ביקורות סרטים

לגו נינג'גו הסרט

נינג'ה קרב! אז מה אתם אומרים, האם שווה ללכת עם הילדים לסרט הלגו החדש?

צילום: VisualHunt.com

סרטי לגו הם סרטים שקיימים כבר הרבה מאוד שנים בתחום הסרטים ישר ל-DVD שאני לא טורח לראות, אבל רק ב-2014 התחילו לעשות סרטי לגו לקולנוע שאותם כן ראיתי. 'לגו הסרט' שיצא לפני 3 שנים היה מוצלח מאוד וכך גם 'לגו באטמן הסרט' מתחילת השנה שהיה אדיר. עכשיו מגיע סרט לגו הקולנועי השלישי (שאין לו קשר לשניים הקודמים אגב) שעוסק בדמויות נינג'גו ולמרבה הצער הפעם התוצאה הרבה פחות מוצלחת.

לויד הוא בנו של נבל העל גארמגדון, איש לבוש שחורים שמתעקש להחריב את העיר נינג'גו כול פעם מחדש. בעזרת חבריו הנאמנים, לויד (או לאביד כפי שגארמגדון מתעקש לקרוא לו) נלחם באביו הרשע. אך לאחר שגארמגדון מצליח במשימתו ומשתלט על העיר, לויד יוצא למסע של גילוי עצמי ומגלה שכול אחד צריך להשתמש בכוחו הפנימי וכול זה.

בדומה לסרטי לגו הקולנועיים הקודמים, גם 'לגו נינג'גו הסרט' בנוי כמעט כולו על הומור נונסנס שופע מודעות עצמית. כול כך שופע מודעות עצמית שלרגע נדמה שהמסך יקרוס מרוב שהוא מודע לעצמו. אבל הפעם זה לא עובד. יכול להיות שזה בגלל הדיבוב לעברית (כבר נגיע אליו) או שזה בגלל הסרט עצמו, אבל הבדיחות בסרט פשוט לא עובדות. יש קטעים שלמים בסרט שעושים קולות של משהו שנון, מתוחכם וקורע מצחוק וזה פשוט לא הצחיק אותי. את הבדיחה שאמורה להיות ה-בדיחה של הסרט, למשל, הצלחתי לזהות דקות שלמות לפני שהיא התרחשה. את רוב ההברקות זיהיתי מראש, מה שהוריד מאפקט ההפתעה ומההנאה מהסרט.

סביר להניח שאחת הסיבות לכך ש'לגו נינג'גו הסרט' לא עובד היא העלילה. הפעם כול השנינויות, בדיחות המטא והנונסנס לא מצליחות לפצות על עלילה שכמוה ראינו כבר בטריליארד סרטים אחרים והפעם היא אפילו לא מבוצעת בצורה מעניינת מספיק כדי לשים לב למסרים שלה. אני מצטער להגיד שבאיזשהו שלב רק חיכיתי שהסרט ייגמר כבר. משום מה סרטים לא משהו נוטים להרגיש ארוכים יותר ממה שהם בפועל.

צילום: Umm, Who?

הדיבוב לעברית הוציא אותי משלוותי. בניסיון לפנות לילדים הדמויות בסרט מדברות כמעט לכול אורכו בסלנג, מבטא מתיילד של 'כאילו דא?', הסברים על כמעט כול דבר ועוד ועוד. לרגע זה לא הרגיש לי טבעי, אמין או גרם לי להאמין שאלו דמויות ולא בשר תותחים להחלפת דאחקות ובדיחות של מודעות עצמית. לא סביר להניח שהדיבוב המקורי יותר טוב ושנון אבל עדיין זו לא סיבה לדיבוב עברי עלוב שכזה.

'לגו נינג'גו הסרט' הוא בהפרש גדול סרט לגו הקולנועי הכי פחות מוצלח מבין השלושה שיצאו עד עכשיו. מלבד בדיחות ממש בודדות הוא לא מצחיק, לא מתוחכם ומגניב כמו שהוא חושב את עצמו, לא מעניין ומעל הכול לא מספק חווית צפייה ראויה לילדים שעברו בר מצווה. אקווה ש'לגו הסרט 2' יהיה שיפור משמעותי בהשוואה ל-'לגו נינג'גו הסרט'.

Article author

לגו נינג'גו הסרט

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים