שווה בדיקה

לימודים באירופה – אילו יתרונות הדרכון הפורטוגלי מקנה?

בין הישראלים הרבים שבחרו בשנים האחרונות לבדוק את זכאותם לאזרחות פורטוגלית או ספרדית הודות לזיקתם לקהילת יהדות ספרד ההיסטורית, קיימים גם לא מעט כאלה הבוחרים לעשות זאת עקב היתרונות הרבים בתחום הלימודים.

  • דרכון אירופאי משמעו אפשרויות לימודים אטרקטיביות בחו"ל

החל מתנאי קבלה משופרים ועד למחירי שכר לימוד נמוכים בהרבה מאלה שקיימים במקצועות מסוימים בארץ. אז מהם אותם יתרונות בולטים שהופכים את קבלתו של דרכון פורטוגלי או דרכון ספרדי לכ"כ אטרקטיביים?

  • אזרחות פורטוגלית או ספרדית מהווה שער כניסה לאיחוד האירופי

לפני שנפרט על יתרונות ספציפיים יותר, נציין כי אזרחות באחת ממדינות האיחוד האירופאי מקנה לבעליו את כל היתרונות הכלולים בכך, אשר לצד אפשרויות לימודים אטרקטיביות, כוללים גם מעבר חופשי בין מדינות האיחוד וכן, חופש פעולה גדול יותר באשר למוסד הלימודים.

  • סבסוד לימודים בחלק ממדינות אירופה

קיימות מדינות רבות באירופה שבהן שכר הלימוד מסובסד גם לזרים, כמו: גרמניה, איטליה, צרפת וכן ספרד עצמה. כמו כן, קיימים מקרים כמו בהולנד, בה בחלק ממוסדות הלימוד אזרחי האיחוד יוכלו ליהנות משכר לימוד מוזל.

  • תנאי קבלה מעולים

כאזרחי האיחוד, תוכלו ליהנות גם מתנאי קבלה טובים משמעותית מאלו שהייתם נדרשים אליהם כאזרחי ישראל בלבד. דוגמא נהדרת לכך היא תנאי הקבלה ללימודי רפואה בגרמניה, הכוללים דרישה לממוצע בגרויות נמוך יותר לאזרחי האיחוד, באשר לישראלים.

  • יוקר מחיה נוח יותר בהשוואה לארץ

לכל היתרונות שציינו לעיל, צריך להוסיף גם את עניין יוקר המחיה או למעשה, מחיר המחיה, שכן בחלק ממדינות אירופה לרבות פורטוגל, חלק ממדינות אירופה נחשבות לזולות משמעותית מישראל בכל הקשור למחירי שכ"ד ואף למחירי דירות עצמן, מחירי מצרכים למיניהם ועוד.

  • מלגות לאזרחי האיחוד

חלק ממדינות אירופה כוללות גם אפשרויות קבלת מלגות לימודים לאזרחי האיחוד. כך, במידה ותצליחו להשיג דרכון פורטוגלי למשל או ספרדי, תוכלו להשתמש בו כדי לקבל מלגה עבור הלימודים שתבחרו באחת ממדינות האיחוד.

  • מוסדות לימודים מעולים גם בספרד או פורטוגל עצמה

את רוב היתרונות לעיל, הזכרנו בעיקר בהקשר האירופי, אולם חשוב לדעת שגם בספרד עצמה או בפורטוגל עצמה קיימים לא מעט מוסדות לימוד מצוינים ומומלצים בתחומים רבים. נכון, בחלק מן המקרים הלימודים מתקיימים בשפה המקומית, אולם השקעת לימוד השפה הינה משלמת ביותר ומהווה השקעה מושכלת לעתיד, תרתי משמע.

מדוע קיימות בקשות רבות דווקא לאזרחות פורטוגלית יותר מאזרחות ספרדית?

הדבר תלוי בתנאים הנדרשים לקבלת האזרחות או דרכון פורטוגלי, לעומת התנאים המקבילים בספרד. למעשה בפורטוגל, הדבר תלוי בעיקר בהוכחת הזיקה לקהילת מגורשי ספרד ההיסטורית וקבלת אישור עקרוני מהקהילות היהודיות במדינה. ההליך אורך אמנם בערך שנה-שנתיים, אולם העיכוב נובע ממהירות הטיפול בבקשות על ידי השלטונות, כך שאם כבר קיבלתם את האישור העקרוני מהקהילה, הפוטנציאל שלכם לקבל אזרחות ודרכון פורטוגלי עולה.


השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים