תרבות ופנאי

לומדים גיטרה? 9 טיפים מנצחים שישפרו לכם את הביצועים

כאשר לומדים לנגן על גיטרה ישנן כמה נקודות חשובות שצריך לקחת בחשבון כמו עלות, מיקום וכימיה עם המורה. הכתבה שתעזור לכם להבין מהו תהליך הלמידה הטוב עבורכם.

צילום: VisualHunt

אם אתם מוצאים עניין בשיעורי גיטרה ולא חשוב מהי רמת הנגינה שלכם – מתחילים, בסיסיים או מתקדמים, הפוסט הבא יציג בפניכם כמה אופציות שיפתחו לכם את כיוון החשיבה במטרה להקל על תהליך הלמידה.

טיפים מנצחים ללימוד גיטרה

צילום: ignatsevichserg

מלבד הנושאים הרגילים שצריך לקחת בחשבון כמו: מחיר, זמן וכדומה, יש עוד כמה שינויים בתפיסה שמומלץ ליישם, רגע לפני שמגשימים את החלום ונכנסים להרפתקאה.

הכל מתחיל מבחירה נכונה של מורה

לפני שבוחרים מורה, מומלץ לבדוק כמה נקודות:

מיקום – הדבר הראשון שיקל על תהליך בחירת המורה, הוא המיקום. מורה/סטודיו הממוקם בסמיכות לאזור המגורים שלכם, יקל מאוד על תהליך הלמידה ובעיקר יחסוך לכם זמן יקר בהגעה הפיזית לשיעור.

פה לאוזן – בחירת מורה מפה לאוזן היא האופציה המומלצת ביותר. ניתן להסתמך על המלצות של מכרים או חברים שכבר התנסו עם המורה ולקבל פידבקים בזמן אמת.

חוות דעת על מורים לגיטרהחוות דעת – אפשר למצוא אתרים ברשת המציגים מאגר מורים לגיטרה המכילים גם חוות דעת והמלצות של תלמידים. זהו מדד אמין שניתן להסתמך עליו מכיוון שברוב המקרים, יהיה אפשר לזהות בקלות האם הביקורות נכתבו ממקום אמיתי וכנה במטרה לשקף את החוויה הלימודית שעברו התלמידים עם המורה.

מחיר – עשו סקר שוק קטן ובררו מה הם המחירים המקובלים בשוק. אם מדובר במורה ידוע עם מוניטין, כנראה שהמחיר יהיה בהתאם. אך אם בחרתם במורה פרטי מבין הרבה אפשרויות, הסקר שעשיתם יעזור לכם להבין האם המחיר שנגבה הוא אכן ריאלי או מנופח מדי.

כימיה – אחרי שכבר קיבלתם החלטה, בדקו אם קיים חיבור עם המורה. אם כבר בשיחה הראשונה הייתה הבנה מלאה בנוגע למטרות שאתם מעוניינים להשיג, כך תהליך הלמידה יהיה קל ומהנה.

שיעור נסיון – אם השיחה הטלפונית לא הכי זרמה, תמיד כדאי לחתור לשיעור נסיון. סבירות גבוהה ששוחחתם בזמן לא הכי נוח, ובשיעור נסיון תופתעו לגלות כמה המורה תרם לכם חווייתית ותרם לכם ערך מוסף.

שיעורי ג'אז לגיטרה

צילום: terryellen

סגנון מוזיקה – אחרי שכבר בחרתם את המורה שלכם לגיטרה, הגיע זמן לחקור ולשאול את עצמכם איזה סגנון הייתם רוצים לנגן. אם אתם עדיין לא יודעים לענות על השאלה, מומלץ להתחיל להקשיב לכמה סגנונות כמו: רוק, ג'אז, קלאסי או מזרחית. השיעורים אמנם יתנו לכם את כל ארגז הכלים, אך במידה והמורה בקיא ומנוסה בסגנון שאתם מעוניינים לפתח, חווית הלימוד תגדל וההישגים לא יאחרו להגיע.

אם אינכם סגורים על סגנון מוזיקה מועדף, תוכלו לחקור מבחר סגנונות באתר MUZIK.

הקשבה למוזיקה ופיתוח השמיעה – אחרי שכבר נעשה תיאום ציפיות מול המורה על סגנון הלמידה, זה הזמן להתחיל לפתח את השמיעה. הקשבה לסגנון מוזיקלי שאליו אתם מתחברים, תעזור לכם לפתח את השמיעה באמצעות זיהוי מהלכים, מלודיות, אקורדים, ריפים, וכו׳.

נגנו בתשוקה – למדו טכניקות נגינה שיעזרו לכם להתקדם. נגינה רפויה ומשוחררת תוציא לכם את הסאונדים והצלילים שאותם אתם מעוניינים לבטא דרך הכלי. זהו השלב בו תהפכו מנגני גיטרה חובבנים לנגנים עם סגנון נגינה ייחודי ובשל.


לומדים גיטרה? 9 טיפים מנצחים שישפרו לכם את הביצועים

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים