לייף סטייל

לא תאמינו מה גלי קול יכולים לעשות למענכם

ריפוי באמצעות גלי קול עשוי להביא תועלת לאנשים הסובלים ממגוון מצבים נפשיים שונים כגון הפרעות שינה, חרדות, דיכאון, לחצים, פוסט טראומה ועוד. ישנן שלל דרכים להכנס למצב מדיטטיבי באמצעות תדרים, ובכך להקל על גופנו ולהפחית לחצים מנטליים.

צילום: Visual hunt

לאורך ההיסטוריה תרבויות רבות רתמו את גלי הקול למטרות ריפוי. ניתן למצוא עדויות לתועלות שבגלי הקול במנטרות ההודיות החוזרות על עצמן, במזמורי תפילה של שבטים שונים באיזורי האמזונס (האיקרוס) ואפילו בשיטות מודרניות יותר כגון פעימות בינאורליות (Binaural beats). מדובר בשיטות שונות להשפיע על המצב הנפשי של אדם דרך חשיפה לגלי קול שונים, תדרים שונים ומקצבים, במטרה להביא את האדם למצב של איזון ושלווה נפשית.

למעשה, גלי קול מסוגלים לגרום לשינוים בפעולות המוח שלנו. כשאנחנו מתרכזים בצליל מסוים, בין אם זו מלודיה החוזרת על עצמה (כגון מנטרה) לבין תדר טהור הנשמע באוזניות (פעימות בינאורליות), ניתן להביא את המוח למצבי רגיעה, מדיטציה ואף שינה. בעצם מדובר על אותו עיקרון שמתרגלי יוגה ומדיטציה מכירים – וויסות קצב הנשימה, כאשר ההבדל היחיד הוא כי במקרה זה מדובר בצליל מסוים שעוזר לנו לשקוע למצב הכרה מדיטטיבי.

קערה טיבטית ותוף

כלי נגינה המשמשים לריפוי בתדרים. בתמונה – קערה טיבטית ותוף.

צילום: eekim

ריפוי באמצעות גלי קול עשוי להביא תועלת לאנשים הסובלים ממגוון מצבים נפשיים שונים כגון הפרעות שינה, חרדות, דיכאון, לחצים, פוסט טראומה ועוד.

ישנן שיטות רבות לטפל באמצעות גלי קול. יש שיבחרו ללכת למטפל\ת מומחה ברפואה באמצעות תדרים , ישנם כאלו שיעדיפו לעשות מדיטציה בסלון בליווי מוסיקה מתאימה לכך, וישנם אף אלו שיבחרו להשתמש בפעימות הבינאורליות, כפי שמוצג בסרטון.

הכלים המשמשים לריפוי תדרים הם רבים ומגוונים. כבר הזכרנו את שיטת הפעימות הביאנאורליות, העושה שימוש באוזניות ותדרים טהורים, אך ניתן להשתמש גם בשירה (כדוגמת שירה גרונית מונגולית המדגישה את ההרמוניות שבצליל) קערות טיבטיות, נבלי פה, דיג'רידו ועוד כלים רבים.

דוגמא לשירת גרון מונגולית (כל הצלילים בקליפ מופקים מהפה):

חשוב לציין שניתן להשתמש בתדרים וגלי קול על מנת לשנות את התודעה בצורות שונות – ניתן לשאוף להגיע למצב רגיעה, למצב של ריכוז וחדות, להעלאת הביטחון העצמי, להקלה בדיכאון ועוד. השינויים המורגשים לאחר טיפול בתדרים הם עדינים, לא כמו האפקט המעורר של כוס קפה, אלא שינוי עמוק ועדין יותר הנמשך לאורך זמן.

לסיכום, אסכולות רבות של רפואה (כולל הרפואה המערבית הקונבנציונלית) מכירות בערך הרב ובהשפעה החיובית
של תדרים מסוימים על מצבנו הנפשי.
מי שמעוניין לנסות לשפר את איכות חייו באמצעות טיפול בגלי קול ותדרים יכול להתחיל כבר עכשיו בבית, ומבלי להוציא סכומי כסף נכבדים על טיפול. למי שמעוניין יש לדעת כי קיים היצע רחב של מטפלים בתדרים וגלי קול בשיטות שונות הנמצאים בכל הארץ.

במידה ויש לכם שאלות בנושא ריפוי באמצעות תדרים, אל תהססו לשאול אותן בתגובות לכתבה.


‎תגובה אחת

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים