילם הלקוח על העסקה. כפי שניתן להבין, מדובר בתהליך מאוד פשוט ונוח, הלקוח ברמת העיקרון לא צריך לבצע דבר מלבד להעביר את הכרטיס או לשלוח את הנתונים שלו, בעל בית העסק לא צריך לבצע דבר מלבד לשלוח את הנתונים לחברה.

מדוע בית עסק צריך מערכת סליקה?

ההסבר לכך הוא פשוט מאוד. בית עסק שלא נותן ללקוח שלו אפשרות לשלם באמצעות כרטיס אשראי, למעשה מונע ממנו אפשרות לבצע עסקאות בצורה הכי פשוטה, הכי מהירה והכי יעילה שיש.

תתארו לעצמכם את שתי הסיטואציות הבאות. לקוח מגיע אליכם לעסק ואין לו מזומן, אם אין לכם מערכת סליקה, הוא לא יכול לבצע עסקה והוא יפנה לעסק אחר. היום מרבית האנשים מעדיפים להשתמש בכרטיסי אשראי ופחות במזומן.

הסיטואציה הבאה ממחישה בצורה הרבה יותר ברורה למה צריך מערכת סליקה. בשביל לבצע רכישות דרך האינטרנט או בטלפון, חייבים להשתמש בכרטיס אשראי, אופציות אחרות הן מסורבלות ולא נוחות. בעידן בו אפשר להעביר כסף דרך כרטיס אשראי במכשיר הסלולר בלי להעביר בכלל כרטיס, אז ברור מאליו שצריך מערכת סליקה. אחרת מוותרים על נתח שוק מאוד משמעותי של לקוחות שזו הדרך היחידה שהם מבצעים עסקאות.


למה כל עסק חייב סליקה היום

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים