חדשות בעולם

גולגולות, אימה ותעלות תת קרקעיות – פריז כפי שלא הכרתם

על מה אתם חושבים כשאתם שומעים את המילה "פריז"? יש להניח כי על מגדל אייפל, בתי קפה בשדרות השאנז אליזה, מוזיאונים ויורודיסני, קצת פחות סביר שאתם חושבים על בית קברות תת קרקעי בו טמונות עצמותיהם של מליונים..

צילום: Jorge Lascar

על מה אתם חושבים כשאתם שומעים את המילה "פריז"? האם עולות לראשכם תמונות של מגדל אייפל, בתי קפה בשדרות השנז אליזה, מוזיאונים ויורודיסני? פחות סביר להניח שעיר הבירה הצרפתית מעוררת בכם מחשבה על בית קברות תת קרקעי בו טמונות עצמותיהם של מליונים.
catacombs-700pxצילום: Wikipedia

הקטקומבות של פריז, מאין בית קברות עצום השוכן מתחת לעיר האורות ומתפרש על רוב שטחה במבוך של תעלות אשר הוקמו בסוף המאה ה-18, כאשר בתי הקברות בפריז עלו על גדותיהם ולא נותרה ברירה אלא להוציא את עצמות המתים ולקברן מחדש מתחת לרחובות העיר, בתעלות נטושות של מכרות גיר ישנים. מעריכים שבקטקומבות ניתן למצוא את עצמותיהם של 6 מיליון מאנשי פריז ועל קירות המבוך התת קרקעי התגלו כתובות גרפטי המתוארכות עד ימי המהפיכה הצרפתית.

22266959428_8275274db3_cצילום: Jorge Lascar

מבוך הקטקומבות כולל קילומטרים על גבי קילומטרים של מנהרות ותעלות ורק חלק קטן ממנו פתוח לציבור. רוב המבוך עדיין לא ממופה, מה שאומר שזרים הנכנסים לקטקומבות ללא מפה או מדריך עלולים ללכת לאיבוד בקלות. ניתן לרדת אל הקטקומבות מכניסות רבות המפוזרות ברחבי פריז. כניסה יכולה להיות פתח של מנהרה, מכסה ביוב באמצע הכביש, בניין המיועד לכך וחלק מהכניסות אף מוסתרות בתוך בתים פרטיים.
כניסה לקטקומבותצילום: Wikipedia
לאורך השנים שימשו הקטקומבות למספר רב של מטרות, הרבה מעבר לבית קברות פשוט, ובמעמקי המבוך נמצאו אפילו בונקרים של הנאצים ממלחמת העולם השניה. בנוסף, ישנן ראיות שאף המחתרת הצרפתית השתמשה ברשת התעלות על מנת להבריח אנשים, אספקה ומידע מתחת לאפם של הנאצים.

כיום משמשות הקטקומבות כאתר תיירות המושך פריזאים ותיירים ממדינות אחרות. יש אפילו קהילה של חובבי המקום הקוראים לעצמם Cataphiles המקיימים מפגשים סודיים מתחת לאדמה.
עם זאת, כפי שציינו, חלקן הגדול של הקטקומבות עוד לא מופה וכבר ידוע על מספר פעמים שאנשים טעו בדרכם והלכו לאיבוד בקטקומבות כדוגמת המקרה של פילברט אספיירט (Philibert Aspairt) שאבד בתעלות בשנת 1793 וגופתו נמצאה כ-11 שנה לאחר מכן במרחק לא רב מהיציאה.


השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים