לייף סטייל

למה השיניים שלנו כל כך חשובות?

אנחנו מתעסקים בשיניים שלנו כל החיים, ולא שואלים את עצמנו למה בכלל? בואו לגלות מה יקרה אם נזניח את השיניים שלנו.

מגיל מאוד קטן מחנכים אותנו לטפל בשיניים, לצחצח אותן, להיזהר מעששת, מחורים, ומזהירים אותנו מטיפולי שורש אם לא נשמור עליהן כמו שצריך. אנחנו עוברים טיפולים לא רק אסתטיים אלא גם חיוניים לשמירת שיניים כמו עקירת שיני בינה, רסנים, גשרים עם גומיות שהופכים את גיל ההתבגרות לקשה עוד יותר ממה שהוא באמת. אבל השאלה האמיתית היא למה אנחנו עושים את זה כל זה חוץ מ"להיראות טוב"?

אז עיקר העבודה שאנחנו עושים בגיל הצעיר נועדה למנוע בעיות עתידיות שעשויות להקשות עלינו מאוד לדבר, לאכול ולשתות, ואף עשויות להוביל למחלות קשות. שיניים פגומות, חורים בשיניים ועוד עשויים להוביל למחלות חניכיים שבסופו של דבר יגרמו לנו לעקירת השיניים או לטיפולי שורש כואבים. החשיבות של טיפולים כאלו היא רבה: מי שהחניכיים שלו לא בריאות, חשוף הרבה יותר לזיהומים.

צילום: ales_kartal

אנחנו יודעים שמפצעים פתוחים יכולים להיכנס לגוף שלנו חיידקים. אז החניכיים הן לא שונות במובן זה. ישנם מחקרים שמראים שמי שסובל מזיהומים בחניכיים סובל מסיכון יותר גבוה ללקות באירועים מוחיים ובהתקפי לב. יש קשר ישיר בין בריאות הפה ובריאותן של השיניים שלנו, לבין בריאותנו הכללית. בנוסף, איך היינו מדברים בלי שיניים? הצלילים שאנחנו מפיקים מפינו נגרמים לא רק באמצעות שימוש בלשון, אלא בכל חלל הפה, ובשיניים שלנו בפרט.

הטיפולים אצל רופא השיניים, השיננית, האורתודנט וכירורג פה ולסת, כולם מנסים לעזור לכולנו לחיות חיים יותר בריאים גם בטווח הקצר (כאבי שיניים הם מאוד כואבים כפי שבוודאי אתם יודעים), וגם הם עוזרים לנו לחיות חיים ארוכים יותר ובריאים יותר. תחשבו על זה בפעם הבאה כשתקומו בבוקר ותשאלו את עצמכם למה כדאי לצחצח שיניים. זה לא רק מטעמי אסתטיקה והיגיינה, אלא בעצם בראש ובראשונה בשביל הבריאות שלכם.

צילום: Giuliamar

Article author

‎תגובה אחת

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?

לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים